Toon posts:

Fingerprint devices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zijn er mensen die ervaring hebben met fingerprint readers? Momenteel heb ik enkel weet van het microsoft readertje en heb er eentje in backorder staan.

Naast het device ben ik vooral op zoek naar een SDK voor het apparaat dat ik koop. Ik wil het vooral gaan gebruiken als aanwezigheidscontrole ... de vingerafdrukken van een 900 tal mensen opslaan en dan aan een deur plaatsen ... wie langskomt legt even de vinger op de reader en zo weet ik wie er nog ontbreekt.

Ik vrees dat het MS ding zo zal gemaakt zijn dat het quasi uitsluitend kan dienst doen om aan te melden bij Windows en daar heb ik natuurlijk geen zier aan.

Wie kan mij helpen met links, tips, ervaringen, adressen, referenties, ...

Alvast dank

Dieter

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn vader heeft er vorig jaar eentje cadeau gekregen van het merk Medion (Aldi). Best grappig dingetje, hoewel hij wel moeite heeft om vingerafdrukken van oudere mensen goed te scannen. Daarnaast moet je natuurlijk ook je vinger niet te hard drukken op de scanner en niet te snel er over heen gaan.
Meegeleverde software was van een ander merk, weet ff niet welke, met daarin de opties om in Windows in te loggen, en automatische popup bij website waar je moet inloggen met codes. Verder ook nog een wizzard voor programma's waar je een w8woord moest invullen, maar dat werkte voor geen flikker.
Over SDK's heb ik geen idee.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ikzelf heb de Microsoft Fingerprint Reader.... en die bevalt erg slecht. Herkenning is niet goed, zeer onveilig en geen goede SDK destijds voor gevonden (heb al een tijdje niet meer gezocht).

Ook heb ik van Sandisk de Cruzer. Een USB memorystick met fingerprint reader. Je hoort alleen bij de data te komen met jouw eigen vingers... ehm niet dus. Anderen konden na lang genoeg proberen hem ook gewoon gebruiken.

Een systeem welke wél erg goed werkt, met goede SDK is E-Key. Ik heb al meerdere malen met deze mensen gesproken op de Cebit in Hanover en ben er nog steeds enthousiast over. http://www.ekey.net is hun site.

Hopelijk heb je er wat aan.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 19:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb zelf een reader van Targus.. super dingetje.. maar dient alleen als vervanging voor wachtwoorden voor Windows, en websites en dergelijke..
Zodra er een wachtwoord invulveld verschijnt word je geprompt je vinger er op te leggen.. als het idd jouw vinger is vult de software zelf het wachtwoord in :)
Heel makkelijk en tijd besparend.. alleen standaard zijn ze niet gemaakt voor aanwezigheids controle voor 900 mensen.. tenzij je zelf de software er voor schrijft... maar dan zal nog een hele kluif worden denk ik...

Ik weet niet hoe presies de apparaten van MS zijn, maar mijn Targus readertje is echt subliem en heel presies.. ik heb misschien eens in de maand dat ie m'n vinger verkeerd leest.. probeer je het nog is en het is in orde :)

En heb het vaker getest door andere mensen hun vinger er op te laten leggen en het verschil ziet ie echt wel :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb die van microsoft en hij is nogal beperkt in gebruik. Geeft voor mij niet echt, ik vond het wel een leuke gadget :) Ik heb er een flinke review over geschreven, die staat dus in de productsurvey. Deze scanner zal IIG niet aan je wens voldoen om vele vingers mee in te scannen. Qua scannen werkt hij IIG best goed.

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 23-08-2006 21:31 ]

Verwijderd

ik heb er eentje gehad van APC http://www.apcc.com/resou...ku=BIOPOD-EC&tab=features

ding is best betaalbaar (50 euro) en je krijgt er OmniPass software bij, http://www.softexinc.com/main.asp voor zover ik zie, doet softexinc niet aan SDK's

de sensor zelf is van AuthenTec mss dat daar een SDK voor is.

ik weet dat er hacks / custom software voor die APC finger print sensor zijn, maar daar moet je zelf even naar zoeken, ik heb het ding in ieder geval weggedaan vanwege geen Linux ondersteuning.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 21:37 ]

Pagina: 1