Mijn eerste testcase. Onlangs heb ik een rondje IJsland gemaakt en eindelijk eens mijn 7D flink kunnen gebruiken. Wat een geweldig land om te fotograferen! Hieronder het resultaat.
Foto´s zijn gemaakt met een Minolta 7D en Sigma 18-125. In CS2 wat contrast en shadow/highlights aangepast, maar niet heel veel. Ik ben gewend analoog te schieten en ken nog niet de fijne kneepjes van Photoshop. Alle tips zijn welkom!
Oja. Plaatjes zijn klikbaar
1. (Een gletsjer. Plan was eigenlijk om de gletsjer "nonchalant" op de achtergrond zichtbaar te hebben, maar de DOF is net wat te klein geworden. Toch vind ik dit door de kleuren een mooie plaat)

2. (De Blue Lagoon met geothermisch water)

3.

4.

5. (Jokulsarlon, een meer met afgebroken ijsschotsen)

6. (Lavaresten met stoomdampen)

7. (Zomaar ergens een huisje, mooie kleuren)

8. (Namaskaro, kokende modderpoelen. Het stinkt vreselijk maar levert prachtige platen op)

9. (Kokend modder)

10. (Waterval, genomen met 1/6 sluitertijd om het water beweging te geven)

Graag je commentaar !
Foto´s zijn gemaakt met een Minolta 7D en Sigma 18-125. In CS2 wat contrast en shadow/highlights aangepast, maar niet heel veel. Ik ben gewend analoog te schieten en ken nog niet de fijne kneepjes van Photoshop. Alle tips zijn welkom!
Oja. Plaatjes zijn klikbaar
1. (Een gletsjer. Plan was eigenlijk om de gletsjer "nonchalant" op de achtergrond zichtbaar te hebben, maar de DOF is net wat te klein geworden. Toch vind ik dit door de kleuren een mooie plaat)

2. (De Blue Lagoon met geothermisch water)

3.

4.

5. (Jokulsarlon, een meer met afgebroken ijsschotsen)

6. (Lavaresten met stoomdampen)

7. (Zomaar ergens een huisje, mooie kleuren)

8. (Namaskaro, kokende modderpoelen. Het stinkt vreselijk maar levert prachtige platen op)

9. (Kokend modder)

10. (Waterval, genomen met 1/6 sluitertijd om het water beweging te geven)

Graag je commentaar !
[ Voor 12% gewijzigd door ocmer op 23-08-2006 22:31 ]