[XP] Random applicatiefouten

Pagina: 1
Acties:

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
Sinds een aantal weken krijg ik bij het aflsuiten van Win XP Pro een toepassingsfout van Setpoint, het programma van mijn Logitech muis. Als ik bijv. de volume knoppen niet gebruik van de muis en eigenlijk dus de muis alleen gebruik voor klikken en bewegen verschijnt de toepassingsfout niet.

Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/600x135x1/5ccb04d7c221a2d97b50267e3b79231d-.jpg

Sinds ongeveer een week krijg ik op een willekeurig moment tijdens gebruik van Win XP Pro een toepassingsfout met een andere code. Eerst tijdens het afspelen van een filmpje in WMP en een andere dag in IE.

Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/600x121x1/bc8da962e12db9d07c0c6e2c25ad554d-.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/600x121x1/4990d9f09b99ae71b7b950ede11faa20-.jpg

Ik heb geen idee waar het aan ligt. Heb geen virus, geen spyware en al dat soort dingen. heb niet heel lang geleden een cleane Win XP Pro install gedaan. Geen onnodige processen op de achtergrond etc.

Het vreemde is is dat ik pas sinds een aantal weken de Setpoint fout kreeg en sinds een week de overige twee fouten. Ik heb een systeemherstel gedaan naar een maand terug, maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Lamme harde schijf of RAM geheugen? Zijn er progjes waarmee ik dat kan checken, kon niet zo 1 2 3 een goede vinden via Google.

Sowieso schrijf je zo!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Check je RAM met memtest64 ( kijk in de FAQ )
Uninstall Setpoint ( waarom doe je ook systeemherstel? Uninstall eerst eens Setpoint )

Of update je setpoint eens

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Lijkt me niet dat het aan setpoint ligt. Ik gok op je RAM. Dat is gewoon een kweste van testen. klik

Verwijderd

Ik gok er eerder op dat er een andere applicatie/service in de weg zit. Zo heb ik in het verleden netlimiter 2 (1 of andere beta) erop gehad en die veroorzaakte precies dit soort fouten bij het afsluiten van alle applicaties de internettoegang hadden gehad.

Even nagaan wat je allemaal geinstalleerd hebt de laatste paar dagen/weken. En wat is of zijn "geen overbodige processen"?

• nadroJ
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:59:Even nagaan wat je allemaal geinstalleerd hebt de laatste paar dagen/weken. En wat is of zijn "geen overbodige processen"?
Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/original/a772efe0b2d89d7ec736adc99444d334-.jpg

Ik draai Win XP minimaal.

Ik ga Setpoint uninstallen en een memtest draaien. I'll keep you updated

Sowieso schrijf je zo!

• nadroJ
Is het dus de bedoeling dat ik een memtest draai gedurende de nacht? Volgens mij duurt het nogal lang. Heb 512mb RAM.

Sowieso schrijf je zo!

• nadroJ
Update: Heb de memtest86 gedraaid gisteravond. Ik weet niet hoeveel tests ik moet laten draaien, maar na 7 keer testen waren er geen errors. Kan ik dus hieruit opmaken dat het niet aan mijn RAM ligt?

Sowieso schrijf je zo!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 17:37
Voor een goed resultaat ongeveer 10 uur...

• nadroJ
Nielsvr schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:43:
Voor een goed resultaat ongeveer 10 uur...
10 uur :|
Okido, zal 'm vannacht maar weer eens aanzetten
O ja, die 7 testen duurde ongeveer 1,5 uur.

[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 24-08-2006 09:53 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Memtest stopt trouwens niet uit zichzelf, hij blijft gewoon testen totdat je het zelf uitzet. Het beste is natuurlijk om 'm zo lang mogelijk aan te laten, maar je moet het in ieder geval niet te kort doen (1.5 uur is te kort bijvoorbeeld :P).

The devil is in the details.

• nadroJ
Heb memtest nu bijna 8,5 uur laten draaien en geen foutmeldingen. 8,5 uur is langer dan m'n gemiddelde nachtrust, dus ik stop zo de memtest. Kan ik dan meteen concluderen dat de toepassingsfouten niet worden veroorzaakt door een lam RAM geheugen?

Setpoint is eraf en nu sluit Win XP fijntjes af. Ik zal het hier maar bij laten voorlopig en even afwachten of ik nog last krijg van zo'n toepassingsfout. Het was trouwens de laatste versie van Setpoint.

Ik heb ook vrijwel niks geinstalleerd de afgelopen weken, maar dat zal ik nog even nakijken.

Nog andere tips?

Sowieso schrijf je zo!

Pagina: 1