Toon posts:

Softwarepakketten vergelijken, advies geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Voor mijn werkgever moet ik een document opstellen waarin diverse software paketten worden vergeleken. Belangrijkste wat goed weergegeven moet worden is:
- prijs
- licentievormen (aantal gebruikers)
- onderhoud (maintenance) kosten
- Kosten op jaar basis

Dat moet ik vervolens vergelijken met de kosten van de huidige paketten. De bedoeling hiervan is om uiteindelijk te bepalen wat goedkoper/efficienter is (onze huidge oplossingen of de evt nog aan te schaffen oplossingen). Er wordt ook advies van mij verwacht over welke oplossing mijn voorkeur heeft en natuurlijk waarom etc.

Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit het beste kan aanpakken, laat je tips ideen/suggesties hierachter. Mischien dat iemand een website of een document weet waar ik wat ideen op kan doen want ik heb nog nooit zoiets gedaan en ik wil toch wel graag een nette document waarin je in een oog opslag de belangrijkste zaken te zien krijgt (iets wat professioneel oogt :P ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:26:
- prijs
- licentievormen (aantal gebruikers)
- onderhoud (maintenance) kosten
- Kosten op jaar basis
En wat die paketten wel/niet kunnen t.o.v. jullie eisen is niet van belang en eventuele groeimogelijkheden, performance ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 20:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vind het toch wel belangrijk dat je zelf wat onderzoek doet voordat je hier vragen komt stellen. Als je namelijk totaal geen idee hebt wat je moet doen, dan vraag ik me af of je baas deze taak wel aan de juiste persoon heeft gedelegeerd. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens Goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

En wat die paketten wel/niet kunnen t.o.v. jullie eisen is niet van belang en eventuele groeimogelijkheden, performance ?
Voor mijn baas zijn de kosten het belangrijkste maar idd, groeimogelijkheden en performance vind ik even belangrijk.
sanfranjake schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:28:
Ik vind het toch wel belangrijk dat je zelf wat onderzoek doet voordat je hier vragen komt stellen. Als je namelijk totaal geen idee hebt wat je moet doen, dan vraag ik me af of je baas deze taak wel aan de juiste persoon heeft gedelegeerd. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens Goed door.
Natuurlijk heb ik zelf hierop gezocht, heb niks bij mijn start topic vermeld, mijn excuses hiervoor.
En wat bedoel je met 'totaal geen idee'? ik heb wel een idee over hoe ik het ga doen en dat is met een excelsheet waarin ik de belangrijkste specificaties,verschillen,kostentegenover elkaar zet. Maar goed omdat het nieuw voor mij is vraag ik advies/tips om een beetje professioneel ogende document af te leveren. Ik hoef niks voorgekouwd te krijgen, ik probeer alleen wat ideen op te doen met jullie tips. Bijvoorbeeld zou je gebruik maken van grafieken in zo'n document etc..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien is het verstandiger zelf met een voorstel te komen, en dan te vragen wat anderen hiervan vinden. Op die manier draag je, als het goed is, een steentje bij voor anderen, en als het niet helemaal OK is, kun je op basis van je eigen werk tips en trucs krijgen. Geeft je uiteindelijk veel meer voldoening dan het maar direct hier vragen.
Als je niet direct hier bent gaan posten, maar eerst zelf werk heb verricht, sorry, maar dat blijkt gewoon niet uit je openingspost. Snap je waarom mensen dan zo gaan reageren?

Zou voor mij ook makkelijk geld verdienen zijn, bij ieder vraagstuk maar meteen het advies op tweakers vragen, scheelt mij veel denkwerk, en ik ben degene die er uiteindelijk voor krijgt betaald.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:00:
Misschien is het verstandiger zelf met een voorstel te komen, en dan te vragen wat anderen hiervan vinden. Op die manier draag je, als het goed is, een steentje bij voor anderen, en als het niet helemaal OK is, kun je op basis van je eigen werk tips en trucs krijgen. Geeft je uiteindelijk veel meer voldoening dan het maar direct hier vragen.
Als je niet direct hier bent gaan posten, maar eerst zelf werk heb verricht, sorry, maar dat blijkt gewoon niet uit je openingspost. Snap je waarom mensen dan zo gaan reageren?

Zou voor mij ook makkelijk geld verdienen zijn, bij ieder vraagstuk maar meteen het advies op tweakers vragen, scheelt mij veel denkwerk, en ik ben degene die er uiteindelijk voor krijgt betaald.
@ bredep bedankt voor je input. idd, in mijn starttopic was mijn bedoeling niet helemaal duidelijk, dat heb ik later ook gecorrigeerd. Wat betreft mijn voorstel, deze is eigenlijk heel simpel. Gewoon een excel spreadheet met daarin de bovenste kolommen een de namen van de paketten, links de specificaties/mogelijkheden en kosten. Alles wordt met ja/nee beanatwoord, dus vooraf ingevuld. Zo krijg je alles op een rij en kun je makkelijk vergelijken. Het probleemleem is dat dit mij te basic lijkt. Ik kan me voorstellen dat het netter/mooier kan, maar wat... op de laatste kan ik dus wat tips gebruiken om het geheel een professionele uitstraling te geven.

Verwijderd

Topicstarter
hier mag een slotje op. Iedereen bedankt voor je input.
Pagina: 1