TightVNC en Experiabox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.245 views sinds 30-01-2008

• Marcellius743
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10-2006
De experiabox lijkt een waterdichte beveiliging te bieden. Dat is fijn, maar ik wil de desktop van mijn ouders op afstand kunnen overnemen. Ik heb alle tips en trucs uit de diverse topics van diverse fora geprobeerd, maar nog geen pasklaar antwoord. Wie kan mij helpen?
Ik probeer een connectie te leggen met behulp van TightVNC. Iets wat voor de komst van de experiabox altijd feilloos werkte...

Marcellius

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
Misschien lees ik er overheen hoor, maar wat is nu je probleem? "Het werkt niet..." Tja, daar schieten we niet veel mee op.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het Grote Poortmappingsverhaal < Leesvoer voor je ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Twee topics openen over hetzelfde wordt niet echt op prijs gesteld hier . Heb je al de oplossing uit de andere post al geprobeerd? Waar loop je tegenaan....beetje eigen inzet mag wel hoor! :?

In de expediabox kan je de firewall ook uitschakelen hoor....

Mooooooeeeee......

• Marcellius743
iets meer informatie:
Mijn probleem is dat ik niet met behulp van extern bureaublad, Winvnc en/of TightVNC de PC van mijn ouders kan overnemen. Met de alcatel router lukte dat altijd perfect, maar met de experiabox niet meer.
ik heb uiteraard een NAT-tabel aangemaakt. Poorten en lokale IP's staan dus goed. Maar op een of andere manier blokkeert de experiabox mijn poging om de tightVNC-server te benaderen.

mbt tot de 2 topics. Dit probleem heeft betrekking op NAT-entries e.d. en portforwarding i.r.t. de experiabox.
Mijn andere topic gaat over het niet via het internet kunnen benaderen van de web-interface van de KPN-experiabox.
Dus wat mij betreft 2 verschillende problemen met (inderdaad) dezelfde experiabox.

[ Voor 63% gewijzigd door Marcellius743 op 23-08-2006 20:44 ]

Marcellius

• DEVoTi0N
Marcellius schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:36:
iets meer informatie:
Mijn probleem is dat ik niet met behulp van extern bureaublad, Winvnc en/of TightVNC de PC van mijn ouders kan overnemen. Met de alcatel router lukte dat altijd perfect, maar met de experiabox niet meer.
ik heb uiteraard een NAT-tabel aangemaakt. Poorten en lokale IP's staan dus goed. Maar op een of andere manier blokkeert de experiabox mijn poging om de tightVNC-server te benaderen.

mbt tot de 2 topics. Dit probleem heeft betrekking op NAT-entries e.d. en portforwarding i.r.t. de experiabox.
Mijn andere topic gaat over het niet via het internet kunnen benaderen van de web-interface van de KPN-experiabox.
Dus wat mij betreft 2 verschillende problemen met (inderdaad) dezelfde experiabox.
Gebruik even een portscanner om dat te controleren, want ik ben er niet zo zeker van, dat die poorten inderdaad wel openstaan. De rest is gewoon de FAQs terug te vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe heb je de mappings gedaan in de exp.box :? bij mijn weten kan je of alles doorsturen of niks (via de webinterface van kpn althans)

A wise man's life is based around fuck you

• DEVoTi0N
Marcellius schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:36:
Hoe heb je de poorten opengezet als je geen gebruik kon maken van de WebUI? Volgensmij heb je hier dan wel 2x hetzelfde probleem.

nog even een handig linkje: klik

• Marcellius743
Ik heb in de webinterface bij mijn ouders (lokaal dus) bij de NAT-entries TCP en UDP de poorten 5800 en 5900 opengezet. Doorverwezen naar het Lokale IP 192.168.2.2 dat de experiabox aan de PC heeft toegekend.
Nu moet ik heen en weer reizen om instellingen lokaal te veranderen. Als ik de WebUI via het internet kan benaderen, dan kan ik tot diep in de nacht achter mijn PC blijven testen. Dus toch 2 topics.

Marcellius

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben tegenwoordig gestopt met het bij iedereen instellen van NAT-poorten en het prutsen met een onbeveiligde VNC verbinding. Het alternatief is iets waarbij je niet hoeft te prutsen, een beveiligde verbinding hebt en toch gebruik maakt van VNC.

Hoe? Hamachi installeren op beide pc's, het is volledig gratis. Downloaden, drie keer op next klikken en je veilige VPN tunnel is klaar. Alleen een softwarematige firewall kan je nog irriteren, door al het overige zoals Experia boxen ga je zo doorheen.

Met de VPN tunnel krijg je ook een extra ip nummer, deze gebruik je voor VNC en je bent klaar. Echt ideaal!

• Marcellius743
Kijk dit is een gouwe ouwe. niet meer aan gedacht. goede tip!!! Thanks. Ga ik proberen

Marcellius

• Marcellius743
Moet ik nu in de WebUI nog NAT-entries voor Hamachi invoeren? Ik kan namelijk het Hamachi IP van mijn ouders nog steeds niet pingen...

[ Voor 37% gewijzigd door Marcellius743 op 23-08-2006 21:29 ]

Marcellius

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb het flauw vermoeden dat je toch nog de NAT instellingen van de Expediabox moet nakijken....want als je niet kan pingen naar hun IP wordt je verbinding ergens gedropt [of je gebruikt een niet bestaand IP-adres]. Of de softwarematige firewall van je ouders moet je eens opnieuw bekijken [mocht die aanwezig zijn]

Ken de instellingen van de Expediabox niet exact meer [heb het geinstalleerd bij een vriendin van mij], maar heb je een static IP toegewezen aan de PC achter de Expediabox.... Als ie op DHCP staat....[je snapt het probleem neem ik aan wel]

Mooooooeeeee......

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marcellius schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:26:
Moet ik nu in de WebUI nog NAT-entries voor Hamachi invoeren? Ik kan namelijk het Hamachi IP van mijn ouders nog steeds niet pingen...
Nee, je hoeft helemaal geen enkele NAT instelling te doen. Het enige wat je nog moet doen is op de pc van je ouders ook Hamachi installeren. Voor de handigheid maak je in Hamachi een netwerkgroep en je voegt de pc van je ouders hieraan toe. Op die manier krijg je het VPN ip te zien van de pc bij je ouders, die gebruik je voor VNC. Zorg er wel voor dat de Windows firewall op de pc van je ouders uit staat of Hamachi (niet VNC) door laat.

Je Experia box bestaat niet voor Hamachi. Je hebt een directe tunnel gemaakt met de pc van je ouders, alles wat er tussen zit is niet meer van belang. Het is alsof je eigen pc naast de pc van je ouders in een lokaal netwerk hangt.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 23-08-2006 22:01 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

wwillem schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:00:
[...]

Nee, je hoeft helemaal geen enkele NAT instelling te doen. Het enige wat je nog moet doen is op de pc van je ouders ook Hamachi installeren. Voor de handigheid maak je in Hamachi een netwerkgroep en je voegt de pc van je ouders hieraan toe. Op die manier krijg je het VPN ip te zien van de pc bij je ouders, die gebruik je voor VNC. Zorg er wel voor dat de Windows firewall op de pc van je ouders uit staat of Hamachi (niet VNC) door laat.

Je Experia box bestaat niet voor Hamachi. Je hebt een directe tunnel gemaakt met de pc van je ouders, alles wat er tussen zit is niet meer van belang. Het is alsof je eigen pc naast de pc van je ouders in een lokaal netwerk hangt.
Wanneer jij een verbinding tot stand brengt met een andere PC waar een firewall tussenstaat zal je op de firewall waarnaar je verbindt moeten portmappen. (NAT entries instellen) Op je eigen firewall hoef je inderdaad niets te doen, want voor je eigen firewall is het gewoon een uitgaande verbinding.
Tenzij je met dat product beide PC's een uitgaande verbinding laat maken via een centraal systeem, maar dan vind ik het een groot beveiligings risico.

* Equator weet niets van de ExperiaBox af maar IMO is het gewoon een router.
In deze router zal je poorten moeten mappen. Zie: Het Grote Poortmappingsverhaal
Of stel de PC van je ouders in als DMZ host (De PC waar alle inkomende verkeer heen wordt gestuurd.) maar zorg dan wel voor een software firewall op die PC.

Overigens: Heb je gecontroleerd of er neit nog een softwarematige firewall op de PC van je ouders staat die de boel blokkeert :?

En anders zou je de helpdesk van KPN kunnen bellen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.