Toon posts:

surround kabels inwerken in muur met contactdozen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien wij aan het verbouwen zijn wou ik mijn surround setje (een cheapo creative 5.1 setje) inbouwen in de muren.

nu had ik gedacht aan 4 contactdozen in de muur (zelfde systeem als een stopcontact) ter hoogte van de speakers en zo de speakers aantesluiten. tot hier toe alles in orde, is reeds gebeurd btw .. maar nu de vraag, wat heb ik juist nodig om mijn speakers aan te sluiten, aangezien ik geen expert ter zaken ben ben ik tot de volgende twee mogelijkheden gekomen..

ten eerste ..
http://www.niko.be/catalo...n&artikelnummer=07-098-01

dit lijkt mij een veroudert systeem, plus mijn speakers kan ik hier niet op aansluiten, ik zou dan al een tussen stukje moeten gebruiken wat teveel plaats zou inemen of de jack aansluiting van mijn speakers eraf knippen en andere wel passende stekkers aansluiten, dit zou ik het liefst vermijden om de mogelijkheid te behouden om het surround setje op latere datum alsnog te kunne verkopen bij een eventuele upgrade naar een iets beter systeem..

dan kwam ik op het volgende uit

http://www.niko.be/catalo...n&artikelnummer=07-092-01

in combinatie met dit

http://www.niko.be/catalo...n&artikelnummer=02-397-12

nu is de vraag zeer simpel, passen de "standaard" speaker jacks op deze aansluiting ?

u bent bij deze vriendelijk bedankt :D

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

Eraser127

Nijkerk

cinch is cinch iig dus een tulp stekker past daar idd op

[ Voor 34% gewijzigd door Eraser127 op 23-08-2006 20:56 ]

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ok maar dan zit ik met de volgende vraag ..

kan ik op 1 cinch stekkertje mijn zwart en rood kabletje aansluiten ? anders moet ik twee cinch aansluitingen steken per contactdoos en dan nog met een verloopstuk werken aangezien de kabel aan mijn speakers maar 1 jack heeft ?

Verwijderd

1 kabeltje (zeg maar van 1luidspreker) is dus plus, meestal rood gekleurd en min, meestal zwart gekleurd. Dus 2polen. Dus maar een cinch/tulp aansluiting nodig. De rand/ring van de aansluiting in de muur (of wel female "vrouwelijk" cinch) is zwart/min en de kern is dus rood/plus. Daarop sluit je dus idd een cinch/tulp (male variant, waar de binnenste punt plus is en de opstande ring daarbuiten min is) op aan die dus aan je luidspreker vast zit.
Let op dat bij het aansluiten/solderen van dat alles dat je dus niet de plus en de min door elkaar haalt en verkeerdt aansluit. Dan komen je luidsprekers, die dus verkeerd zijn aangesloten, in omkeerde fase te staan ( bij normaal gaat de conus vooruit en bij de verkeerde juist naar binnen) wat dus niet echt lekker zal gaan klinken en misschien zelfs niet goed is voor je luidspreker.

Ik hoop dat het wat nuttige info is en dat het begrijpbaar is... mijn nederlands is namelijk niet zo ok

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
super, zeer bedankt voor de info, ik ga nu de cinch contactdoosjes bestellen en hopen dat alles in orde komt :D