[Tiscali] verbinding valt weg geen standaard gateway

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zit ten tijde van schrijven bij een collega. Deze heeft internet via tiscali. Regelmatig valt het internet weg. Ik heb alles gecontroleerd en moden en instellingen staan goed. Nu kwam ik toen de verbinding weg was. Toen ik keek met ipconfig. Zag ik dat er wel een ipadres was en een subnetmasker. Alleen de standaard gateway was verdwenen. Ook komt regelmatig de melding dat het ip adres ongeldig is en de gateway server offline.

Ik heb op GOT gezocht maar ik kwam alleen maar tegen met netwerken. Dat is hier niet het geval. Het is gewoon 1 pc die op de modem aangsloten zit.

Heeft een van jullie een idee? Zou het, het modem kunnen zijn of toch een usb kabel die kapot is (vervangende usb kabel hadden ze niet)

[ Voor 6% gewijzigd door vuurfreter op 23-08-2006 20:03 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

usb? utp bedoel je?

ik heb ook regelmatig dit probleem...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
adsl modem kan ook gewoon via USB hoor (Orange Livebox, Speedtouch 330 bijvoorbeeld).
Rotte usb kabel lijkt me niet, dan zou je niet eens fatsoenlijk contact moeten krijgen. Ik zou even een ander modempje of een andere splitter zoeken en testen, kijken of dat verschil maakt. Zie @ werk (werk bij een dsl isp) ook wel eens dat een splitter soms gewoon dood is.

Post trouwens even wat voor modem je hebt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je hebt dan wel een IP + subnetmask, is dat dan toevallig 169.iets als IP? Dat is de IP-reeks die windows aanneemt als hij geen IP krijgt van een DHCP server. Als het gaat om een USB modem zou het heel goed kunnen dat ergens bij de PC het mis gaat met de stuurprogramma's of iets in windows.

Je zou er verstandig aan doen om hier niet naar te gaan zoeken, hooguit een herinstallatie van de USB modem stuurprogramma's proberen. Als dat niet helpt kan je het nog op een andere PC progeren om te kijken of dat wel goed blijft werken, maar niet verder zoeken. De enige oplossing kan dan wel eens zijn om Windows opnieuw te installeren helemaal en de PC eerst leeg te maken.

Je kan bij Tiscali ook van abonnement veranderen als je al langer dan een jaar dit abonnement hebt. Dan kan je gewoon gratis of tegen kortingen een nieuw ethernet (netwerk) modem krijgen. Je hebt dan alleen een netwerk kaart/aansluiting nodig in de computer, maar die hebben de meeste al. Zo niet kost dat ook maar een paar tientjes hooguit. Staat links boven op de voorpagina een linkje om je abonnement te veranderen. Wellicht ga je nog (veel) minder betalen of krijg je meer snelheid voor hetzelfde geld ook!

'k Ga er niet vanuit dat er een probleem bij Tiscali is op de DHCP server of in hun netwerk, dan had het Tiscali topic hier op GoT al veel voller moeten staan, maar wie-weet ben je de eerste natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 23-08-2006 21:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.