Toon posts:

AMD T-B 1 GHz wordt wel heel erg warm!

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TB 1GHz wordt wel heel erg warm...
53 oC,.. Heb wel gehoord dat AMD's warm worden, maar ik weet niet dit normaal is.

Oplossing is natuurlijk andere cooler, heb nu een cooler-master,.. maar deze behoort het toch ook goed te doen??

Verwijderd

53 graden: idle of stressed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m gewoon 'standaard' op 1 ghz staan. Heb nog geen bruggen doorverbonden,.. (geen potlood bij de hand)

Verwijderd

53 is idd. aan de hoge kant. Ik heb ook een 1Ghz tbird, die wordt idle 31 C

Is de heatsink goed gemonteerd? Heb je termal grease gebruikt?
Hoe meet je de temp. ?

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur wordt gemeten door mn abit kt7a. Ik neem aan dat die wel de goede temp aangeeft.
Heb nog geen pasta gebruikt,.. heb dat spul laten zitten wat onderop de cooler zat.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik neem aan dat je geen ACPI aan hebt staan, want dan zou je temp idle een stuk omlaag zakken (kan 20 graden schelen). Stressed moet ie toch wel onder de 60 kunnen blijven. Zorg voor meer airflow in je kast en je kunt in de zijwand van je kast een fan boven de CPU plaatsen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

IK heb ook een TB (900mhz) wordt stressed 57 graden, en als ik zo aan het internetten ben (met een Mp3-tje op) wordt ie 54 graden. (gemeten met een Asus A7V.
Snap het probleem niet zo, hij is wel warm, maar zo stabiel als een rots.

Verwijderd

ooh ja }:O staat aan

Verwijderd

Ik heb een oc-ed 1,0@1,1Ghz idle volgens mij iets van 30 graden, maar dat is ie nooit, aangezien }:O er altijd op draait en dan wordt ie maximaal 45 graden. Na een spel gespeeld te hebben zlefs iets minder warm. Dat alles met een chrome orb en zelf gekochte koelprut met kast open. Met kast dicht loopt ie op tot 52 graden stressed en dat vinnik wat veel.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb kort geleden een fan in m'n zijwand gezet bij de CPU. Daardoor kon ik de tweede fan in m'n Super Orb uit zetten (wat een RUST) en zelfs dan wordt ie stressed nog maar 48C. Als ik beide fans van de Orb uitzet wordt ie 57C, dus nogsteeds netjes. Met alle fans aan (pokkeherrie) wordt het zaakje 45C. Dit is dus op 1GHz.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 fans uit voedingen van oude pc's gehaald. Heb ze ook al in mn case geschroefd. Maar hier zitten maar 2 draden aan (zwart en rood) hoe moet ik deze nu aansluiten?

Heb er een op mn fan-4 geprobeerd aan te sluiten, maar dan werkt ie niet.
(de pinnetjes 1 en 2, en de 2,3 combinatie geprobeerd) Hoe (en waar) kan ik deze aansluiten dat ze wel werken?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 29 januari 2001 10:10 schreef DrJ het volgende:
Maar hier zitten maar 2 draden aan (zwart en rood) hoe moet ik deze nu aansluiten?
Maakt weinig uit, zolang er maar 12V op staat. Je kan een tussenstukje kopen (male en female) om af te tappen bij een harddisk ofzo, maar het moet ook op de FAN3 en FAN4 werken want dat is ook gewoon 12V (zwart is massa, rood is 12V, geel is alleen om toerental te kunnen meten). Als je zelf wil aftappen bij een harddisk: geel is 12V en zwart is massa, dus je moet geel op rood doen en zwart op zwart.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEEHHMM, deze wwardes zijn gewoon voor de Thunderbird, die van mij loop op 47 graden => 900@900.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Jah,lijkt me ook niet zo heel erg warm, die van mij is 54 graden idle, Tb 1000@1066

Stressed gaat ie over de 60 heen.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook een Abit KT7A-raid, en mijn 1Ghz @ 1Ghz loopt op 53 graden, na 24 uur grazen met het koetje.
Ik heb redelijk goede airflow in mijn kast (moet de kabels nog even wegwerken), met 1 fan onderaan (naar binnenblazen), en 2 bovenin (naar buiten blazen) die staan achter mijn RAID (zitten bovenin, boven de power).

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 12:23 schreef koosmp3 het volgende:
Jah,lijkt me ook niet zo heel erg warm, die van mij is 54 graden idle, Tb 1000@1066

Stressed gaat ie over de 60 heen.
Wow, 54C idle is toch wel aan de warme kant denk ik. Bij mij wordt hij 51 Stressed na 24 uur }:O . En dat met een standaard Coolermaster koelertje. Idle 32C.
Ik draai dan wel gewoon 1Ghz@1Ghz. Als ik ga Oc'en gaat hij ook snel omhoog. Ben ook al opzoek naar beter koelertje ;)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
dus:? ik bedoel een duron kost geen ene f*ck, als ie kapot is koop je een nieuwe :P

nee, ff zonder gekheid: ze kunnen wel tot iets van 70 C hebben...

I’m not like the OTTERS

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 29 januari 2001 13:56 schreef actieman het volgende:

nee, ff zonder gekheid: ze kunnen wel tot iets van 70 C hebben...
Volgens mij is dat zelf 90 grsden :D:D:D:D:D:D

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Zolang hij stabiel draait zal ik me zeker geen zorgen maken om de tempratuur.
De ene proc is de andere nl. niet.
Mijn t-bird 1Ghz wordt ook ongeveer 50 graden en hij loopt als een trein

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 13:47 schreef bastard het volgende:

[..]
Wow, 54C idle is toch wel aan de warme kant denk ik. Bij mij wordt hij 51 Stressed na 24 uur }:O . En dat met een standaard Coolermaster koelertje. Idle 32C.
Ik draai dan wel gewoon 1Ghz@1Ghz. Als ik ga Oc'en gaat hij ook snel omhoog. Ben ook al opzoek naar beter koelertje ;)
Ik heb dus ook die coolermaster maar bij mij wordt hij 53 oC net 30 min na dat ik m aangezet heb.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:25

GekkeR

key = key

Specs en temps in signature

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Jullie hebben allemaakl wel erg warme Tbirds vindt ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 extra fans in mn case gebouwd en hij is nu wel n stuk koeler. Processor 27 oC, systeem 30 oC. Maximale temp die ik gister gehaald heb was ook stuk lager nl. 45 oC...

Verwijderd

Testin...

Verwijderd

Het is wel even belangrijk om te kijken wie welk mobo gebruikt. En dan vooral het verschil ABIT KT7 of ASUS A7V, het is namelijk bekend dat de KT7 structureel lagere temperaturen doorgeeft dan de A7V en dat de weergave van de A7V veel nauwkeuriger is. Vergeet niet dat de temperatuursensor op het mobo onde de CPU zit en per mobo verschilt.

Verwijderd

Oh nog even mijn temps met een TB800@900 op een A7V, idle 44C stressed 49C ...

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 08:50 schreef DrJ het volgende:
Ik heb nu 2 extra fans in mn case gebouwd en hij is nu wel n stuk koeler. Processor 27 oC, systeem 30 oC. Maximale temp die ik gister gehaald heb was ook stuk lager nl. 45 oC...
Waar heb je die 2 fans dan geplaatst ? Want mijn t-bird 900 wordt ook zo'n 51-53c. En met spellen of mp3 compressen wel zo'n 55-56c. Maar de systeem temp is je MB temp ?.. die is bij mij 28-29c.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
Op maandag 29 januari 2001 09:28 schreef Exirion het volgende:
Ik neem aan dat je geen ACPI aan hebt staan, want dan zou je temp idle een stuk omlaag zakken (kan 20 graden schelen). Stressed moet ie toch wel onder de 60 kunnen blijven. Zorg voor meer airflow in je kast en je kunt in de zijwand van je kast een fan boven de CPU plaatsen.
Ik heb ook een KT7 maar ACPI kan je toch niet uizetten?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

lees nou eerst is een keertje de search mensen ipv. van direct beginnen te blaten dat je duron/ athlon / p3 te warm wordt. Er zijn echt al honderden topics over heat-issues geweest. Pas als je echt een probleem hebt bijvoorbeeld als je cpu 80-90 graden wordt, dan moet je toch is serieus gaan kijken of er wat aan de hand is. Als je het probleem dan niet zelf kan oplossen, dan pas zet je een posting, om is te vragen wat andere mensen er van vinden. Maar natuurlijk kijk je dan ook nog ff bij de andere postings voor oplossingen voor jouw probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 10:10 schreef _jero_ het volgende:

[..]
Waar heb je die 2 fans dan geplaatst ? Want mijn t-bird 900 wordt ook zo'n 51-53c. En met spellen of mp3 compressen wel zo'n 55-56c. Maar de systeem temp is je MB temp ?.. die is bij mij 28-29c.
Ik heb die 2 fans dus uit oude voedingen gehaald. Ik heb er een vooronder zitten, deze blaast lucht de kast in. De andere heb ik achter onder mn voeding zitten (dus naast mn processor) en deze blaast lucht naar buiten,... werkt prima :)

• actieman
Op dinsdag 30 januari 2001 10:29 schreef DrJ het volgende:

[..]
Ik heb die 2 fans dus uit oude voedingen gehaald. Ik heb er een vooronder zitten, deze blaast lucht de kast in. De andere heb ik achter onder mn voeding zitten (dus naast mn processor) en deze blaast lucht naar buiten,... werkt prima :)
Dat laatste kan helaas niet in m'n HQ08 :(

heb dus maar bovenin bij de harddisks de outtake fans zitten :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 10:29 schreef DrJ het volgende:

[..]
Dat laatste kan dus ook niet bij mijn kast.. de mycom miditower. Ik heb al een fan vooronder maar ik kan alleen 1 of 2 kleine 5cm fans bovenachter plaatsen. Denk dat ik dat dus maar ga doen. Ze hadden die kast 3cm hoger moeten maken :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zich wel beetje geluk gehad met die case dat ik de mogelijkheid daarvoor had. Ik weet niet welk merk hij is, maar hij ziet er uit als een Nokia 8850. B-)

Je zou ook zelf een gat in de zijkant van je case kunnen maken, exact boven je processor.

Is natuurlijk wel veel werk en moet nogal exact gebeuren (anders ziet t er niet uit), maar dat werkt volgens mij nog beter.

Verwijderd

Ja.., maar dat kan dus ook niet omdat de voeding precies voor de CPU zit.. :( De layout van deze kast is dus niet zo goed.. Ik kan wel zo'n blowhole maken aan de bovenkant van de kast.. misschien doe ik dat wel als dat andere niet werkt.

• actieman
Op dinsdag 30 januari 2001 13:39 schreef DrJ het volgende:
Ik heb op zich wel beetje geluk gehad met die case dat ik de mogelijkheid daarvoor had. Ik weet niet welk merk hij is, maar hij ziet er uit als een Nokia 8850. B-)

Je zou ook zelf een gat in de zijkant van je case kunnen maken, exact boven je processor.

Is natuurlijk wel veel werk en moet nogal exact gebeuren (anders ziet t er niet uit), maar dat werkt volgens mij nog beter.
Das niet handig als je al een naarbovengerichte fan op je proc koeler hebt zitten, dat werkt elkaar toch tegen :?

ik probeer wel gat te maken boven m'n com/lpt poortjes, das vlak naast de proc. (A7V mobo)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook een optie zijn ja, om een gat bovenin te maken.

Zo heb je in elk geval dat de warmte die bovenin je kast blijft hangen afgevoerd wordt.
Pagina: 1