LCD scherm van laptop aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Hey,

Ik heb hier nog een oude laptop liggen HP omnibook 4150 waarvan de HDD stuk is.
Nu is mijn vraag of ik het scherm van deze laptop op een pc kan aansluiten.

Dus de TFT van de laptop als monitor gebruiken?
Hoe zit dat met aansluit schema's etc ???
En is het uberhaut mogelijk.

Nu jullie vraag doe niet zo cheapass en koop gewoon een normale TFT ...

Het zit zo, ik wil in de zomermaanden voor vast in een caravan gaan wonen en ben nu een media centre aan het inrichten om daar een muziekje te kunnen draaien of een film te kijken.
De pc werk ik helemaal weg zodat je deze niet meer ziet (ivm ruimte) en daarom wil ik ook graag de TFT van mijn laptop gebruiken omdat het ruimte besparend is.

Als er iemand hier iemand ervaringen mee heeft graag even laten weten (misschien met aansluitschema's)

Greetz,

P

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Soms wel, soms niet, hangt af van je LCD. Er zijn verschillende topics daarover zelfs een reeks websites met uitvoerige lijsten van LCD's, modellen, chips en hoe je ze al dan niet kan omzetten.

Wat ik zelf zou doen is ofwel een nieuwe HD plaatsen (2de hands), booten van een CD'tje, floppy of netwerk en dan kun je nog steeds de processorkracht van je omnibook gebruiken en een klein mediacenter ermee maken (MythTV of iets lichter).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Als ik er zo over nadenk,

Hoe zit het met de Voeding van de LCD (probleem 1)
Hoe zit het met de aansluiting van het scherm (probleem 2)

Voor de rest moet het mogelijk zijn.

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:42:
Als ik er zo over nadenk,

Hoe zit het met de Voeding van de LCD (probleem 1)
Hoe zit het met de aansluiting van het scherm (probleem 2)

Voor de rest moet het mogelijk zijn.
Ik zat te denken om de aansluitingen erop te solderen ?
En voeding ehm ja daarom die aansluitschema's

Verwijderd

Laptop LCD aan VGA-kaart

Lees dit even door. je zal meteen merken dat t niet zo evident is.

Verwijderd

Vaak zijn TFT's tegenwoordig aangestuurd met LVDS, en kan je ze dus niet zo makkelijk op VGA of DVI aansluiten. Het kan natuurlijk wel, maar dan heb je wat chipjes nodig en méér dan basis soldeerkennis.

Verwijderd

Is dit niet wat?
http://www.dpie.com/lcd/crttolcd5.html

Quote:
The CRTtoLCD-5 is a highly integrated flatpanel controller that allows to connect standard analog RGB and DVI sources to digital TFT panels. It includes all the necessary functionality to design a full featured LCD monitor. From a single 12 V power supply, the CRTtoLCD-5 generates all the voltages required by a TFT panel and includes power sequencing features and backlight support.

Op zich kosten ze maar zo'n 60 euro
helaas zijn de verzendkosten ook 55 euro.

Je hebt ze voor lvds flatpanels, en ttl flatpanels.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:58:
Is dit niet wat?
http://www.dpie.com/lcd/crttolcd5.html

Quote:
The CRTtoLCD-5 is a highly integrated flatpanel controller that allows to connect standard analog RGB and DVI sources to digital TFT panels. It includes all the necessary functionality to design a full featured LCD monitor. From a single 12 V power supply, the CRTtoLCD-5 generates all the voltages required by a TFT panel and includes power sequencing features and backlight support.

Op zich kosten ze maar zo'n 60 euro
helaas zijn de verzendkosten ook 55 euro.

Je hebt ze voor lvds flatpanels, en ttl flatpanels.
Voor die 60 euro kun je ook een nieuwe HD kopen voor de laptop zodat je de gehele laptop nog grwoon kan gebruiken. En de verzendkosten bij zo'n HD zijn wel iets minder dan 55 euro.. :)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Dat is waar.

Maar stel dat je zo'n scherm wilt gebruiken voor een diy-beamer. of iets in die geest.

Dan is het misschien wel wat.. klein scherm, redelijke hoge resolutie.
Niet extreem duur.

Maar ik heb geen idee of het goed werkt.

Het is jammer van de hoge verzendkosten

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 07:36

Devil103

Coffee need more coffee

Hey guys

ik volg GoT al een paar maanden maar dit is een eerste post simpelweg omdat ik denk dat ik een oplossing heb. Namelijk http://www.maxivista.com/

Dat programma'tje geeft je de kans om het beeld van bv. een oude laptop als 2de monitor te gebruiken via het netwerk. Ik heb het zelf getest en het ging redelijk. Je kan er wel geen games mee op spelen op het scherm maar bv wel MSN of je mails op lezen. Ik kan wel aanraden dat je het via een wired connection doet. Meestal is het bij wireless niet vooruit te krijgen.

Dus ondertussen zit ik hier met 3 schermen op mijn Asus A6Ja :9~

edit: NM, ik had niet gelezen dat je HD kapot was (het is nog vroeg 8)7 )

[ Voor 6% gewijzigd door Devil103 op 02-09-2006 08:39 . Reden: Wat dacht je van: niet goed gelezen ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Pagina: 1