[IIS] Rechten probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Hallo,

Ik draai IIS samen met PHP op een Windows 2003 server. PHP doet het maar bij sommige functies zoals file() geeft hij:

code:
1
Warning: file(C:\map\map\bestand.txt) [function.file]: failed to open stream: Permission denied

Duidelijk een probleem met rechten dus heb ik op de map C:\map\map de gebruiker IUSR_<computernaam> lees rechten gegeven. Dit lost het probleem niet op. Dus heb ik hem maar volledige rechten gegeven. Lost het probleem ook niet op. Dan maar op C leesrechten geven. Dit lost het probleem ook niet op.
Ook heb ik geprobeert op C:\map\map alle IIS gebruikers alle rechten te geven, maar ook dit werkt niet.

Ik heb via het IIS contolle paneel gecontroleerd onder welke gebruiker hij draait en het is inderdaad IUSR_<computernaam>

Google geeft elke keer oplossingen door simpel weg een IIS gebruiker bepaalde rechten te geven. Maar dat lukt bij mij dus niet. :'(

Hoe los ik dit op?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens onder welke user dit echt draait - normaal gesproken kan je dat denk ik doet door
PHP:
1
var_dump($_ENV);
te doen en dan te kijken naar USERNAME ? :)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36
En is C:\map\map\bestand.txt de echte naam? Want het lijkt me dat die dan niet onder je webroot ligt, en dat vindt IIS niet leuk als ik me niet vergis.

Whatever

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:56:
Kijk eens onder welke user dit echt draait - normaal gesproken kan je dat denk ik doet door
PHP:
1
var_dump($_ENV);
te doen en dan te kijken naar USERNAME ? :)
USERNAME bestaat niet (PHP 5.1.4) en alles met het woord "USER" is leeg behalve de profielen en agent. (onder phpinfo(); hetzelfde)
Sloompie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:09:
En is C:\map\map\bestand.txt de echte naam? Want het lijkt me dat die dan niet onder je webroot ligt, en dat vindt IIS niet leuk als ik me niet vergis.
Het bestand bevind zich inderdaad niet onder de webroot, het is een configuratiebestand van een programma en ik wil die via mijn script uitkunnen lezen.

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Na een laatste poging ben ik maar wat verder gaan kijken en het bleek dus dat de onderliggende bestanden de maprechten niet overnamen (iets wat ik wel verwacht had aangezien er bij geadvanceerd staat "toepassen op deze map, submappen en bestanden")

Het tweede vinkje "Machtingen voor alle onderliggende objecten, vervangen door de weergegeven vermeldingen die op onderliggende objecten van toepassing zijn" aanvinken en toepassen was de oplossing voor mij.

Misschien wel erg simpel en dom van mij. Maar goed, in ieder geval bedankt voor de hulp :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheGuest schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:35:
[...]
USERNAME bestaat niet (PHP 5.1.4) en alles met het woord "USER" is leeg behalve de profielen en agent. (onder phpinfo(); hetzelfde)
Wellicht voor andere users nog relevant: de gebruikersnaam kun je ook achterhalen door een bestand aan te maken in een map waar dat zeker mag. De maker van dat bestand is dezelfde gebruiker die rechten nodig heeft op de map waar je nog geen rechten hebt.
Pagina: 1