Xbox Wireless naar vast netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-03 12:57
hallo mensen, ben nieuw hier en heb een vraagje:

Het gaat om het draadloos aansluiten van een xbox op bedraad netwerk, nu heb ik al gezocht en enkele artikeltjes gelezen maar er kwam nog niet echt iets uit wat ik wil.

Dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.sijmon.nl/extra/netwerk.png
In grijs heb ik aangegeven wat ik nu heb en in rood wat ik zou willen bereiken. Het is namelijk zo dat ik mij oude netwerk wil behouden (op xbox na omdat die na verandering van plaats verder dan 20m weg staat als ik de kabel netjes wegwerk) en het draadloze netwerk daar op wil aansluiten. Nu heb ik mij laten vertellen dat je door een accesspoint aan te sluiten op het oude ethernet, je gewoon de rest draadloos kan maken. Maar heeft dat ook een limiet kwa aparaten want mijn huidige etech RTBR03 router heeft maar 4 ethernet poorten en nu kan ik mij voorstellen dat als je op 1 poort zo'n accespoint hangt met veel aparaten dat hij dat dan niet ondersteunt of is dat geen probleem??

Als dat accesspoint wel kan dan is dat dus geen probleem voor de eventuele laptop/pocket pc die ik wil aanschaffen aangezien die allemaal een kaartje bevatten voor wireless internet maar dis dus niet het geval bij mijn xbox die ik als mediacenter gebruik. Nu staat overal mooi dat je met een bridge kunt werken alleen alles wat ik heb gelezen is 1 op 1 bridges (ofwel 2 * ±80 euro voor 1 verbinding) of een bridge en een accesspoint in bridge mode zodat je aan die hele accesspoint niks meer hebt, maar klopt het wel zoals ik het begrijp of kun je doodgewoon een bridge laten communiceren met een accesspoint alsof er een wifi kaart in mijn xbox zit??

Het liefst zou ik toch echt het oude netwerk behouden aangezien de 2 pc's niet beschikken over een wifi kaar en om nou te gaan klooien met dongels etc vindt ik niet zo mooi (oooh en de pc's in de afbeelding zijn niet zoals ze in het echt zijn btw :+ )

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Waarom trek je geen nieuwe kabel naar je xbox als de oude te kort is?
Dan heb je een snellere en stabielere verbinding, dus een betere ping en ik weet niet of je XBMC gebruikt, maar het streamen van audio en video gaat ook een stuk lekkerder op draad dan op wifi. En een wifi bridge is niet goedkoop.

Het aantal apparaten wat je aan je router hangt met kabel maakt niet uit. Dat zou je eventueel ook kunnen uitbreiden met een switch.

Het aantal draadloze apparaten wat je met een accespoint verbind maakt wel uit in snelheid, dit moeten alle apparaten namelijk delen. Dus hoe meer op wifi, hoe trager.
klopt het wel zoals ik het begrijp of kun je doodgewoon een bridge laten communiceren met een accesspoint alsof er een wifi kaart in mijn xbox zit??
Dat kan iig met een apparaat als dit (clickbaar plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3Dwga54g%252C25.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130832433784&ssbinary=true
Wireless-G Game Adapter

Of het met iedere willekeurige wifi bridge kan zou ik niet weten.

[ Voor 38% gewijzigd door yGiDoRp op 23-08-2006 19:49 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Genetai
k bedankt, maar ik wil juist van die kabel af omdat ik misschien dat ding ook nog es naar beneden wil slepen en das wel een heel end om te overbruggen met een kabel. Ik zou graag willen overstappen naar draadloos omdat ik straks een informatica opleiding ga volgen en dan lijkt mij draadloos heerlijk met ook op een eventuele laptop of pda (en psp en allerlei van dat speelgoed) dus wrm de xbox dan ook niet direct.

heb inderdaad gehoort van dat streamen dat dat minder kan zijn, heeft iemand daar misschien ervaring mee??? anders zou ik het natuurlijk eerst ook na de HD kunne plaatsen en dan afspelen met XBMC. En de combi normaal werkend accesspoint en bridge is mogelijk?? :X

edit: oooh ja wifi game adapters heb ik ook gezien, is dat niet een gewone bridge?? of werkt dat precies het zelfde als een bridge maar niet het gezeik van bridge naar bridge, lijkt mij namelijk wat vaag als dat zo kan dat ze gewone bridges dat dan niet laten ondersteunen (aangezien zo'n game geval niet kapitalen duurder is dan een gewone bridge)

[ Voor 20% gewijzigd door Genetai op 23-08-2006 19:54 ]

• Genetai
schopje (edit: kickje)

[ Voor 51% gewijzigd door Genetai op 24-08-2006 19:46 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
is via de stroom geen mogelijkheid voor je xbox ? (is denk ik wel stabieler als wireless verbeter me als ik me vergis)

(2xAllnet ALL1685 is maximum 85 mbit)

[ Voor 14% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-08-2006 21:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Genetai
zou ook nog mogelijk zijn ja, maar heeft iemand enig idee of met een gewone bridge ook werkt of dat die game adapter ook op een andere pc werkt? zit der namelijk niet op te wachten om ± 80 euri neer te leggen voor een ps2/xbox/what ever console adaptertje die ik dan niet anders kan gebruiken.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Genetai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:10:
zou ook nog mogelijk zijn ja, maar heeft iemand enig idee of met een gewone bridge ook werkt of dat die game adapter ook op een andere pc werkt? zit der namelijk niet op te wachten om ± 80 euri neer te leggen voor een ps2/xbox/what ever console adaptertje die ik dan niet anders kan gebruiken.
game adapter heeft een gewone 'utp' uitgang dat werkt op elke pc/laptop/toestel met een utp ingang dus.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Genetai
mooi, dan wordt het gewoon een game adapter lijkt mij zo. Vraag me alleen nog wel af wat Bridge dan precies anders doet?

thnx guys

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
Game Adaptor is gewoon een commercieel naampje voor een bridge. Klinkt mooier, en geeft t doel voor de gemiddelde consument beter aan dan "wireless bridge"

Je kan ook een 2-tal AP's (routers) kopen en ze via WDS aan elkaar knuppen. Je 2e AP kun je dan gewoon aansluiten op je xbox, en blijf tevens AP. Gevolg: Op beide plaatsen een AP, dus groter/beter bereik.

Bij WDS is ie namelijk AP en bridge ineen. Dubbel functionaliteit, weinig meerprijs tov een losse bridge.

Als je wireless routers neemt (die je niet laat routeren) heb je aan beide kanten ook nog eens 4 (of 5 als ie WAN bridging ondersteunt) UTP poortjes over. Moeilijker te configureren, maar wel veel flexibeler kwa mogelijkheden.

Desnoods pleur je de hele Etech eruit. Een AP is vrijwel niets goedkoper dan een AP/router, en bespaart weer een router/adaptor/stroom. 2x een Asus WL500 / WL520 oid, ideaal.

Kortom: Mijn suggestie:
- Snel installeren / weinig kennis nodig: Wireless bridge icm een los AP.
- Iets ingewikkelder kwa installeren, maar VEEl flexibeler en meer voordelen (beter bereik, meer UTP poorten, stroom/adaptorbesparing): 2x Wireless router in WDS.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 26-08-2006 00:12 ]

• Genetai
heb ergens gelezen dat als je een AP instelt als bridge dat dan de functionaliteit als AP vervalt, maar das dus niet waar? en bereik zal toch niet zoveel schelen lijkt mij gezien de werkelijke afstand hemelsbreed toch maar iets van 5 a 6 meter is? vooralsnog lijkt die adapter het makkelijkste gezien ik niet denk 2 lans te gaan aanleggen in korte tijd of het huidige aantal aparaten verdubbelen.
Pagina: 1