Toon posts:

PC blijft hangen tijdens 3d Applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag,

Al een tijdje heb het volgende probleem:
Als ik 3D-applicaties (3dMark06, 3d Studio, Speedtree, etc) gebruik of Games speel blijft m'n PC vaak hangen in periodes van 10 seconden waar eerst m'n beeld stil staat maar het geluid verder blijft spelen in loops van circa 1 sec. om dan te loopen in 0.1 sec. en dan gaat het weer verder. Ik dacht eerst dat het aan CPU intesieve applicaties lag maar na een paar probleemloze burn-ins bleek dat niet het geval te zijn. Bij sommige games zoals FEAR combat heb ik dit probleem dan weer helemaal niet. Het enige wat ik extern aan m'n systeem opgemerkt heb is een klein zwart vlekje onder het plastic van m'n sli connector maar aangezien hij bij andere games nooit problemen geeft denk ik dat het niet daaraan ligt. Kan het liggen aan de SLI-profile (en dus SLI stand) die je kiest?

Amd 64 3200+
Asus A8N-SLI SE (Laatste BIOS revisie 5.03)
1024mb RAM(2x 512mb DDR Elixer value ECC)
160gb SATA (Partioned in 100gb-60gb)
160gb IDE
2x Club3d 7600gs met 256mb DDR2 per stuk (drivers: NGO NVIDIA Optimized Driver v1.9137)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit is of een driverprobleem of je pc staat bv te swappen tijdens het gamen. Hoezo heb je ECC geheugen erin?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:02:
Dit is of een driverprobleem of je pc staat bv te swappen tijdens het gamen. Hoezo heb je ECC geheugen erin?
Ik heb m'n drivers gedowngrade naar de laatste forcewares maar het probleem bestaat nog steeds. Vannacht heb ik echter de sli bridge verwijdert en toen was het probleem er niet meer. Alleen veranderde m'n games in interactieve dia shows. Het probleem zit em dus kennelijk in de SLI bridge of de drivers idd.

Edit: Geen flauw idee waarom er m'n geheugen ECC ondersteunt, daarvoor moet ik bij m'n fabrikant zijn omdat die de latjes gekozen heeft. Ik zie verder ook geen toegevoegde waarde voor consumenten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 21:17 ]

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023
Hoe zit het met de temperatuur van je videokaarten?? 't zou kunnen dat je een vpu recover voor je neus krijgt waardoor ie na het hangen weer doorgaat.