Verloren windows product key met windows crash

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste,

Ik heb hier een pc staan met een orginele CD van Windows XP Home. De pc wil niet meer opstarten dus ik kan niet meer in Windows.

Deze pc zou opnieuw geinstalleerd moeten worden maar de product key is verloren. We hebben wel de orginele factuur nog.

Op internet vindt je wel tooltjes op de product key terug te vinden maar die werken allemaal onder Windows. Zijn er mss tooltjes, die onder dos of zo werken, om deze key terug te vinden. Of kan ik een andere key krijgen van Microsoft en hoe?

Ik ben ook al langs de computerschop geweest waar deze pc gekocht is (in 2001) maar die houden geen sleutels bij.

Heeft iemand een oplossing hiervoor, buiten een illigale sleutel te gebruiken?

Verwijderd

De key hoort gewoon op een sticker op de case te staan, als je Windows XP Home Edition is geleverd als OEM, en dat is waarschijnlijk het geval.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:17:
De key hoort gewoon op een sticker op de case te staan, als je Windows XP Home Edition is geleverd als OEM, en dat is waarschijnlijk het geval.
Ja daar hoort de key maar aangezien hij zegt dat hij hem niet meer heeft zal dit wel niet het geval zijn é :)

Ik weet niet of het mogelijk is, de key wordt opgeslagen in het registry maar daar kan je niet in als je niet in windows geraakt...

[ Voor 15% gewijzigd door FragileM64 op 23-08-2006 19:21 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

FragileM64 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:19:

Ja daar hoort de key maar aangezien hij zegt dat hij hem niet meer heeft zal dit wel niet het geval zijn é :)
So? Hij weet nu dat de key er had horen te zitten, dus het lijkt mij dat hij het nu wel verder kan afhandelen met de computershop die het systeem geleverd heeft. Als Windows al geïnstalleerd was en er geen sticker op de case zat, zit de leverancier volgens mij fout.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:21:
[...]

So? Hij weet nu dat de key er had horen te zitten, dus het lijkt mij dat hij het nu wel verder kan afhandelen met de computershop die het systeem geleverd heeft. Als Windows al geïnstalleerd was en er geen sticker op de case zat, zit de leverancier volgens mij fout.
Uiteraard zit de leverancier dan fout, maar hij vermeldt dat hij al langs de leverancier is geweest en er is nog steeds geen oplossing.

Start hij niet op in veilige modus?

[ Voor 3% gewijzigd door FragileM64 op 23-08-2006 19:28 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Waarom wil de pc niet meer opstarten?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FragileM64 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

Ik weet niet of het mogelijk is, de key wordt opgeslagen in het registry maar daar kan je niet in als je niet in windows geraakt...
In Win98 wordt ie inderdaad niet gecodeerd in het register opgeslagen. In XP is het helaas anders.. Het zal vast wel in het register staan maar het is wel gecodeerd.

@TS: In welke maand in 2001 is ie eigenlijk aangeschaft :?
Wat je eventueel zou kunnen proberen is met een WinPE een bootcd maken, dan zou je via regedit het register van je pc kunnen openen en kijken of er iets te vinden is, desnoods met MagicJellybean (google er maar eens op).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FragileM64 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:24:

Uiteraard zit de leverancier dan fout, maar hij vermeldt dat hij al langs de leverancier is geweest en er is nog steeds geen oplossing.
Natuurlijk geeft de leverancier geen informatie die in zijn nadeel werkt. Die informatie krijgt hij hier dus wel, en daarom heeft hij weer wat om mee te gaan schermen bij de leverancier, als wat ik zei inderdaad het geval is.

Verwijderd

Misschien met een XP live cd opstarten en dan het tooltje draaien om de key terug te vinden?
(Of misschien krijg je dan de key die gebruikt is tijdens het bouwen van de live-cd?)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze pc zou opnieuw geinstalleerd moeten worden maar de product key is verloren. We hebben wel de orginele factuur nog.
Ondanks dat men hier roept dat je wel weet dat de key weg is. Je hebt ook al op de PC zelf gekeken (achterkant / onderkant bijvoorbeeld)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WesleyVH,

Bel even met Microsoft over dit soort zaken - wij kunnen jouw productkey natuurlijk niet terughalen, maar met jouw installatiemedia + factuur kan Microsoft misschien wél iets voor je doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.