desktop delen over twee monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Zojuist heb ik een tweede monitor aangesloten op mn computer. Hoewel de installatie/config daarvan geen problemen gaf, heb ik nu dezelfde desktop twee keer. Ik wil echter graag mijn desktop verdelen over twee monitoren, zodat ik op monitor 1 de linkerkant heb en op de tweede de rechterkant.

Via Windows en CCC heb ik dat niet kunnen instellen en ook op Got kan ik niets vinden.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
niet in windows?

Instellingen van bureaublad: klik op beeldscherm 2 => Vink : "Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aan. Je kan zelfs de andere monitor boven, links,rechts, onder plaatsen.

Zou moeten werken ...

succes

specs

Verwijderd

Ik heb dit gewoon via de windows display properties (bij settings) geregeld.
Aanklikken Extend my windows desktop onto this monitor.
en Use this device as the primary monitor

EDIT:/Ik heb het ff vertaald voor je, voor als je de engelse versie hebt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 19:10 ]

• theroman
Dat heb ik ook gedaan, maar nog krijg ik gewoon twee dezelfde desktops. Niks geen extending.

edit: Heb het al gevonden. ATI-kaarten (en die heb ik dus toevallig) ondersteunen geen span, alleen clone. Als ik een Nvidia zou hebben, is dit met Nview in te stellen.

http://www.tomshardware.c...gaming_bigs_up/page4.html

[ Voor 61% gewijzigd door theroman op 23-08-2006 19:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleer je graphics drivers dan maar eens.
Wat voor videokaart zit erin?
De standaard MS driver doet het niet iig.
theroman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:13:
Dat heb ik ook gedaan, maar nog krijg ik gewoon twee dezelfde desktops. Niks geen extending.

edit: Heb het al gevonden. ATI-kaarten (en die heb ik dus toevallig) ondersteunen geen span, alleen clone. Als ik een Nvidia zou hebben, is dit met Nview in te stellen.
Bullshit.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/2mon.jpg

Zet dat eerst maar eens aan.

Daarna kan je dit ook doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/2mon2.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door alt-92 op 23-08-2006 19:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga eens aan de slag met Ultramon. Perfect proggie voor 2 monitoren :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
theroman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:04:
[...]en ook op Got kan ik niets vinden.
Heb je tocht niet goed gezocht. :P
Hier is in iedergeval een topic waar je dat soort vragen volgende keer goed kunt stellen. :)

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:16:
Ga eens aan de slag met Ultramon. Perfect proggie voor 2 monitoren :)
Maar dan vindt ik het nog vreemd dat hij 2 dezelfde desktops krijgt....
Als ik mijn 2e monitor aansluit...dan heb ik er direct nog geen beeld op...ik krijg pas beeld op m'n 2e monitor als ik het instel in windows....en dan nog heb ik geen 2 dezelfde desktops..
Welke drivers gebruik je???

• theroman
ik gebruik de laatste Catalyst (6.8). Daarnaast heb ik ook even ATI Hydravision geprobeerd, maar dat hielp ook helemaal niks.

@Backslash32

Dat mag dan bullshit zijn, maar vertel mij dan maar es hoe ik de span activeer in mijn geval.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Probeer nou maar eens Ultramon, daarmee zal het waarschijnlijk wel lukken :)

The devil is in the details.

• theroman
Met Ultramon krijg ik het ook al niet voor elkaar.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je bij Ultramon een profiel aangemaakt met de settings die je wil hebben ?
Ik had met mijn X1900XT ook een aantal problemen met 2 schermen maar mij is het met Ultramon gelukt.

• theroman
Zou je dan misschien je settings even willen posten, zodat ik die kan overnemen?

Verwijderd

probeer eens een oudere ati driver.....
ik heb een ati x550 en jij een x600???(als ik naar je sig kijk) die zijn nagenoeg hetzelfde.....en bij mij werkt het prima...
Ik heb 6.14??? kan dat kloppen??

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Heb je een splitter gebruikt om het 2e scherm aan te sluiten of echt de 2e aansluiting op de videokaart?

• theroman
Nou, dan gaak dat eens proberen. Ben nu Cat 6.1 aant downloaden, we zullen zien.

• theroman
Dancing_Animal schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:48:
Heb je een splitter gebruikt om het 2e scherm aan te sluiten of echt de 2e aansluiting op de videokaart?
Ik heb een dualhead-kaart

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zeg theroman, laat jij jouw settings anders eens even zien? Ik heb nog nooit problemen gehad met het instellen van een over meerdere beeldschermen verdeelde desktop. Ik heb ook gewoon een Ati kaart.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Je zegt dat je je desktop wilt splitsen over twee monitoren, maar geloof me dat wil je niet... Als je dan je browser (of andere app) maximaliseert, dan komt hij ook echt op twee monitoren. Je wilt waarschijnlijk twee losse desktops (je kunt dan nog wel van de een naar de andere slepen en dergelijke).

Ik heb een ATI X740 (een X700 van medion) en daarmee gaat het ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Obliterator op 23-08-2006 19:56 ]

• theroman
Nee, ik wil bij sommige dingen gebruik kunnen maken van een spanned desktop.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Obliterator schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:55:
Je zegt dat je je desktop wilt splitsen over twee monitoren, maar geloof me dat wil je niet... Als je dan je browser (of andere app) maximaliseert, dan komt hij ook echt op twee monitoren. Je wilt waarschijnlijk twee losse desktops (je kunt dan nog wel van de een naar de andere slepen en dergelijke).

Ik heb een ATI X740 (een X700 van medion) en daarmee gaat het ook prima.
Sorry hoor, maar dit is óók onzin. Ik heb een al wat oudere 9800 en ik heb toch echt mijn browser of welk programma dan ook op één monitor. Als ik wil... maar dat wil ik niet, kan ik ipv beeldvullend op 1 scherm de browser of elk ander programma verkleinen en uittrekken naar de 2e monitor.

Daarnaast opent elk programma zich op de laatst gebruikte monitor dwz. Mediaspeler altijd scherm 1, IE altijd scherm 2, Tekstverwerker altijd scherm 1, Photoshop altijd verdeeld over twee schermen.

Een foto als bewijs? Zie aan. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b75a333310cdf7c0db6fdb439fe8138d/full.gif

Ik heb dit topic gelezen en heb het idee dat sommigen niet helemaal goed begrijpen waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 23-08-2006 20:08 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ja zo werk hij bij mij ook op het werk. Gewoon een dell met een extra S3 kaartje. Allebij XPdrivers.
Als ik een venster op de ene of andere monitor op voledig scherm heb gezet onthoud hij deze monitor keuze, dus de volgende keer dat ik hem open gaat hij open op die monitor die ik wil.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 20:22 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54
Guardian Angel schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Sorry hoor, maar dit is óók onzin.
Jullie hebben allebij gelijk, het kan namelijk allebij. Het ene is dualview, het andere spannen.

Voor dualview moet je overigens wel 2 DACs hebben (voor VGA dan toch, DVI durf ik niet te zeggen), anders kan dus alleen span. Kwam ik laatst op mijn werk achter :P

Span met ATi heb ik nog nooit gedaan, dus geen idee of het wel kan, met nView kan het iig wel. DualView kan met beiden aangezien dat een feature van Windows zelf is.

Theroman, laat _jouw_ settings(schermen) eens zien? Dan kunnen we ws meteen aanwijzen waar je op zou moeten klikken :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:53:
[...]
Jullie hebben allebij gelijk, het kan namelijk allebij. Het ene is dualview, het andere spannen.
Spannen, ja uiteraard, dat schreef ik al min of meer maar de andere mogelijkheid is zo te lezen onbekend bij de poster die ik quote. Hij heeft het erover dat het NIET kan. :)

ARME AOW’er

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Guardian Angel schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:12:
[...]

Spannen, ja uiteraard, dat schreef ik al min of meer maar de andere mogelijkheid is zo te lezen onbekend bij de poster die ik quote. Hij heeft het erover dat het NIET kan. :)
Dat zeg ik toch nergens? Ik probeerde de TS er alleen op te wijzen dat hij waarschijnlijk niet zijn desktop wil vergroten (als in 2048x768 of een dergelijke resolutie (spannen)). Maar dat '2 desktops' (dualview) beter werkt. Dan heb je inderdaad nog de keuze om een window over twee monitoren te verdelen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan lees ik het verkeerd of intrepreteer je post anders. Hij is nl. voor tweërlei uitleg vatbaar.

Hoe dan ook, als wij samen maar weten dat het werkt moet dat de topicstarter hoop geven. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1