Hallo,
Ik heb voor een tijdje terug een nieuwe notebook aangeschaft:
Toshiba satellite A100-253
Processor: Intel core duo T2300 1,66 GHz, FSB 667 MHz.
HDD: 100 Gb, 5400 RPM, S-ATA.
Geheugen: 2048 MB, 667 MHz.
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600, 128 MB tot 512 MB Hypermemory.
Videokaart specs.
16x PCI-Express
12 Pixel shader processors
5 Vertex shader processors
GPU kloksnelheid: 400 MHz
RAMDAC kloksnelheid: 400 MHz
Geheugengroote: 128 MB, tot 512 MB Hypermemory
Ik heb er vrijwel meteen 3DMark'05 op gedraaid. Ik behaalde toen een score van 2700 3Dmarks wat mij wel een beetje tegenviel. Ik heb daarna er nog eens een nieuwe windows opgedraaid (Windows XP prof. met sp2), nieuwste drivers van de Toshiba site gedownload, omdat ATI zelf geen drivers verstrekt aan mensen met een Toshiba notebook. Dit heeft ook niet gegolpen, de score blijft rond de 2750 3Dmarks schommelen. En volgens Tom's hardware's guide kan deze kaart veel beter presteren. En moet hij een score kunnen halen van 3800 3Dmarks. Een vriend van mij heeft soortgelijk systeem en haald wel de genoemde score. Ook heb ik al contact opgenomen met de winkel waar ik hem heb gekocht, zei hebben mij verteld dat het geheugen misschien niet goed werkte, ik heb nieuwe geheugen van ze gekregen. Maar dit heeft niks uitgehaald.
Ik vind het jammer dat mijn videokaart minder presteerd dan waarvoor ik hem gekocht heb.
Wie weet misschien waar het aan kan liggen?
Ik heb voor een tijdje terug een nieuwe notebook aangeschaft:
Toshiba satellite A100-253
Processor: Intel core duo T2300 1,66 GHz, FSB 667 MHz.
HDD: 100 Gb, 5400 RPM, S-ATA.
Geheugen: 2048 MB, 667 MHz.
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600, 128 MB tot 512 MB Hypermemory.
Videokaart specs.
16x PCI-Express
12 Pixel shader processors
5 Vertex shader processors
GPU kloksnelheid: 400 MHz
RAMDAC kloksnelheid: 400 MHz
Geheugengroote: 128 MB, tot 512 MB Hypermemory
Ik heb er vrijwel meteen 3DMark'05 op gedraaid. Ik behaalde toen een score van 2700 3Dmarks wat mij wel een beetje tegenviel. Ik heb daarna er nog eens een nieuwe windows opgedraaid (Windows XP prof. met sp2), nieuwste drivers van de Toshiba site gedownload, omdat ATI zelf geen drivers verstrekt aan mensen met een Toshiba notebook. Dit heeft ook niet gegolpen, de score blijft rond de 2750 3Dmarks schommelen. En volgens Tom's hardware's guide kan deze kaart veel beter presteren. En moet hij een score kunnen halen van 3800 3Dmarks. Een vriend van mij heeft soortgelijk systeem en haald wel de genoemde score. Ook heb ik al contact opgenomen met de winkel waar ik hem heb gekocht, zei hebben mij verteld dat het geheugen misschien niet goed werkte, ik heb nieuwe geheugen van ze gekregen. Maar dit heeft niks uitgehaald.
Ik vind het jammer dat mijn videokaart minder presteerd dan waarvoor ik hem gekocht heb.
Wie weet misschien waar het aan kan liggen?