[testcase] Strandwandeling

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Gisteravond moesten de beestjes nodig plassen en aangezien mijn date niet door ging besloot ik om in mijn eentje het strand op te gaan met de woeffies, gewapend met mijn camera natuurlijk (D50 met kitlens). Het resultaat is hieronder te bekijken en ik verwacht stevig commentaar. Ik heb in een uurtje mijn Sandiskkaartje van een Gigabyte volgeschoten en ik moest dus uit 420 foto's deze selectie maken, dat was pittig. Laat me even weten wat je ervan vind want misschien is dit wel voor herhaling vatbaar!

Waarschijnlijk heeft bordermaker de EXIF uit alle foto's gesloopt, ik heb alles op ISO200 geschoten en eigenlijk ook op A, sommigen op M. Vooral Shirley (het zwarte hondje) was moeilijk te fotograferen, tegen de zon in nagenoeg onmogelijk zonder externe flitser.

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1003-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1033-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1082-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1083-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1170-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1177-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1202-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1232-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1275-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1289-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_1312-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/testcase02/dsc_0958-border.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Josh op 23-08-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43
leuke honden :P

geen verstand van fotos :P maar toch even een opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mooie beesten man !!!

alleen foto 10 is beetje onscherp op de kop

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Foto 5 is jammer dat je benen erop staan. Maar evengoed nog wel leuk ;)

Foto 4 is me favo. Lekker zo turen enzo.

De rest van de foto's zijn wel leuk op nummer 1 na. Snap die benen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Is er dan helemaal geen slecht commentaar? ;) Zou het een showcase kunnen zijn? Ik vond van (net) niet eigenlijk.
whiplash1990 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:23:
leuke honden :P

geen verstand van fotos :P maar toch even een opmerking
haha, jammer dat je er geen verstand van hebt ;) . Wat doe je dan in dit forum! Kssst! :P
ZandBak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:25:
mooie beesten man !!!

alleen foto 10 is beetje onscherp op de kop
Ja, ik weet 't, ik zat in AF-S mode en ik had hem gewoon op dynamisch scherpstellen moeten zetten, veel actiefoto's zijn bewogen.
Cave_Boy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:28:
Foto 5 is jammer dat je benen erop staan. Maar evengoed nog wel leuk ;)

Foto 4 is me favo. Lekker zo turen enzo.

De rest van de foto's zijn wel leuk op nummer 1 na. Snap die benen niet...
Mijn beentjes heb ik er expres opgezet, dat vond ik leuk.

De eerste plaat was eigenlijk meer een soort creatieve foto, moet je een beetje abstract zien ;) .
SinergyX schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:39:
#1 en #6 vind ik heel mooi, verhouding voet/strand lijkt apart accent(abscract, dat was het woord :P) te geven. _/-\o_
* SinergyX is niet zo'n hond-fan.. sorry :P
Ik vind #6 eigenlijk een beetje krap bij de onderste afdruk.

[ Voor 17% gewijzigd door Josh op 23-08-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

#1 en #6 vind ik heel mooi, verhouding voet/strand lijkt apart accent(abscract, dat was het woord :P) te geven. _/-\o_
* SinergyX is niet zo'n hond-fan.. sorry :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 23-08-2006 17:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
ZOOOOO die wit-bruine is leuk! :>

Foto #4 is ook mijn favoriet, lekker scherp en hij(ze?) kijkt zo lief :o

Over het algemeen lekkere kleuren, en mooie composities. d:)b

Work hard & be brave.

• inquestos
  • Laatst online: 11:07
GsJosh schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:35:
Is er dan helemaal geen slecht commentaar? ;) Zou het een showcase kunnen zijn? Ik vond van (net) niet eigenlijk.
Je hebt het lekker simpel en los gehouden, er is dan ook niet heel veel op aan te merken. Echte hoogvliegers zijn 't ook weer niet, leuke foto's die een mooie serie maken :) (5,8,12 zou ik er hebben uitgelaten). Foto 4 is wel echt mooi, al zou een enigzins zomerse (warmer, achtergrond wat lichter), 'm niet misstaan (en volgens "de standaard" zou z'n kop ook niet uit het beeld moeten wijzen).

Bij foto 7 vind ik de achtergrond wat storend. 't hakt als het ware "Shirley's" hoofd eraf door de plaatsing, en de lucht is ook vrij hinderlijk overbelicht. Bij foto 10 zou ik de lucht erafcroppen(iets wijder was ook wel mooi geweest hierbij), en ook bij foto 11 zou ik tot de schuimkoppen croppen om een iets rustiger beeld te krijgen. :)

420 foto's is wel een beetje heel erg veel (voor een uur met een paar honden op 't strand foto's schieten). Gaat alleen maar tegenvallen met uitzoeken, en twijfelen welke nou het beste is, en waarom je die ene nou opnieuw had geschoten. Natuurlijk zijn honden vaak wat beweeglijk, en schiet je daarom vaak net te laat, of juist net te vroeg omdat je de kans niet wilt missen, maar 420 foto's zijn echt té veel...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Leuke hond, leuke foto's. :)

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
deCube schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:05:
Foto #4 is ook mijn favoriet, lekker scherp en hij(ze?) kijkt zo lief :o
Hij
inquestos schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 02:02:
[...]

420 foto's is wel een beetje heel erg veel (voor een uur met een paar honden op 't strand foto's schieten). Gaat alleen maar tegenvallen met uitzoeken, en twijfelen welke nou het beste is, en waarom je die ene nou opnieuw had geschoten. Natuurlijk zijn honden vaak wat beweeglijk, en schiet je daarom vaak net te laat, of juist net te vroeg omdat je de kans niet wilt missen, maar 420 foto's zijn echt té veel...
Vele malen dank voor het uitgebreide commentaar, ik ben het eigenlijk nagenoeg overal met je eens :) . Alhoewel sommige situaties nou eenmaal geen tijd boden voor een beter shot. Bovendien zijn die 420 foto's wel te verklaren hoor, er staan hier veel portretjes en weinig actiefoto's. Vooral door die actiefoto's liep het kaartje vol, burst mode en klikken maar. Ik riep de beestjes zo nu en dan bij me en dan komen ze met volle snelheid aanvliegen, dat geeft leuke foto's. Helaas stond ik te schieten in AF-S en niet in AF-C (sorry, ik heb die camera net een maandje...) dus die actiefoto's konden allemaal de prullenbak in omdat de scherpte verkeerd lag.

[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 24-08-2006 03:13 ]

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Het zijn mooie foto's, maar voor een showcase vind ik dat het wat eentonig is. Ook zijn er nog wel wat aanmerkingen te verzinnen. Daar komen ze dan:

Foto #1 is wel aardig, maar wellicht was het mooier geweest als er wat meer lijn in zou zitten. Dus bijvoorbeeld een aantal voetstappen van rechtsonder naar linksboven in een lijn. Dan je eigen voet er parallel naast linksonder. Nu is het aardig, maar een beetje rommelig.

Foto #2 bevat erg veel strand en dat is niet fraai. Ook zou het mooier zijn als de hond de ruimte inkijkt (dus de hond meer links op de foto). Dan had je minder strand gehad en meer ruimtelijk effect.

Foto #3 is een coole foto.

Foto #4 is ook een gave plaat (mooie sfeer foto), maar ook hier had ik de hond liever iets meer links op de plaat gehad.

Foto #5 is jammer dat je benen erop staan (weet dat het met opzet is, maar ik vind het toch jammer :)). Ook heb je erg harde schaduwen, waardoor de donkere hond bijna wegvalt. Wellicht dat je met een invulflits de belichting wat kon verbeteren.

Foto #6 is fraai, maar aan de onderkant net wat te krap gekadert. De DOF is super gekozen.

Foto #7 is leuk. De hond staat precies op de goede plek.

Foto #8 vind ik meer een kiekje dan een foto :)

Foto #9 vind ik erg goed. Leuke en dynamische foto.

Foto #10 vind ik wat saai en niet super belicht.

Foto #11 is mooi. De vloedlijn is mooi te zien en de hond op de voorgrond ligt op de juiste plek en geeft wat diepte aan de plaat.

Foto #12 is leuk, maar ook hier wat krap gekadert aan de onderzijde. Iets meer ruimte onder en wat meer ruimte rechts overlaten (links weg) en je hebt een gavere plaat denk ik.

Ik weet hoe lastig het is om donkere honden te fotograferen. Heb er zelf nu ook eentje rondlopen, maar die andere hond van jou is super fotogeniek (foto 3,4 en 9).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Nummer 6 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

echt een plaatje zo simpel maar toch zo mooi zou je die misschien in het groot even willen plaatsen ik wil hebben als dat mag :*)

Verwijderd

Foto 4 is echt mooi, lijkt net een modelhond _/-\o_ .

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Kijk, super! Hartelijk bedankt.

Hier is voor de liefhebbers een grote versie van #6. Ik heb hem even wat langer gemaakt onderin met een clonestamp, niet echt heel erg netjes. Wie het origineel wil hebben roept maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Josh op 24-08-2006 14:21 ]

Verwijderd

leuke plaatjes...

Vooral #2 #3 en #4 vindt ik mooi!....
Vooral bij foto 2 de helder blauwe kleur van de lucht vindt ik erg mooi!

BTW...je hebt dezelfde schoenen als mij! >:) :9

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Foto 11 was voor mij helemaal perfect geweest als je zijn schaduw + nog een stukje zon over had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mooie serie platen! :) Ik vind de kleuren echt lekker, erg fris ofzo. Afgezien van het commentaar wat de mensen boven mij al gegeven hebben (waar ik het grotendeels mee eens ben), wil ik nog even extra kwijt:

Hoewel 3 en 4 standaard portret platen zijn, zijn ze toch verrotte moeilijk om te maken met dieren, dus knap gedaan! En wat een fotogeniek hondje zeg :+
11 is ook erg mooi, leuke compositie gemaakt lekkere DOF en hele leuke positie van de hond :)
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:43:
BTW...je hebt dezelfde schoenen als mij ik!
Sorry... :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Erg leuke foto's. Het gevaar met "spelende honden op het strand"-foto's dat het van die standaard kiekjes kunnen worden van rennende honden :p
Maar je hebt leuke composities gebruikt, en ze zijn lekker scherp.
#4 en #10 zijn mijn favoriet, hoewel #10 iets leuker geweest was met een iets grotere dof en misschien een wat lager standpunt. Maar ach zo kan je altijd wel weer dingen opmerken tijdens het bekijken van je foto's ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Spits op 27-08-2006 00:29 ]

Pagina: 1