Toon posts:

Wifi op Laptop p366

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen!

Even het volgende. Mijn zus wil graag WIFI op haar Dell P366 Laptop met Windows 98SE. Ze wil alleen af en toe haar email kunnen checken, dus geen zware applicaties.

Op haar laptop zit gewoon USB en nog laptop-slot waar een evt. netwerk kaart in kan.

Hoe kunnen we dit het makkelijkste oplossen? En is het wel mogelijk om op 98SE WIFI te draaien?

Groetjes Gerrit

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kijk eens in de pricewatch voor een wifi laptop kaartje en kijk of vraag daarna wat voor systeem eisen eraan zitten

http://www.hardwaretotaal.nl/catalog/product_info.php?products_id=18006&osCsid=45f367299f3f00cc5b7968f962a2f086

deze is 54mbit voor pcmia/laptop slot een berijk van 100 meter binnens huis en geschikt voor 98se dat was het toch en het komt op €27.79 uit incl verzendkosten

[ Voor 63% gewijzigd door DECOY88 op 23-08-2006 17:31 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ja is mogelijk. Koop gewoon een linksys usb dongle, installeer de software en steek daarna het apparaat in de usb. Voila wifi!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Een tip van mijn kant:
Neem een PC Card / PCMCIA kaart ipv. een USB. Ik heb namelijk op mijn vorige laptop (Celeron 466) beide gehad, eerst een USB Wifi nic van Asus, en later een PCMCIA kaart van Asus.
Wat mij opviel tijdens grotere data-overdrachten (lees: meer dan msn-tekst) dat de wireless verbinding via de USB stick veel sneller wegviel, vermoedelijk omdat de laptop teveel cpu tijd kwijt was aan de USB poort. Via de PCMCIA-kaart heb ik dat probleem later niet meer gehad.
De chipsets in beide NIC's waren van dezelfde fabrikant, en vrijwel zelfde type, dus dat zal het verschil niet zijn geweest.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb in een oude Dell Latitude CP (P 166) een tijd een PCMCIA-kaartje van Sitecom gehad. Werkte perfect onder 98SE. USB zou ik op zo'n oud beestje niet proberen, ik denk dat PCMCIA de CPU een stuk minder belast.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1