Onder dos complete mappen met inhoud kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 22:14
Ik heb een groot probleem, mijn hd van mn server is zo ongv stervende.
Nu wil hij als er vanaf een andere hd geboot word niet met windows mee starten (systeem blijft hangen)

Dir commands in dos werken nog deels, ik krijg wel alle mappen te zien maar zodra hij weer terug moet gaan naar de schijfletter (d:\> bijv) geeft hij een lees/schrijf error aan..
Het los kopieren van mappen werkt daarintegen gelukkig nog wel maar dat is een ellenlang werk.

Ik hoop dat iemand van jullie een command en of programmatje weet waarmee ik complete mappen met inhoud direct kan overzetten op een andere hd! (zonder op de andere hd eerst alle mappen te hoeven aanmaken)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens te kopieren via xcopy. Die werkt wat lekkerder dan eht standaard copy command.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 01:53
Gaat het om DOS of de command shell in Windows? In het eerste geval: xcopy, in het tweede geval: copy /s.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
Of desnoods Robocopy...die kan ook omgaan met leesfouten volgens mij

• Pieter155
Mensen dat ik daar zelf niet op gekomen ben, heel erg bedankt _/-\o_

Het gaat nog zeer moeilijk omdat hij bij sommige files blijft haken en dan de hele sessie afbreekt maar ik kan op deze manier toch nog zo veel mogelijk backuppen :)

Mocht hij echt niet meer verder komen met xcopy probeer ik dat robocopy ook nog even uit.

Word vervolgd..

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
volkov commander is ook wel goed

• MeAgain
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 10:26
Mocht je robocopy gaan proberen.. Robocopy heeft standaard de mogelijkheid om opnieuw te proberen als er iets fout gaat bij het copieren Standaard probeert hij 1 miljoen keer en wacht hij tussen iedere poging 30 seconden (/R: en /W:)

Als je de wachttijd korter zet en het aantal herhalingen bijvoorbeeld op 1 gaat het copieren in ieder geval door. Later kun je dan met robocopy /MIR nogmaals een copy maken waarbij je de retry hoger zet zodat hij dat blijft proberen. Je hebt dan in ieder geval de meeste data eraf voordat je harde schijf het helemaal begeeft.

btw: Robocopy is een resource kit/support tool en is te downloaden bij Microsoft.

[ Voor 23% gewijzigd door MeAgain op 24-08-2006 14:46 ]

VMGuru.com | Huisgemak.nl

• Pieter155
Thanks iedereen voor alle tips, met robocopy en xcopy is het me gelukt grote delen van de hd af te halen en te backuppen :)

Maar nu het volgende probleem, de hd een platte Maxtor diamondmax 8 (40 gb) lijkt mij meganisch nog in orde.
De bios vind hem nog wel maar zodra de pc klaar is met alles detecten en wil gaan booten geeft de bios nog wel een harddisk failure die slaat op de maxtor...
Ik heb al verschillende programmas geprobeert zoals maxblast ed maar ik krijg hem niet meer gepartitioneerd, ook heb ik helaas geen low level format meer in mijn bios staan.

Ben benieuwd of iemand dit probleem ook wel eens heeft gehad en hoe hij dit heeft opgelost:p

(p.s. deze hd heeft ook al een dood broertje dus erg betrouwbaar vind ik ze niet meer :+ )
Pagina: 1