conroe game systeem (1200 euro)

Pagina: 1
Acties:

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:59
Vanwege een verjaardagcadeau kan ik nu een conroe systeem samenstellen. Omdat ik zelf wat onderdelen heb en een Antec P180 behuizing en als voeding de Enermax Liberty 500 aangeschaft heb, hoef ik dus geen compleet systeem aan te schaffen.

Nu ik graag mijn cadeau wil samenstellen, heb ik twee systemen samengesteld naar mijn inzicht.
Het budget is €1200, ik ben op zoek gegaan naar een webwinkel die de onderdelen op een korte termijn leveren kan. Natuurlijk kan ik zelf later meer onderdelen aanschaffen (bv een raptor of extra geheugen), maar voor nu heb ik de volgende onderdelen aangeschaft:

Alternate:
Asus P5B Deluxe/WIFI 199
Intel® E6600 359
Asus EN7950GX2 529
G.E.I.L. DIMM 1 GB, DDR2 - 800MHz , 1 module 109
Totaal: €1.196

Friesland Computers:
ASUS P5W DH DELUXE
Intel® E6600
CLUB3D NVIDIA 7950GX2
TWINMOS Kit 2x1024MB DDR2 PC5300 667MHz
Totaal: €1.176,00

Er wordt niet overgeclockt, wel gegamed, wat rarren en het gewone office werk.
Mijn systeem op dit moment:
AMD64 3000 socket 754
1GB MDT geheugen
2*160GB en 1*200 GB Maxtor Sata schijven
Geforce 4MX 64 MB :$ :r (tijdelijk een 7800GS geleend :*) )

De bedoeling is dat ik met dit systeem weer een paar jaar vooruit kan. Wachten op de DX10 kaarten heb ik geen geduld voor, hetzelfde geld voor de ATI 1950XTX kaart.

Mijn vragen/twijfels zijn of de componenten geen conflicten veroorzaken en of de club3d kaart net zo presteerd als de Asus versie. Het Twinmos geheugen is niet 800Mhz, is het Geil geheugen een betere optie?

Graag jullie adviezen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

titlefix was 'Alweer een C2D systeem.' -> conroe game systeem (1200 euro) :)

Dat is wat duidelijker

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

heb je bij je eerste systeem maar 1gb? zo ja, dan zou ik gaan voor de tweede, want om fatsoenlijk te gamen is 2 gb niet echt een luxe meer..
verder zullen de verschillende merken evengoed presteren.
ze hebben beide de 7950gx2 chip.

Verwijderd

Voor configuratie met de 2 gig ram gaan.
(Wel misschien even checken of de RAM compatibel is met het moederbord, dit is terug te vinden op de site van de maker van het moederbord)

Maar is het misschien niet verstanding om een Nvidia 7900 GT aan te schaffen.

Over een jaartje (of meer) kan je met het uitgespaarde geld de DX10 variant van de 7900 GT aanschaffen.
Dit omdat de 7900GT nog perfect mee kan en je dan over een jaar meer power in huis kan halen dan de 7950 heeft voor minder geld.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou eigenlijk bij het eerste systeem ook voor de P5W DH Deluxe gaan, scheelt 20 euro maar dr zit toch net wat meer bij, aangezien je die bij de 2e wel hebt geselecteerd :)

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:59
Dutch_Razor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:49:
Ik zou eigenlijk bij het eerste systeem ook voor de P5W DH Deluxe gaan, scheelt 20 euro maar dr zit toch net wat meer bij, aangezien je die bij de 2e wel hebt geselecteerd :)
Bedankt voor de replies.

Ik heb de P5W DH wel geselecteerd bij het tweede systeem en niet bij het eerste omdat ik dan mijn budget overschrijd.
Over de geheugen kwestie, na deze bestelling kan ik alsnog een tweede geheugenbank erbij proppen. Dit zal dan ook snel gaan gebeuren, maar is nu niet geselecteerd vanwege budget.

Ook vanwege het budget is een 7900GT geen oplossing, ik wil niet over het budget gaan, maar ook niet echt eronder.

Wat betreft het mobo, de extra sata connectoren spreken mij ook wel aan. Is de performance zonder over te klokken van beide mobo's gelijk? Ik weet dat de P5B de intel 965 heeft en dat deze in combinatie met de 6600 vrij snel is.

Nog verdere tips?

[ Voor 14% gewijzigd door _Uploader_ op 23-08-2006 19:41 . Reden: none ]

Pagina: 1