Upscaling, maar dan anders :P

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik ben redelijk bekend in het A/V wereldje, maar nu vraag ik mij toch iets af
Ik heb een Panasonic PT-AE-900 HD beamer. Verder een hele rits apparatuur. Dus van Xbox (s-video) tot DVD-Recored met Component-Out tot ouderwets VHS recorder.
Ik wil alles via de beamer kunnen bekijken. Dat is nu geen probleem, ik heb gewoon alle soorten kabels naar de beamer lopen :P
Nu wil ik binnekort echter de Denon AVR 4306 kopen. En dan maar 1 kabel hebben lopen van die 4306 naar de pt900. Maarja, allemaal mooi en aardig, dat upsaling (dmv Faroudja chip enzo) maar dat hoeft voor mij niet. Ik wil gewoon het "native" signaal over de HDMI uitgang van een dergelijke versterker laten lopen (1 kabel, handiger 8)). Kan dat?
Kun je dus op een AV receiver die upscaling ondersteunt, de upscaling uitschakelen en TOCH het s-video signaal bijvoorbeeld over de HDMI uitgang laten lopen? Ben in winkels geweest (Snijders R'dam en Overgauw Leiden, maar die konder me geen definitief antwoord geven :'(

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet een mailtje naar Denon sturen?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Uh, Xbox is toch gewoon RGB-SCART?

Maar goed, HDMI is digitaal, dus je zal hoe dan ook ergens een A-D conversie moeten hebben. Als je dat in de receiver doet kan je beter direct ditheren naar de hoogste resolutie.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Er zal toch worden geupscaled. HDMI is digitaal - zoals al gezegd is. Het analoge signaal (want al je apperaten zijn analoog) zal dus moeten worden omgezet naar en digitaal signaal. Ook doet je receiver dit zonder het beeld verder aan te passen, dan kom je uiteindelijk toch nog bij je LCD beamer. Deze werkt maar op een resolutie, en zal het beeld dus eerst nog voor zichzelf moeten upscalen, voordat hij het kan tonen. Het is niet echt intressant of jou receiver het beeld altijd zal upscalen, want het zal zeer waarschijnlijk toch geen verlies op de kwaliteit zijn (eerder beter :P).

• shootguy2
Ik kan het RGB signaal uit de xbox niet gebruiken (wil geen aparte Scart kabel hebben lopen). Dus mijn beste optie is dan de S-video te gebruiken en die dan de upscalen/converteren naar digitaal.

Hmm, HDMI is natuurlijk digitaal, niet aan gedacht, dus ik moet zoiezo gaan converteren..als dat moet, dan net zo goed upscalen. :D
Bedankt..ik ben dr uit

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
shootguy2 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:52:
als dat moet, dan net zo goed upscalen. :D
Heb je m'n vorige post gelezen? Upscalen is geen keuze, omdat je een LCD beamer hebt. Maar goed, dat komt nu een beetje achteraf...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan natuurlijk ook een component kabel gebruiken voor de xbox? Ik ga ervan uit dat de oude xbox dat ook ondersteund? En je receiver zal dat ook wel kunnen upmixen :)...

Home Assistant Configuratie V&A

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Jouw beamer doet zelf al aan upscaling (is een 720p ding), dus ik snap het probleem niet. Maar de 4306 kan ook zonder upscalen het signaal doorsturen, gewoon de optie Through selecteren i.p.v. 480p/576p, 1080i of 720p :)

En waarom s-video en geen RGB component? Laatste geeft beter beeld. Je hebt daar straks voor een kapitaal aan spul staan en dan vind je een middelmatige aansluiting wel weer prima?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• shootguy2
Euh, ik wist eigenlijk niet of er voor de Xbox wel een Component aansluiting bestond. En om nou apart voor de Xbox een RGD Scart kabel te trekken (Zoveel speel ik er niet op) vond ik onnodig. En uit een normale Scart kun je naar mijn weten geen Component extracten. Das toch weer een ander soort RGB? (thnx for quick reactions :D)

Pagina: 1