UTP lasstuk

Pagina: 1
Acties:

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Hoi,

Er zit op dit moment UTP wand-inbouwdozen (met krone LSA pluggen) Door herinrichting van de ruimte moet ik deze inbouwdozen verplaatsen (invrezen van muren e.d).

Nu vraag ik me af, ik wil de bestaande kabels ook verlengen. Het kan naar mijn mening met een UTP/ LSA lasstuk. Enig idee waar die tekoop zijn en hoe zit het eruit?

Thanx

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik denk dat je op zoek bent naar een UTP koppelblokje, zoek daar eens op in google en je vind genoeg hits. :+

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, hij wil de kabels die in de muur etc zitten, verlengen. Dat doe je niet met een koppelstukje.
@TS: bel eens een installatiebedrijf, die kunnen je wel advies egevn en onderdelen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00

BCC

Nee, hij wil geen koppelblokje. Dat gaat zowieso krap worden in de muur.. Je kan de kabeltjes gewoon netjes solderen en met was krimpkous alles afwerken.

Ik zou zelf gewoon een nieuwe kabel trekken BTW.. je kan er namelijk nooit meer bij als het niet werrkt..

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 23-08-2006 16:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
BCC schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:16:
Nee, hij wil geen koppelblokje. Dat gaat zowieso krap worden in de muur.. Je kan de kabeltjes gewoon netjes solderen en met was krimpkous alles afwerken.

Ik zou zelf gewoon een nieuwe kabel trekken BTW.. je kan er namelijk nooit meer bij als het niet werrkt..
wel niet meer dan 12 mm untwisten of 't is niet eens CAT 5 meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 23-08-2006 16:19 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
BCC schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:16:

4 aansluitingen per 2 wandcontactdozen * 8 kabels = 32 keer solderen + krimpkousen. In totaal zo'n 12 UTP aansuitingen = 96 keer dunne kabeltjes solderen en daarna krimpkousen. Dat wordt karweitje.

Niuwe kabel trekken heb ik n.l geen zin. Zit circa 20 meter tot aan aan de patchkast via bochten e.d. Oude inbouwdoos kan in principe netjes afgedekt worden.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00

BCC

Dan zou ik gewoon stekkers knijpen en toch het koppelblokje.. liefst onder een blind dekseltje, zodat je er nog bij kan, mocht het stuk gaan...

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 23-08-2006 16:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 21:06
Kan je niet een centraal punt, bijvoorbeeld boven het plafond, maken waar je al die kabels verbindt? Dan hoef je alleen dat laatste stuk in de muur opnieuw te leggen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:02
djluc schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:39:
Kan je niet een centraal punt, bijvoorbeeld boven het plafond, maken waar je al die kabels verbindt? Dan hoef je alleen dat laatste stuk in de muur opnieuw te leggen.
wel een van de betere oplossingen ja,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 10:04
Ik weet hoeveel ruimte de TS heeft om Junction boxes weg te werken maar indien er genoeg ruimte beschikbaar is kun je het volgende artikel overwegen:

Artikelnr: 135420

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-data.nl/img/prod/135420.jpg

Zo'n kastje biedt een nette manier om kabels te verlengen. Maar zoals je ziet is er wel wat ruimte voor nodig om eht kastje weg te werken.

Een prijs of detailhandel die dit verkoopt heb ik niet kunnen vinden. Maar google biedt vast uitkomst ;)

No coffee, no nothing!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

GrittyKitty schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:31:
[...]

4 aansluitingen per 2 wandcontactdozen * 8 kabels = 32 keer solderen + krimpkousen. In totaal zo'n 12 UTP aansuitingen = 96 keer dunne kabeltjes solderen en daarna krimpkousen. Dat wordt karweitje.

Niuwe kabel trekken heb ik n.l geen zin. Zit circa 20 meter tot aan aan de patchkast via bochten e.d. Oude inbouwdoos kan in principe netjes afgedekt worden.
8 keer even opnieuw 20 meter trekken, of 96 keer klein k*t kabeltjes solderen ... ik zou het wel weten ;)

Zeker als je gaat vrezen wil je niet solderen of koppelstukjes of wat dan ook. Ik neem aan dat je meteen in de muur vreest met PVC leiding enzo. Veel te groot risico dat je bij trekken van de kabels daarna je las verrot trekt of je koppelblokje op een bocht blijft haken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1