Probleem: Prullemand blijft vol

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb al op verscheidene mac-fora gekeken maar ik kon nergens een fout vinden die exact op de mijne leek, natuurlijk heb ik wel manieren geprobeerd die gesuggereerd werden, maar alleen hielpen niet.

Hier even mijn probleem.

Als ik een file/document/whatever naar de prullemand sleep, gaat deze vol. Als ik echter "Leeg prullemand" doe, hoor ik het geluidje maar blijft de prullemand vol. Deze bekijk ik vervolgens en de file blijkt er nog in te zitten, als ik deze file(s) echter aanklik verdwijnt deze meteen en is het icoontje ook veranderd naar het lege prullemandje.

Wie helpt mij met dit vervelendje probleempje.

Bij voorbaat dank,

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Keertje rebooten kan helpen gok ik.

• Blaxje
The - DDD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:40:
Keertje rebooten kan helpen gok ik.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar na rebooten heb ik hetzelfde probleem. ;(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Maar op zich is die gedachte niet zo gek: wat zit er allemaal in je Trash can? Misschien dat er van één bestand je rechten veranderd zijn wat problemen veroorzaakt?

Verder: OSX neem ik aan?

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 23-08-2006 18:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Blaxje
franssie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:10:
[quote]FlorisB schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:43:
Wat zie je als je naar C:\RECYCLER gaat? Even los intypen, de map zie je niet op C:[/quote]

Maar op zich is die gedachte niet zo gek: wat zit er allemaal in je Trash can? Misschien dat er van één bestand je rechten veranderd zijn wat problemen veroorzaakt?

Verder: OSX neem ik aan?
Het zijn normale .jpg en .torrent bestanden, ik krijg geen confirmatieschermpje als ik de bestanden probeer te verwijderen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Waarschijnlijk heeft met je permissions te maken, ik heb het ook een keer gehad. Nadat ik de permission had hersteld, ging het allemaal weer goed :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Over welke mac os versie hebben we het? Al een geprobeerd om de prullenbak "veilig leeg te maken"?

Ik heb ook maar even de Windows reacties verwijderd :).

• Blaxje
leon1e schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:44:
Over welke mac os versie hebben we het? Al een geprobeerd om de prullenbak "veilig leeg te maken"?

Ik heb ook maar even de Windows reacties verwijderd :).
Werkte niet. Maar verrek, ik heb het systeem nu twee maal herstart, en het werkt op het moment. :D

Nu vraag ik me alleen af of het vaker gaat voorkomen, aangezien ik ook herstart heb en het toen hetzelfde bleef.

Maar voor nu is het opgelost. :$

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 15:32

fjs

PSN: ftltc

Wat bij mij geholpen had is de schijfhulppramma starten en dan de volume herstellen.

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer gehad met files die ik van een USB stick had gekopieerd en die in de prullenmand waren terechtgekomen. Omdat ze van die USB stick kwamen had ik geen permissies om ze te verwijderen als gewone user.
Oplossing:
Zet de files die niet willen verwijderen terug,
Open een Terminal,
Ga via de Terminal naar die files,
Doe: sudo rm -rf <naam-file-of-folder>

Je moet je admin paswoord geven, nadat worden de files hard verwijderd. Dit uiteraard als de standaard oplossing zoals permissies herstellen niet helpen.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48
Ik heb hetzelfde probleem na een OS X update, alleen heeft bij mij echt niets geholpen: permissies, schijfhulpprogramma, ettelijke reboots - OS X weigert consequent de prullenbak te legen. Hij maakt ook geen geluid, er gebeurt gewoon helemaal niets. Alleen "Veilig legen" werkt, maar dat duurt eeuwen.

Wat ik tegenwoordig maar doe is "sudo rm -rf ~/.Trash/*". Dat is het enige dat nog werkt.

* Arthur vindt dit erg vreemd, maar dacht het ter naslag toch maar aan dit topic toe te voegen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Arthur schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:30:
Ik heb hetzelfde probleem na een OS X update, alleen heeft bij mij echt niets geholpen: permissies, schijfhulpprogramma, ettelijke reboots - OS X weigert consequent de prullenbak te legen. Hij maakt ook geen geluid, er gebeurt gewoon helemaal niets. Alleen "Veilig legen" werkt, maar dat duurt eeuwen.

Wat ik tegenwoordig maar doe is "sudo rm -rf ~/.Trash/*". Dat is het enige dat nog werkt.

* Arthur vindt dit erg vreemd, maar dacht het ter naslag toch maar aan dit topic toe te voegen.
Hmm raar, maar niet geheel onbekend. Hier op het werk komt het ook wel eens voor, meestal is er dan een probleem met de permisies van de bestanden. Als deze vanaf een mountpoint naar de prullenbak gemoved worden, dit heb ik wel eens ingediend bij Apple als bug maar ik vraag me af of ze er iets op kunnen vinden.

Een ls -all in de ~/.Trash/ dir zou interesante informatie bevatten over de file owner en de permisies op de bestanden. Zou je deze eens willen posten hier, als je het probleem weer hebt?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Bestanden willen ook wel eens "beveiligd" zijn, een vinkje als je "toon info" doet.

No production networks were harmed during this posting

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

reiker

dan jij!

Toevallig zat ik gisteren met zo'n zelfde soort probleem: ik had de trial van Photoshop CS2 verwijderd, en alleen een map "Adobe Photoshop CS2", met daarin een map "Localized.legal" (oid) en daar weer in een bestand "Tieng Viet.html" (ofzo :)) bleven in m'n Trash zitten nadat ik die geleegd had. Steeds weer opnieuw legen, en ze gingen maar niet weg. Ook verwijderen via de Terminal met "rm -rf" hielp niet, dan kwamen er vage meldingen dat het bestand niet bestond etc. Uiteindelijk was de oplossing het starten van de schijfreparatie vanaf de OS X setup dvd. Er werden wat headers en permissions en dergelijke gerepareerd, en daarna was het bestand ook daadwerkelijk weg nadat ik de Trash had doorgespoeld.

Dus mijn tip: start je systeem eens op met de Install disc, en repareer je bestandssysteem. Succes :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1