[Testcase] Bloemen(uit ministudio)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, nog maar een testcase van mij ;) :$.

Vandaag heb ik even een ministudiootje gebouwd, met een stuk hout, oud kaftpapier, en natuurlijk een bureaulamp.
Uit deze sessie zijn deze foto's voortgekomen(ik heb een selectie gemaakt):
(ze zijn allemaal bewerkt met lightroom, en photoshop)

1
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/6227/dscn6838blogjq3.jpg
Deze vind ik niet zo heel bijzonder, hij is misschien iets te "flauw".

2
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/7973/dscn6841blogrw8.jpg
Deze vind ik leuk, lekkere kleuren, en de steel vind ik ook wel leuk.

3
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/9800/dscn6845blogkg0.jpg
Dit is mijn favoriet, vanwege de lekkere kleuren, de schaduwen, en het contrast.

4
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1656/dscn6846blogjf7.jpg
Bij deze foto heb ik bewust voor een wat "extremere" bewerking gekozen, dit vindi k opzich wel leuk staan.

Ik ben erg tevreden met de foto's, ben benieuwd wat jullie vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

ik zelf vind ze errug netjes _/-\o_ alleen nummer 4 lijkt net alsof het een plaatje is ipv een foto misschien toch iets teveel bewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:55
Mijn favorieten zijn toch wel 1 en 2. De derde vind ik té en de vierde is niet mijn smaak, omdat hij niet meer naturel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De bureaulamp is helaas geen goede keus om te belichten, want je mist een aantal kleuren in dat bereik. Het is ook voornamelijk geel en als je dat compenseert zijn blauw en groen weer niet helemaal natuurlijk.

Ik vind #2 de beste, lekker rustig en clean. #4 is te zwaar bewerkt, terwijl je juist meer had kunnen doen met de druppels op de blaadjes.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ga mee met Oxi: #2 is de beste. De compositie en kleuren zijn het beste van deze serie.

#1 heeft een afleidende rechterbovenhoek, #3 teveel contrast en #4 is wat hard en heeft de bloem een storende gele licht? bol achter zich.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rg-mohwa schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:39:
ik zelf vind ze errug netjes _/-\o_ alleen nummer 4 lijkt net alsof het een plaatje is ipv een foto misschien toch iets teveel bewerkt
Dankjewel ;).
ik wilde het gewoon eens proberen, wat extremere bewerking, ik vind het opzich wel leuk, ik denk dat dit meer een kwestie van smaak is.
Nikolas schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:46:
Mijn favorieten zijn toch wel 1 en 2. De derde vind ik té en de vierde is niet mijn smaak, omdat hij niet meer naturel is.
ook bedankt, verder hetzelfde als hierboven.
Oxi schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:19:
De bureaulamp is helaas geen goede keus om te belichten, want je mist een aantal kleuren in dat bereik. Het is ook voornamelijk geel en als je dat compenseert zijn blauw en groen weer niet helemaal natuurlijk.

Ik vind #2 de beste, lekker rustig en clean. #4 is te zwaar bewerkt, terwijl je juist meer had kunnen doen met de druppels op de blaadjes.
Hm hier ben ik het niet helemaal met je eens, maar misschien had ik nog een extra a4tje voor de lamp mogen doen.
breinonline schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:58:
Ik ga mee met Oxi: #2 is de beste. De compositie en kleuren zijn het beste van deze serie.

#1 heeft een afleidende rechterbovenhoek, #3 teveel contrast en #4 is wat hard en heeft de bloem een storende gele licht? bol achter zich.
Ik zal kijken of ik nog wat aan #1 kan doen..
Ja, bij #4 heb ik helaas die lichtvlek niet weg weten te photoshoppen. Dit komt omdat ik met oud kaftpapier heb gewerkt, en niet gewoon (matte) karton.

edit: ik heb de bovenhoek van #1 verbeterd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 is beter zo, maar ik zou nog kijken of je niet net wat van de rechterkant en onderkant kan croppen om de bloem echt op 1/3 van de breedte te krijgen. De compositie is dan veel beter, nu hangt de bloem toch een beetje aan de zijkant :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's, maar zou je ook een foto kunnen maken en posten van de ministudio. Want ik wil er ook nog steeds eentje maken maar weet niet hoe, dus ben een beetje op zoek naar ideetjes en dan ga ik van alles samenvoegen tot de perfecte ministudio voor mij :) . Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:50:
Mooie foto's, maar zou je ook een foto kunnen maken en posten van de ministudio. Want ik wil er ook nog steeds eentje maken maar weet niet hoe, dus ben een beetje op zoek naar ideetjes en dan ga ik van alles samenvoegen tot de perfecte ministudio voor mij :) . Bedankt alvast.
Helaas heb ik de mijne alweer weggedaan, omdat het een test was. Ook is mijn fototoestel nu kapot :(.
Maargoed, mijne was heel simpel, gewoon een oud stuk hout, daar oud (zwart) kaftpapier overheen, en dan een bureaulamp met een A4-tje eroverheen geplakt. Vervolgens gewoon je fototoestel op een statief, en dan kan je foto's maken :).
(voor meer ministudio's kun je in het Ministudio topic zijn ;))
Pagina: 1