Toon posts:

HD niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een systeemcrash kan ik niet meer bij mijn harde schijf komen.

Partitie C = BOOT (NTFS) en daar heb ik xp opnieuw op gezet
Partitie D = Backup (NTFS) en daar staat al mjn data op.

Partionmagic ziet de schijf en ziet ook dat 17 gig van de 75 gig gebruikt is.

Windows noemt dit station niet BACKUP maar Lokaal station en zegt dat het niet geformateerd is.

Foutmelding als ik naar D toe wil voor de data

gegevens fout Cyclische redundantie

Met testdisk alles al geprobeerd maar geen resultaat.

Er staat één map op die disk die ik echt niet kwijt wil. Hij is onvervangbaar en ja ik weet... dan had ik er een backup van moeten maken maar dat heb ik stom stom stom niet gedaan.

Als iemadn mij kan helpen hoe ik die map van die disk kan krijgen dan ben ik hem/haar eeuwig dankbaar

grt

Martin

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 13:51
Hoezo backup je uberhaupt op dezelfde schijf als waar je je data hebt staan, lijkt me een beetje krom.. Of is dat gewoon alleen een "naam" van de schijf.

Cyclische redundantie, heb ik ook wel eens gehad volgens mij is dat bestand dan gewoon naar de ****** maar ik kan het fout hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door appel22 op 23-08-2006 15:11 ]

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Topicstarter
is niet meer dan de naam van die HD.

Maak wel backups maar niet vaak genoeg blijkbaar.
De laaste was van maart dit jaar en die map is van juni :-(

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb een keer iets vergelijkbaars gehad en op de volgende manier opgelost

configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> schijfbeheer

rechtermuisknop op de schijf die niet meer bereikbaar is daar kon ik toen ergens de optie converteer station naar..... kiezen (weet niet meer precies wat de omschrijving was)

daarna was het station weer bereikbaar.... snel gebackuped en de schijf richting vuilnisbak verhuist :)

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik zou met deze optie wel oppassen.

Ik heb dit namelijk ook een keer gedaan alleen toen was ik juiste alle data kwijt. Kon daarna de schijf wel weer benaderen :)

• ksmedts
ok moet er eigenlijk ook bij zetten dat het voor mij ook de laatste optie was....

Verwijderd

Topicstarter
@ AB-Dullah

Ik hou die optie in mijn achterhoofd voor als alles niet meer werkt

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
converteren naar dynamische schijf meot je heel zeker NIET doen, je kan daarna namelijk met geen enkele tool meer met de schijf werken. Met tools bedoel ik dan partition magic, ghost, drive image of egaal welke 'low-level' disk-tool.

Ik raad je aan op zoek te gaan naar een WinPE bootCD, ofwel een Windows ERD cdtje waarmee je kan booten om vervolgens je harddisks te mounten. Lukt dat ook niet kan je mogelijk NTFS4DOS proberen, indien die ver genoeg komt.

CRC errors komen waarschijnlijk echter van de hardware af. Ik heb het 3x klaar gekregen (en nee ik zou het zelf ook niet geloven) om met de tool HDD Regenerator zelfs bad-sectors op een harddisk weer zover aan de praat te krijgen dat de data er weer af te halen is. Sterker nog, alle drie die disken draaien nog steeds zonder errors. Staat geen belangrijke data meer op maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm..... ben eens naar die schijfbeheer toegegaan

Wordt aangegeven dat de schijf in orde is maar bij bestandsysteem staat niets.
Daar moet dus NTSF komen te staan
De vraag is krijg ik dat voor elkaar zonder alle data te verliezen

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 08:49
Met Winhex kun je een schijf direct benaderen, en hij gaat een folder/file structuur opbouwen.. Maar wel mee uitkijken natuurlijk..

• ksmedts
windows heeft ook een commando convert.exe om een bestandsysteem naar ntfs te converteren.... hoe gevaarlijk dit is en of het ook werkt in jouw geval weet ik nie....

Maar zou idd eerst de opties van rataplan_ uitvoeren....

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

GetDataBack er op en redden wat er te redden valt. Let op, er is een versie voor FAT16/32 en eentje voor NTFS.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
@ rataplan

klinkt heel aanlokkelijk. Ben op zoek naar die ERD, maar kan hem (nog) niet vinden.

@ Floris B

Ik heb winhex even bekeken maar dat lijkt me knap ingewikkeld. Daar moet ik me dus nog eens goed in verdiepen. Probeer eerst die andere dingen eens uit.

@ Thelunatic

Getdataback draait nu en is aan het scannen. Ben benieuwd wat die doet.

Ik kom er nog op terug

Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Getdataback vond eerst een aantal fouten op de HD, stopte toen en veroorzaakte vervolgens een ouderwets blauw scherm en is nu bezigmet fysieke geheugen dump !! :-(

Geen echt suces dus.

Verwijderd

Topicstarter
laat maar jongens.... heb er net een format overheen gegooid.

Ben vanaf 0900 al bezig om het probleem te tackelen en nu na dat blauwe scherm ben ik het dus zat.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Ik zou het eens met een Knoppix CD proberen. Dan die schijf mounten als dat nog lukt, en dan de Samba server draaien.. Zo heb ik al meerdere keren van gare schijven data gered via het LAN.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
nee laat maar....dat lukte dus ook niet (had toevallifg een knopix cd liggen)
kon niet mounten........

Heb nu geformateerd dus dat is einde verhaal

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

nu nog eens getdataback, voor je er weer data oppleurt wil ook nog wel eens goede resultaten geven :)

heeft bij mij ook een hoop data gered bij een dergelijk probleem.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
er zijn inderdaad legio tools die na formatteren de data gewoon terug kunnen halen. Een format is niets dan een lege MFT tabel schrijven (inhoudstabel). De rest van de format checkt of de disk in orde is, maa r schrijft geen nullen op de disk. Maargoed, opgeven kan natuurlijk ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:41:
Maargoed, opgeven kan natuurlijk ook :)
Staat eigenlijk niet in mijn woordenboek...opgeven...........maar soms is berusting beter voor je gesteldheid dan maar door blijven rammen...........ik heb er dus een format over gegooid en dat wat mogelijk was terug gezet.
Ben idd wel wat kwijt geraakt en ook wel dingen waarvan ik het echt niet leuk vind maar all in the game.....
Pagina: 1