Toon posts:

[voip] advies aanschaf hardware & provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijd op zoek naar een oplossing om van mijn kpn op te zeggen nu heb ik een paar opties maar ik zou graag van jullie willen weten wat jullie er van vinden

ik heb chello classic (8mbit/1mbit)

nu kan ik bij chello een abo nemen met 20mbit/2mbit :D en telefonie maar dan bel ik overdag nog niet gratis :(

ik zag dat ZyXEL een voip toestel heeft waar mee kan bellen ( SIP ) maar ik weet niet of ik daar ook me gebelt kan worden ( IAX ) en welke provider ik dan nodig heb het is ook zo dat ik graag mijn nummer behouden

hier een link naar het ZyXEL toestel

ik kan dus via voipbuster wel bellen met die telefoon maar niet gebeld worden en dat is niet wat ik zoek

kort om welk bedrijf bied mij de mogelijkheid tot nummer behoud een inkomende gespreken tegen goede prijs en kan ik gebruiken in combinatie met het hier boven vermelden toestel of eventueel vergelijkbare toestellen ( wifi is een vereist )

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:05
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:10:
ik ben al een tijd op zoek naar een oplossing om van mijn kpn op te zeggen nu heb ik een paar opties maar ik zou graag van jullie willen weten wat jullie er van vinden

ik heb chello classic (8mbit/1mbit)

nu kan ik bij chello een abo nemen met 20mbit/2mbit :D en telefonie maar dan bel ik overdag nog niet gratis :(

ik zag dat ZyXEL een voip toestel heeft waar mee kan bellen ( SIP ) maar ik weet niet of ik daar ook me gebelt kan worden ( IAX ) en welke provider ik dan nodig heb het is ook zo dat ik graag mijn nummer behouden

hier een link naar het ZyXEL toestel

ik kan dus via voipbuster wel bellen met die telefoon maar niet gebeld worden en dat is niet wat ik zoek

kort om welk bedrijf bied mij de mogelijkheid tot nummer behoud een inkomende gespreken tegen goede prijs en kan ik gebruiken in combinatie met het hier boven vermelden toestel of eventueel vergelijkbare toestellen ( wifi is een vereist )
simpel: Speedlinq. Zij bieden een internet-account, gecombineerd met VoIP op basis van SIP en leveren de Zyxel 2602 MET WiFi uit als je VoIP neemt. Het VoIP-account MET nummerbehoud kost je slechts 4,95 per maand. :P

VoIP op basis van SIP loopt via TCP/IP poort 5020 en is doodeenvoudig via WiFi door te routeren naar je toestel, waar je SIP account-gegevens in opgeslagen staan. Kortom: dit zal prima werken! :Y

Leuk toestelletje trouwens.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door poktor op 23-08-2006 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
zie er goed uit maar ik ben meer opzoek naar een losse voip providere omdat ik erg tevreden ben met chello en ik eigelijk geen adsl wil want ik wil van KPN af

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:35

Jan20

CMJJKFE

www.tweakphone.nl werkt de laatste erg goed. Ik heb bij andere providers erg veel storingen gehad maar tweakphone werkt toppie :)

CMJJKFE