[XP x64] Driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Sinds kort heb ik een Atlon 64-bit processor. Om hier optimaal gebruik van te maken heb ik Windows XP Professional x64 geinstalleerd. Loopt allemaal prima maar ik wordt gek van de slechte driver-support. :( Ik heb de sites van alle fabrikanten zelf helemaal uitgepluist, mailtjes gestuurd en internet afgespeurt maar ben echt weinig wijzer geworden.

Na veel gezeur heb ik eindelijk bijna alles aan het werk. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg zijn de volgende dingen:

- MCE remote. Misschien niet echt nuttig voor windows zelf maar het werkte ook altijd op andere players zoals PowerDVD, Windows Media Player natuurlijk en zelfs WinAmp. Dit vond ik altijd erg makkelijk en zou dit graag weer willen.

- Mijn Logitech Cordless Desktop Optical. Ze werken natuurlijk wel maar ook hier is het geval dat bv. de extra knoppen op mn tobo (volume, volgende/vorige enz) en de extra toetsen op mn muis niet werken.

Weet iemand waar ik 64-bit drivers kan vinden hiervoor? Of een andere work-around om dit aan de praat te krijgen? _/-\o_

smile an everlasting smile

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023

• RooN

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

日本!🎌

• RooN
heb toch verschillende andere SetPoint drivers gevonden maar tot nu toe nog geen werkende gevonden. Ik heb versie 2.14, 2.40, 2.46 en 3.0 geprobeerd maar zonder succes....

• RooN

• RooN
Echt helemaal niemand verder? Heeft iedereen al zn drivers goed voor elkaar onder WinXP x64?

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Alles draait, behalve een webcam driver voor een webcam uit het jaar 0....

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Windows xp 64 geeft je niet echt een voordeel ten opzichte van de 32bit versie hoor... check de bechmarks maar..

• RooN
Nielsvr schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:45:
Windows xp 64 geeft je niet echt een voordeel ten opzichte van de 32bit versie hoor... check de bechmarks maar..
dan moet ik toch maar overwegen om terug te stappen naar WinXP x86. En lekker verder experimenteren met Windows Vista op mn andere HD :)

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:20
Niemand antwoord nog over de MCE remote dus dat doe ik dan maar even :)

Ik heb er zelf laatst ook een gekocht, 50 euro weggegooid geld dus. Van Media Center Edition is geen 64bit versie, en MS heeft dus geen enkel motief voor het bakken van 64bits drivers voor die remote, die er dan logischerwijs ook niet zijn.

Meen laatst met zoeken (is al ff geleden) dat er wel een opensource projectje voor liep, maar dat werkte nog totaal niet.

De grootste hoop is nog dat er vista drivers komen die werken. Weet niet of het kan, maar heb iemand zoiets eens horen roepen.

Kort gezegd: ik weet het ook allemaal niet exact maar het ding werkt iig niet ;(

Edit: http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm :)

[ Voor 4% gewijzigd door prutsger op 31-08-2006 14:11 . Reden: url toegevoegd ]

• RooN
prutsger schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:56:
Niemand antwoord nog over de MCE remote dus dat doe ik dan maar even :)

Ik heb er zelf laatst ook een gekocht, 50 euro weggegooid geld dus. Van Media Center Edition is geen 64bit versie, en MS heeft dus geen enkel motief voor het bakken van 64bits drivers voor die remote, die er dan logischerwijs ook niet zijn.

Meen laatst met zoeken (is al ff geleden) dat er wel een opensource projectje voor liep, maar dat werkte nog totaal niet.

De grootste hoop is nog dat er vista drivers komen die werken. Weet niet of het kan, maar heb iemand zoiets eens horen roepen.

Kort gezegd: ik weet het ook allemaal niet exact maar het ding werkt iig niet ;(

Edit: http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm :)
Ik heb idd ook Vista geinstalleerd naast mn XP x64 en heb het al geprobeerd om de Vista drivers te gebruiken....dit is me echter nog niet gelukt om dit werkend te krijgen :( maar ik vind t vooral jammer omdat de remote ook altijd netjes werkte met PowerDVD enz. En dat is toch wel ideaal.

Dus weggegooid geld is het niet hoor. En anders doe je net als ik, gewoon weer lekker MCE2005 installeren en dat gebruiken totdat Vista er écht is!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:20
Ik heb net afgelopen jaar XP64 gekocht, dan ga ik echt niet nog een keer voor Vista betalen. Die komt er btw helemaal niet op, ivm met de weer verder doorgevoerde drm features. Voor mij biedt Vista, behalve misschien DirectX 10, absoluut geen meerwaarde...

Dus voorlopig kan ik nog ff niks met die afstansbediening...
Pagina: 1