Toon posts:

[XP Pro] Start niet meer opna image terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een klant van mij had een kappote moederbord. Laptop is een HP nx9010.

Gedaan:
- Eerst een image gemaakt van de harde schijf om daarna alles weer terug te zetten (dachten we)
- Laptop opgestruurd en werd gerepareerd
- Toen de laptop terugkwam, laptop aangezet en deze starte weer op met WinXP.

Toen we het image hadden teruggezet, deed hij helemaal niks meer. Een cursor knippert in de linkerbovenhoek.

Mogelijke oplossingen:
- CD van XP erin, opstarten van cd, "R" voor reparaties en in het "DOS scherm" >> chkdsk /p /r
- CD van XP erin, opstarten van cd, "R" voor reparaties en in het "DOS scherm" >> fixmbr
- CD van XP erin, opstarten van cd, "R" voor reparaties en in het "DOS scherm" >> fixboot
- Floppy erin en via fdisk de schijf op "Active"gezet.

Kan ik nog iets anders doen?

* Sorry, moet nog een spatie tussen "op" en "na" in de titel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 13:58 ]

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023
Heb je het image getrokken van de partitie of de hele schijf.

Probeer eens de geimagede partitie op active te zetten met een progje als partition magic

Verwijderd

Topicstarter
Van de gehele schijf, volgens fdisk staat hij op active. maar ik zal eens met part. masic kijken

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
vraagt de recovery console naar login gegevens, maw, herkent de windows cd een bestaande isntallatie?
Zoniet zou ik allerleerst het image eens ander bekijken met ghostexplorer oid, wie weet i daar wel wat fout mee gegaan, en dan gewoon die hdd leegmaken (fdisk oid) nog een keer proberen terugzetten.
Als je windows cd'tje de windows installatie herkent kan je gewoon windows repair doen...

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:28:
vraagt de recovery console naar login gegevens, maw, herkent de windows cd een bestaande isntallatie?
Zoniet zou ik allerleerst het image eens ander bekijken met ghostexplorer oid, wie weet i daar wel wat fout mee gegaan, en dan gewoon die hdd leegmaken (fdisk oid) nog een keer proberen terugzetten.
Als je windows cd'tje de windows installatie herkent kan je gewoon windows repair doen...
vraagt de recovery console naar login gegevens, >> ja, maar die zijn bekend
herkent de windows cd een bestaande isntallatie? >> Ja
Als je windows cd'tje de windows installatie herkent kan je gewoon windows repair doen >> 2 keer gedaan, maakt niks uit (was ik vergeten te melden)

morgen ochtend komt mijn collega, met andere programma's om een image te maken en te controleren. We kijken er dan verder naar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 16:41 ]

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023
Is het teruggeplaatste mobo dezelfde, is het een sata of pata schijf. Als daar wat bios-instellingen anders bij staan sinds ie terug is zou het kunnen dat de schijf niet meer word gezien als ide-0-master maar bijvoorbeeld als ide-1-master. Ik heb het wel eens gehad bij een mobo wisseling dat bij het ene mobo pata op ide0 stond en bij de ander op ide1, mooi niet dat ie wilde booten bij een schijfwisseling. Kijk in het bios dus even naar de ide instellingen. Hierbij kan het zijn dat ze dit aangeven met compatible en enchanched mode o.i.d.

just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:

Partitie vergroten, hierdoor wordt hij weer "opnieuw" aangemaakt en daarna starten hij wel op

Deze mag dicht

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 11:06 . Reden: oplossing ]

Pagina: 1