[XP] opstarten windows duurt 2-3min

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn probleem, dat ik al een hele tijd heb, maar nu toch een keer wil oplossen is dat mijn pc heel lang het windows laadscherm laat zien. Nu zijn er hier wel meer posts over geweest, maar niet dat alleen het laden lang duurt. Bij mij duurt dus alleen het laden van windows lang, daarna is hij gewoon snel (ook goede 3dmark scores), ik heb deze pc zelf in elkaar gezet met een Hitachi 160gig sata drive als primary sata en een nec 3510 als primary ata. Rest van mijn specs zijn:

A8N-SLI Premium
Athlon 64 3000+ (socket 939)
Asus geforce 7600gt Pci-e
1024mb kingston valueram (uit oude pc)
Hitachi 160gig sata hd (uit oude pc)
Nec 3510 dvd brander (uit oude pc)
Coolermaster 420watt voeding
Coolermaster centurion kast

Nu had ik dit meer als tussenoplossing totdat de directx10 kaarten komen, maar het begint mij nu af en toe wel te irriteren, als je even snel de pc aan wil doen om nog iets op te zoeken. Ik heb alle overbodig processen al in msconfig verwijderd, het kan haast geen virus zijn, want hij deed het al vanaf het begin.
Iemand enig idee wat te doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Probeer eens Bootvis, misschien dat je zo erachter kan komen wat de oorzaak is.

The devil is in the details.

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023
Bootvis kan idd uitkomst bieden. Ik heb zelf gehad dat ik veel ubs devices er aan had hangen waar window niets van snapte tijdens het booten

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer Bootvis; een unsupported tool van Microsoft. Garantie dat je systeem netjes terugkomt bij de volgende restart wordt niet gegeven.

Heb je trouwens al gekeken met HijackThis wat er allemaal draait?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je al een schone install geprobeerd? Gebruik je de nVidia IDE drivers?

Instagram / YouTube

• StephaN900
  • Niet online
schone install geprobeerd, ide drivers weet ik eigenlijk niet. En bootvis helpt niet, ja misschien dat hij nu 10 seconden sneller opstart :) Moet ik de ide drivers nu juist wel of niet installeren? Want dan pak ik gewoon de nieuwe nforce drivers even.

[ Voor 28% gewijzigd door StephaN900 op 23-08-2006 16:35 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Controleer anders eens of (één van) je hardeschijven niet op PIO-mode staan, want dat versloomd de boel heel erg. Dat zou je dan ook wel in Windows zelf moeten merken, maar controleren kan geen kwaad :)

The devil is in the details.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Of zet de niet-aanwezige schijven van auto-detect naar "none" in device manager bij device type. Heb een keer een installatie gehad die een minuut of zo aan het auto-detecten was bij 1 bepaalde schijf (die er fysiek gewoon niet was).

Whatever

Verwijderd

Ik heb daar zelf ook last van.
Ik denk dat de oorzaak ligt bij de nforce 4 chipset.
Windows blijft ergens wat langer detecteren. (sata2, ncq etc?? )
Eerst had ik een Maxtor diamond max 10 hardeschijf, en toen had ik daar ook last van.
Later heb ik een samsung sata2 SP2504c hd gekocht, maar nog steeds hetzelfde probleem.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Netwerkkaart kan ook voor flinke vertraging zorgen

• StephaN900
  • Niet online
Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar geen versnelling waar mogen nemen. Het zou kunnen dat de netwerkkaart voor deze vertraging zorgt, maar wat kan ik daar aan doen dan?
Pagina: 1