Toon posts:

een externe css bestand maken

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een een externe css maken, zodat ik al myn webpagines meteen kan bewerken maar het wil maar niet werken ik heb gegooglld maar niks goeds gevonden.
Volgens sommige webpaginas moet je eerst deze tag in je hmtl stoppen "<stylesheet."
maar ik krijg hem echt niet aan de praat weet iemand hoe het wel moet?

wat ik heb gedaan is dit

dit is een van mn webpagina

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Mijn hobby</title>
<meta name="Microsoft Theme" content="zero 011">
</head>

<body background="zertxtr.gif" bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" link="#6699CC" vlink="#669966" alink="#999999"><!--mstheme--><font face="Arial, Arial, Helvetica">

<p>
<marquee style="color: #FFFFFF; font-family: Arial Black; font-size: 18 pt; font-style: italic" behavior="slide">Mijn
Hobby's</marquee>
</p>
<p> </p>
<p><font size="4"><u>index's: </u></font></p>
<p> </p>
<p> </p>
<p><font size="4">-Fitness</font></p>..........

volgens wat ik heb gegoogled moest ik deze regel in de html hesader stoppen <link rel="stylesheet" type="text/css" title="CSS Stylesheet" href="extern.cs"

en die regelmoest ik in all myn webpaginas plakken, maar het heeft niet geholpen.

en dit is my css

<applet code="fphover.class" width="120" height="66">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="text" value="Fout pagina">
<param name="color" value="#22222">
<param name="hovercolor" value="#00000">
<param name="effect" value="reverseGlow">
<param name="font" value="Helvetica">
<param name="fontstyle" value="boldItalic">
<param name="fontsize" value="55">
<param name="url" valuetype="ref" value="fout.htm">
</applet>

Kan iemand AUB helpen??

alvast heeel erg bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 12:59 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik eens de [code] tags voor je code. Zo is het onoverzichtelijk.

Wat is precies de vraag? Hoe je een extern stylesheet kunt aanroepen? Wat jij zegt wat je 'CSS' is, is GEEN CSS. Ik zou eerst eens een cursusje doornemen., b.v.
http://www.ivobrugge.be/cursusweb/CSS/inleiding.asp
http://www.delijst.net/delijst/Artikelen/CSS/
http://www.xs4all.nl/~vangeijt/info/css/inleiding.html
http://nl.wikibooks.org/w...ng_Style_Sheets/Inleiding

[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 23-08-2006 13:01 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is niet de bedoeling om zomaar wat code neer te plempen (code kan overigens tussen [code=html][/code] tags worden gezet) en dan verwachten dat de rest het even oplost.

1. Is je externe CSS wel in dezelfde directory
2. Moet je niet verwijzen naar extern.css?
3. Zit er uberhaupt wel inhoud in je CSS?
4. Je geeft totaal niet aan wat je verwacht en zelf hebt geprobeerd
5. Je gebruikt een hoop dingen die je met CSS kan c.q. MOET regelen (geen fonts gebruiken e.d.)

Wellicht handig om eerst met de basics van CSS te beginnen @ http://www.w3schools.com/css/default.asp

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 23-08-2006 13:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:05
Tip: http://www.w3schools.com/css/default.asp .. Ik herken jouw CSS niet als CSS, ik snap ook absoluut niet hoe je op een dergelijke CSS bent gekomen..?

Overigens zou ik ook eens met de code functie van Tweakers gaan werken ;)

HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" title="CSS Stylesheet" href="extern.cs"
Die code is hoe dan ook niet af, de extensie van een css bestand is ook .css, en niet .cs :) Lijkt mij dit moeten te zijn:
HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" title="CSS Stylesheet" href="extern.css" />

Edit: Bah :+ Té laat

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 23-08-2006 13:03 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
@ BtM909 ik wist hoe ik dat moest doen maar ik zal er voor taan wel opletten ik neem ff die links door bedankt allemaal

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je wilt een java applet toevoegen aan je pagina, dat is niet hetzelfde als een stylesheet. Zoek eens hoe je die code moet toevoegen (hint: gewoon op de plaats waar het hoort in je body), want je slaat nu een weg in die je niet naar je oplossing gaat brengen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
ehum...dit is een klein beetje verwarend myn doel is om een webpagina s in een keer te veranderen d.m.v een externe css bestand

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees dan eens rustig de verschillende tutorials door, zodat je kan zien waar CSS voor bedoeld is en hoe toe te passen. Begin bij het begin ipv alles door elkaar te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
dit is een gewone webpagina
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
               <html>

<head>
</head>

<body background="zertxtr.gif" bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" link="#6699CC" vlink="#669966" alink="#999999"><!--mstheme--><font face="Arial, Arial, Helvetica">

<p>
<marquee style="color: #FFFFFF; font-family: Arial Black; font-size: 18 pt; font-style: italic" behavior="slide">Mijn
Hobby's</marquee>
</p>
<p> </p>
<p><font size="4"><u>index's: </u></font></p>
<p> </p>
<p> </p>

ik begin nu helemaal opnieuw
om een aparte css bestand te maken wat moet ik dan in die nieuwe css bestand toevoegen

@BtM909 zal ik ff doen thanx allemaal

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:13:
ehum...dit is een klein beetje verwarend myn doel is om een webpagina s in een keer te veranderen d.m.v een externe css bestand
Dan is de oplossing al gegeven.

Zowieso heeft Frontpage weinig met html of css te maken, het zal bij css toch in meerdere mate nodig zijn dat je het zelf schrijft en niet door een programma laat maken.

[ Voor 102% gewijzigd door Rowanov op 23-08-2006 13:17 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 17:29
Wmoa, als het moet kan je in Frontpage op zich wel redelijk goed werken met CSS, hoor. Je moet alleen verduveld goed oppassen dat Frontpage niet zelf 'slim' probeert te zijn. En je moet stukken geknipplakt uit Word eerst via kladblok plakknippen om zutcode te ontwijken...
Maar dan moet je zeker al redelijke basiskennis van css en een beetje semantiek hebben.
Maar makkelijker is inderdaad om FP gewoon te ontwijken (behalve voor bv een complexere tabel maken dan... en dan dus niet voor layout doeleinden ;))
Maar goed, begin inderdaad even met een kale pagina aan de hand van de vermelde tutorials.
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:15:
dit is geen gewone webpagina
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
               <html>

<head>
</head>

<p>
Hobby's</marquee>
</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
Overigens heb je in bovenstaand voorbeeld al niets meer aan css, omdat het vol staat met o.a. font-tags. Die zullen altijd de algehele definitie van een css overrulen...
En index's is geen correct NL of EN!
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<html>
<head>
</head>

<body>
<h1>Mijn Hobby's</h1>
<h2>index:</h2>
<ul>
<li><p>Fitness</p></li>
<li><p>..........</p></li>
</ul>
.....
</body>
</html>

Dit is een gewone (ok, min of meer) html-pagina! In plaats van toeters en bellen als marquee voor een kop gebruik je netjes een Kop1, voor de titel van de opsomming aan hobby's een Kop2, en dan een echte opsomming (heb je ook geen streepjes nodig).
Zaken als
HTML:
1
2
 background="zertxtr.gif" bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" link="#6699CC" vlink="#669966" alink="#999999" font face="Arial, Arial, Helvetica"
style="color: #FFFFFF; font-family: Arial Black; font-size: 18 pt; font-style: italic" behavior="slide"
kun je vervangen door css (laatste regel is lokaal css).
je css (op dit korte stukje afgaand) zou zoiets moeten worden:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7

body { background: url(zertxtr.gif); bgcolor: #000; color: #FFF; fontface: Arial, Helvetica }
H1 { color: #FFF; font-family: 'Arial Black'; font-size: 18pt; font-style: italic }
p { font-size: 4 }
a {color: #6699CC }
a.visited { color: #669966 } 
a.active {#999999 }

Sorry, Mitras, was ook al aan het typen en werd even weggeroepen...

[ Voor 96% gewijzigd door Savantas op 23-08-2006 14:49 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je moet allereerst begrijpen wat html en css precies is. Lees je in over deze zaken in de aangereikte sites, en het zal je een stuk beter afgaan. Zorg dat je ook betere html kan schrijven, want in dat voorbeeld:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
               <html>

<head>
</head>

<p>
Hobby's</marquee>
</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>

Waarom een <marquee> dat is namelijk echt heel oud. Ook losse <p></p> tags :? <font> tags zijn ook niet meer toegestaan, en je sluit je <body> en <html> niet af onderaan je pagina. Op deze manier kan je ook weinig css'en omdat je html al niet klopt ;)
Pagina: 1