Toon posts:

Software kopen op ebay... veilig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang wikken en wegen wil ik het pakket coreldraw X3 graphics suite aan gaan schaffen. Ik heb goed gekeken wat de richtprijzen en marktprijzen zijn.

Officiele prijs van corel: 599 euro excl. BTW
Aces direct (goedkoopste NL webshop die ik kon vinden): 466 euro

Deze prijzen zijn voor de Nederlandstalige retail-versie. De Engelstalige versie verkrijgbaar voor nog ongeveer 100 euro minder.

Nu zat ik op e-bay te browsen, en ik vind daar allerlei webwinkels die het pakket voor een fractie van de prijs aanbieden. Deze bijvoorbeeld.

133 DOLLAR voor een full retail DVD versie. Ok, komt nog wat bij aan verzendkosten, maar ik vind het verschil echt schrikbarend groot! Ik heb corel gemaild, en kreeg een antwoord terug dat deals die te mooi zijn om waar te zijn, meestal ook echt te mooi zijn om waar te zijn... En 133 dollar voor een stukje illegale software is nog steeds erg veel...

Aan de andere kant is het een powerseller, 99% positieve kritieken, en als het niet klopt kan ik volgens mij altijd mijn geld nog terugkrijgen via paypal als het niet legaal is.

Is er hier iemand met ervaring m.b.t. software kopen op ebay? Hoe kan het dat ze het zo goedkoop aanbieden? Is het legaal of niet?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Ik heb Photoshop CS gekocht via eBay, niet zoveel verschil als dit maar toch voor ongeveer de helft van wat het hier moet kosten.

Het pakket was nog "kwijtgeraakt" bij de douane (jaja, zit nu een douanier te photoshoppen) en toen hebben ze gewoon er nog een gestuurd.

Legaal, in doos en gewoon door mij geregistreerd en geactiveerd bij Adobe zonder problemen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 15:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:18:

133 DOLLAR voor een full retail DVD versie. Ok, komt nog wat bij aan verzendkosten, maar ik vind het verschil echt schrikbarend groot! Ik heb corel gemaild, en kreeg een antwoord terug dat deals die te mooi zijn om waar te zijn, meestal ook echt te mooi zijn om waar te zijn... En 133 dollar voor een stukje illegale software is nog steeds erg veel...

Aan de andere kant is het een powerseller, 99% positieve kritieken, en als het niet klopt kan ik volgens mij altijd mijn geld nog terugkrijgen via paypal als het niet legaal is.
ja zoals je zelf al zegt klinkt iets te mooi om waar te zijn.
maar als jij je geld terug kan krijgen bij paypall mocht er iets niet kloppen waarvoor zou je dan bang zijn ?
bedoel dat klinkt gewoon als niet goed geld terug.
dus eigenlijk geen tot weinig risico.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 19:03
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar hoe dat zit. Het scheelt inderdaad een hoop geld en ik sta op het punt zelf coreldraw te kopen, dus als het lukt hoor ik dat graag!