[2003/Citrix] Met Wyse Thin client printers regelen*

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06
Hallo,

Ik zit hier een beetje met de handen in het haar. Ik ben op zoek achter een goede manier om printers toe te wijzen aan clienten.
Ik ben hier al een tijdje mee bezig, maar ik heb tot noch toe geen degelijke oplossing kunnen vinden. Op internet vind ik weinig info terug over hoe ik dit zou kunnen aanpakken.

Wij gebruiken hier Citrix PS4 op w2003 icm met wyse 1200LE Thin clients.

Momenteel gebruiken we de volgende manier:
in mijn login script draait de volgende regel:
con2prt.exe /f
deze verwijderd alle printers uit het profiel van de gebruiker.
Vervolgens heb ik een aantal citrix policy's die een printer toewijzen aan een bepaalde client.
Ik zet de clients in de policy zelf (apply this policy to) dit hoef ik dus maar 1x aan te passen als er een nieuwe thin client bijkomt/verwdijnt.

Echter helemaal feilloos is dit niet:
-soms wordt de mapping niet of gedaan
-de instellingen van de printer (bv welke laden hij moet gebruiken) worden telkens gewist als ik de printer verwijder.

Ben dus op zoek achter een alternatieve manier om de printers verdeeld te krijgen. Ik kom echter niet tot een goede oplossing.
Indien ik de gebruikers zelf laat kiezen zit ik met het probleem dat ik om de haverklap printers mag gaan toevoegen.
Indien ik het automatisch doe ben ik telkens alle instellingen kwijt.

Ik zou graag het volgende voor elkaar krijgen:
- dat de printers verdeeld worden adhv toestelnummer
- dat de client enkel de printers heeft die toegewezen zijn
- dat de instellingen van de printers niet verloren gaan bij het opnieuw aanmelden

Aangezien de thin clients niet in de AD verschijnen kan ik er dus ook geen OU van maken en daar de printers aanknopen.

Zijn er mensen die een gelijkaardige omgeving hebben, en zo ja, hoe pakken julie dit aan ?
Of heeft iemand een idee over hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken ?

Page intentionally left blank.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34

kraats

Ik rol

Wij werken zelf met RES Powerfuse om policies te regelen en daarbij ook de printer toewijzing. Hierbij kun je op basis van je clientnaam printers, programma's en instellingen toewijzen. Geen goedkoop pakket, maar wat ons betreft het geld dubbel en dwars waard.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
- dat de instellingen van de printers niet verloren gaan bij het opnieuw aanmelden

het zal wel aan mij liggen maar ik regel dit soort dingen op de geshare printerqueue op de printserver ipv in de usersettings dan heb je dit soort dingen niet

* Zwelgje gebruikt ook de mogelijkheid om via citrix polly's netjes de printers te koppelen en heeft nog geen rare problemen gehad

heb je op die 4.0 installatie nog hotfixes installed :? of rolluppacks :?

kraats: powerfuse :> mazzelpik :+

[ Voor 40% gewijzigd door Zwelgje op 23-08-2006 20:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou natuurlijk heel ranzig met:
code:
1
IF "%CLIENTNAME%" EQU "MYPC01" CON2PRT /CD \\Server\Printer

Al je printers toe kunnen voegen - maar dan heb je geen Citrix client side printing meer :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06
@zwelgje
Ik gebruik niet de allerlaatste rollups. Laatste update dateerd van begin dit jaar.
Kan niet zomaar eventjes de boel platleggen. Heb geen testservertjes staan helaas.

Hoe en waar pas je dit precies aan op je server. Ik heb het probleem dat ik de printer moet wijsmaken dat lade 1 voorbedrukt is en lade 2 gewoon.
Indien ik dit niet doe (bv op de client) dan komt de afdruk uit de verkeerde lade.
Zijn HP printers trouwens (HP4350Dtn)

@elevator:
Had ik ook al aan gedacht, maar was snel een no-go :)

Page intentionally left blank.