Toon posts:

tijdelijk modem niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik zit met 2 unieke gevallen, wellicht dat iemand dit herkent.

ik heb al een tijdje een probleem met de copperjet 816-2p isdn modem, ik krijg daarmee random cable disconnect meldingen van de adsl2-lijn, maar bij mijn provider & modem word niks geregistreerd(uptime teller gaat door). Ze zeiden dat het een hele korte interuptie kon zijn en daarom zou niks geregistreerd worden. Bbned gaat straks de lijn doormeten. En dan zouden ze als daar problemen lagen de lijn van 12 naar 10mbit terug brengen. Ik lig overigens op 1700m van de centrale af. De modem heeft nu een telefoonlijn van 1-2m lang vroeger was dit 13m.

Het andere probleem is ik verlies af en toe de verbinding naar de modem toe, ik krijg dan een timeout.
Ik heb zo enzo 2 gebruikers op het netwerk, m'n pa en ik.

[ik]----vastelijn---[linksys router/switch]----vastelijn-----[switch]----vastelijn----[copperjet 816-2p modem]
[pa]-----draadloos-----[sitecom router/switch]---vastelijn-----|

Het gekke is, als ik tijdelijk niet op modem kan komen, kan ik wel op alle andere routers komen.
Als naar beneden loop en de pc van m'n pa gebruik kan hij wel op modem komen.
En iets later heb ik weer verbinding met de modem, 10-60 sec timeout ongeveer.
Ik gebruik geen dchp maar vaste ip's voor elke machine.

Iemand ideeen waar die onderbrekingen aan kunnen liggen van zowel het tijdelijk niet kunnen bereiken van de modem en de adsl verbinding "cable disconnect" meldingen?