Toon posts:

[XP] Hardwaredriver niet automatisch herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een EDGE pcmcia kaart, waarvan de driver niet automatisch wordt herkend. Er wordt wel nieuwe hardware gevonden, maar vervolgens wordt er om een driverpad gevraagd. Als ik dan als pad c:\program files\edge\driver\winxp opgeef dan wordt de kaart gewoon geïnstalleerd.

Ik moet de kaart echter op een hondertal laptops installeren, dus wil eigenlijk dat het gewoon automatisch gaat.

Ik heb geprobeerd om de driver files uit c:\program files\edge\driver\winxp te kopieren naar c:\windows\system32\drivers.

ook heb ik c:\program files\edge\driver\winxp toegevoegd aan path.

Beiden hebben niets gebracht.

Iemand een idee

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Ja, gewoon even zoeken op de MS site. Het zoekpad kun je verder zelf uitbreiden door een ; te gebruiken. Standaard staat hier dus %SystemRoot%\Inf, hier zoekt Windows dus in C:\Windows\Inf (mits op c: geinst.) naar drivers voor nieuwe pnp hardware. Je kunt dus uitbreiden naar bijvoorbeeld
code:
1
%SystemRoot%\Inf;%SystemDrive%\Drivers\LAN;%SystemDrive%\Drivers\Video;%SystemDrive%\Drivers\Audio
. Als je dus de uitgepakte drivers in C:\Drivers\LAN plaatst zal Windows hierin ook zoeken en ze automatisch installeren.