Toon posts:

Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ben een tijdje geleden begonnen met het tweaken van m'n pc.
Uiteindelijk is het dit geworden:

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus A8N-SLI
512 mb + 256 mb geheugen
Samsung HDD 160 gb (van m'n oude Compaq-pc)
XFX GeForce 7600GT XXX

Nou ja, alles in een nieuwe kast gezet, want ik heb een paar onderdelen van
m'n oude pc erin gelaten. Namelijk de harde schijf van m'n kant-en-klaar-gekochte
Compaq computer.
Maar toen alles was aangesloten gaf Windows XP de melding dat ie geactiveerd moest
worden binnen 17 dagen (waarschijnlijk vanwege het feit dat ie de originele Compaq-configuratie niet herkende).
Ik de productcode geprobeerd te veranderen, achteraf liever niet gedaan, want nu moest ie gelijk geactiveerd worden bij het aanmelden. Dat lukte niet om redenen die ik niet wist en heb geprobeerd m'n pc opnieuw te installeren met m'n Windows XP Pro cd. Geboot en geprobeerd te gebruiken, maar nadat eronder stond van 'setup laden' en daarna 'Windows laden' of iets kreeg ik een blauw foutenscherm.
Nou ja, daarna geprobeert met m'n Compaq-herstel-cd. Maar ja, het was natuurlijk niet echt een Compaq-pc meer en ook hier herkende die de configuratie niet meer en kon de installatie niet afronden, want ik kreeg een scherm met het verhaal dat de configuratie niet klopte en dat ik m'n aan/uitknop een paar seconden in moest drukken om de pc uit te doen.
Nog een keer geprobeerd met Windows XP Home boot-cdtje die ik gedownload had (ik heb toch een legale productcodesticker op m'n oude kast zitten) . Kreeg ik hetzelfde blauwe scherm als bij de Pro installatie.
Ik heb ook nog geprobeerd Ubuntu Linux te installeren, maar kreeg een fout dat de grafische omgeving niet goed was opgezet. Ik ben nu Windows 98 aan het downloaden in de hoop dat dàt wat uit haalt. Zit er ook over te denken om straks wat floppies te gaan halen en een floppydrive lenen van een andere pc, maar of dat gaat werken ...

Nou is natuurlijk de grote vraag of jullie mij kunnen helpen. Hoe moet ik mijn computer installeren, of formateren als de Windows installatie steeds in de soep loopt ? Of zou het misschien aan mijn hardwareconfiguratie kunnen liggen dat het niet werkt ?

Alvast bedankt voor jullie advies ;)

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

CXNeXo

This behavior is by design.

Misschien is het handig om Windows XP aan te schaffen, je hebt namelijk geen licentie. Vervolgens kan je gewoon een clean install doen ;) Dus gooi die compaq cd's weg, daar heb je namelijk niets meer aan.

[ Voor 19% gewijzigd door CXNeXo op 23-08-2006 11:51 . Reden: Iets te snel ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je geheugen erbij hebt gekocht: http://www.memtest86.com/ (sowieso aan te raden eigenlijk).
Harddisk testen: http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22
CXNeXo schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:50:
Misschien is het handig om Windows XP aan te schaffen, je hebt namelijk geen licentie. Vervolgens kan je gewoon een clean install doen ;)
Als je aardig wat hardware verandert moet je je Windows opnieuw activeren.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2006 11:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

CXNeXo

This behavior is by design.

CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:50:

[...]

Als je aardig wat hardware verandert moet je je Windows opnieuw activeren.
Sterker nog, hij probeert nu Windows te installeren met behulp van die oude compaq cd. Dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken, aangezien die restore cd van compaq uitgaat van bepaalde hardware.

Verder noemt hij nog tussen neus en lippen op dat hij de licentiestickker op de oude compaq kast gebruikt. Dat mag dus niet! Een OEM licentie is niet overdraagbaar.

Meneer moet dus gewoon een legale Windows XP aanschaffen.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Sinds kort (en altijd al volgens de Nederlandse wet) is een OEM licentie overdraagbaar, tenminste dat zei iemand hier laatst ergens.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, die Compaq herstel cd doet het dus gewoon niet ... maar de andere Windows installaties ook niet. Ik krijg een blauw foutenscherm, oftwel, ik krijg niet eens de kans een legale productcode in te voeren ...
Ik blijf een beetje hangen in het MS-DOS gebeuren voordat je computer Windows laadt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 12:21 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:08:
Sinds kort (en altijd al volgens de Nederlandse wet) is een OEM licentie overdraagbaar, tenminste dat zei iemand hier laatst ergens.
Juist niet toch, als ik de frontpage een tijdje geleden goed gelezen heb :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Sorry maar in de voorwaarden staat gewoon dat we niet meewerken aan illegale software :z

Topic dicht, aangezien het je 1e topic is krijg je er nog geen OW voor. Maar een volgende keer zijn we niet zo soepel

Kijk voor zulke problemen eens naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 23-08-2006 12:35 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.