Toon posts:

Computer speakers afstellen/calibreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik produceer muziek met mijn computer en totdat ik genoeg geld heb voor een paar monitors wil ik mijn huidige 2.1 set wat beter (ongekleurd) afstellen.

Bestaat hier software voor met bijvoorbeeld een equalizer en test tonen of zoiets? Andere tips zijn ook zeer welkom.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat voor geluidskaart heb je?

Bij de meeste (zelfs onboard) zit bij de driver een equalizer-programma'tje.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:48:
Wat voor geluidskaart heb je?

Bij de meeste (zelfs onboard) zit bij de driver een equalizer-programma'tje.
maar dan weet je nog niet of hetgene wat je hoort ook is wat opgenomen was :)

Verwijderd

Topicstarter
Een onboard Realtek AC97, maar als ik alleen een equalizer afstel weet ik nog niet zeker of dat geluid wel ongekleurd is (voor zover dat natuurlijk mogelijk is met deze spullen ;) )

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02

BCC

Beter afregelen heeft imho niet veel zin met die geluidskaart. Die AC97 hebben nogal de neiging om storing van de rest van je PC op te pakken en weer te geven en de DA converters zijn niet echt heel denderend. Koop om te beginnen eerst een ander geluidskaartje (SB Live of beter).

Er bestaat trouwens niet zoiets als ongekleurd afgesteld. Dit vooral omdat de meeste thuis setjes extreem gekleurd staan afgesteld, om het geluid uit de plastic speakers enigzins aantrekkelijk te laten klinken. De meeste studio's hebben daarom naast hun monitor setup een redelijk eenvoudig (goedkoop) thuis setje staan waarop ze dingen luisteren.

[ Voor 49% gewijzigd door BCC op 23-08-2006 11:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.