Toon posts:

DHCP-server instellen op wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk zit alsvolgd in elkaar. Ik heb een xs4all speedtouch modem die mijn internet verbinding openhoud. Dit modem zit via een netwerkkabel aan mijn wireless internet ( DLINK DI-524). Wanneer ik mijn modem als dhcp server gebruik werkt alles goed, maar als ik mijn DLINK als dhcp server gebruik kan ik niet meer op internet komen.

IP Speedtouch: 10.0.0.138
IP DLINK: 10.0.0.150

Heeft iemand een idee hou ik DLINK als DCHP-server kan gebruiken en toch kan internetten?
Bedankt voor de moeite.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Kijk eens bij het IP dat je krijgt toegewezen van de D-link. Waarschijnlijk staat de default gateway op 10.0.0.150, het ip van de dlink. Dit moet echter het ip van je speedtouch zijn. Kijk eens of je dat kunt veranderen in de DHCP config van de d-link.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 19:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:40:
Mijn netwerk zit alsvolgd in elkaar. Ik heb een xs4all speedtouch modem die mijn internet verbinding openhoud. Dit modem zit via een netwerkkabel aan mijn wireless internet ( DLINK DI-524). Wanneer ik mijn modem als dhcp server gebruik werkt alles goed, maar als ik mijn DLINK als dhcp server gebruik kan ik niet meer op internet komen.

IP Speedtouch: 10.0.0.138
IP DLINK: 10.0.0.150

Heeft iemand een idee hou ik DLINK als DCHP-server kan gebruiken en toch kan internetten?
Bedankt voor de moeite.
Meestal lastig, heb hetzelfde gehad met Airports van Apple. Mijn oplossing, de DHCP van het AP niet gebruiken en het AP alleen als wireless toegangs punt gebruiken, de rest via de router laten lopen.

Hail to the king baby!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DHCP op je speedtouch uitzetten uiteraard en een goede default gateway in je dlink instellen.

Zelfde geldt voor Apple Airports overigens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in mn DLINK wireless wel heel veel gateways instellen, maar dit gaat allemaal via de WAN poort. Deze poort heb ik in principe natuurlijk niet nodig, dus deze gebruik ik dan ook niet.

Zou het misschien eventueel via de wan-poort kunnen. Met dynamische of statische ip adressen ofzo :/ ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 12:25 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je WAN-poort geen IP-adres heeft ingesteld mag dat niet via die poort gaan.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:45:
Als je WAN-poort geen IP-adres heeft ingesteld mag dat niet via die poort gaan.
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Ik heb nu de ethernetkabel van m'n modem in een gewone poort van de DLINK gedaan. De modem is natuurlijk ook zelf een router, vandaar. Maar ik zou de kabel ook in de WAN-poort kunnen doen, maar weet niet zeker of dit mogelijk is qua instellingen enzo.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Als je je aan het volgende schema houdt:

Inet -> Modem -> Dlink ->PC's

moet het lukken.

Verder nog:
Kabel router->Dlink aansluiten op WAN-poort van Dlink
DHCP op router uitzetten
Router eventueel op bridge-modus zetten
DHCP op Dlink aanzetten

Het zou dan moeten werken.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Ik heb nu de ethernetkabel van m'n modem in een gewone poort van de DLINK gedaan. De modem is natuurlijk ook zelf een router, vandaar.
En dat is prima. Zolang je de WAN-poort van het apparaat met rust laat (niks inprikken, geen instellingen) zal een eventuele default route ook niet via die poort gaan. Tenzij dat apparaat heel brak is en dat verwacht ik niet van dlink.
Maar ik zou de kabel ook in de WAN-poort kunnen doen, maar weet niet zeker of dit mogelijk is qua instellingen enzo.
Kan maar is imo niet wenselijk omdat je dan 2x achter NAT zit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zal de WAN poort van je AP lekker links laten liggen. De kabel vanaf je modemLAN poort naar een LAN poort op je AP. Licht en beetje aan je modemmaar mischien heb je hier een cross voor nodig. DHCP op AP uitzetten en lekker de DHCP van je modem gebruiken. In al die AP zit dezelfde chip volgens mij dus dit zal wel werken zo.
Zorg wel dat het adres van je AP niet in de DHCP scope valt van je modem. Thuis heb ik het ook zo gedaan met een SMC AP.

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 23-08-2006 17:21 ]

Pagina: 1