Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Power button van laptop verlengen/verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey tweakers.. dit is geloof ik mijn eerste post in Elektronica.. normaal ben ik niet zo met de draden en printplaten enzo, maar voor het project waar ik nu mee bezig ben kan ik er niet onderuit helaas..

Mijn probleem is redelijk simpel: Ik heb hier een laptop, maar daarvan wil ik de power knop verplaatsen, de laptop komt zelf op een plek waar je er niet meer bij kan, en hem toch nog aan zetten is wel zo handig :P

Simpel dacht ik... sloop de power knop er af.. soldeer twee draadjes aan de contacten en presto... niet dus :/

het knopje zelf zit rechtstreeks op een printplaat, deze printplaat zit op zin beurt weer met een kleine connector aan de rest van het mobo vast.
Ik hbe het druk gedeelte van de knop er af gehaald en daar zitten dan de contactjes :) , alleen één probleem… die contactjes zijn zo freaking klein dat het me noooooit gaat lukken daar draadjes aan te solderen:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/powerbutton/thumb_Foto162.jpg

In dit knopje, als je daar het middelste rondje en het rechter stukje met elkaar verbindt dan gaat de laptop netjes aan :) Maar allebei die contacten zijn op hun beurt dus zo’n 0,8 – 1 mm breed :/

Toen ben ik dus verder gaan kijken.. het contactje waarmee de printplaat op het mobo zit.. als ik de draadjes daar nou in steek moet het ook lukken natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/powerbutton/thumb_PICT0535.jpg

Tja.. als je de lijntjes volgt zie je dat de powerknop (helemaal rechts bovenin) op het contactje links onder vast zit..
Maar als ik met een schroevendraaier in het aansluitpunt op het mobo de eerste twee contacten met elkaar verbind dan gaan de ledjes van de laptop even aan.. en gelijk weer uit :?
Dus er zal nog een punt mee verbonden moeten worden ofzo :?
Andere combi’s doen niks.. (logisch.. laptop staat nog uit enzo :P ).

Is er iemand die enig idee heeft waarom de laptop niet aan gaat als ik deze twee contacten verbind..

Google en GoT, en ook Acer (merk van de laptop) konden me ook niet aan schema’s van de laptop helpen :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Ik zie nog redelijk wat componenten op dat printje zitten, wellicht met een reden :P. Ik denk dat het hier het makkelijkste is om het knopje er gewoon af te solderen en dan twee draadjes op aansluitpunt 1 en 2 solderen should do the trick. Succes.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:42:
Ik zie nog redelijk wat componenten op dat printje zitten, wellicht met een reden :P. Ik denk dat het hier het makkelijkste is om het knopje er gewoon af te solderen en dan twee draadjes op aansluitpunt 1 en 2 solderen should do the trick. Succes.
Er zitten verder nog 3 ledjes en twee media knoppen op :P

Maar het probleem is dus dat ik al niet zo'n ster ben in solderen :P En dat dit echt freaking klein is.. de soldeerbout die ik hier heb liggen is veel te log voor dit werk ben ik bang..
Daarom had ik gehopt dat het met het contact punt zou kunnen :) of word dat echt te lastig?

Humankind… be both.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Zoek iemand in je buurt die kan solderen, das nog geen 15 seconden solderen om parallel op dat knopje 2 draadjes te solderen, als je weet wat je doet. Dat is nog erg gemakkelijk te doen, grote contactvlakken en veel ruimte rondom, je moet maar eens kijken naar die connector, das ook nog perfect met de hand te solderen, maar ietsje moeilijker.

Dat ie niet opstart als je die contactjes verbind, ligt ws aan dender (als je een knopje indrukt, gaat ie een paar keer wel/niet contact geven, dat noemen ze dender, ws zit de ontdendering op dat printje erbij, met een schroevendraaier 2 fijne pinnetjes verbinden zal massa's dender geven), ofwel checkt de laptop of dat printje verbonden is, en weigert ie op te starten omdat het er niet in zit.

[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 23-08-2006 13:09 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:)
Ik heb net een van de knopjes gesloopt die overbodig zijn (multimedia toets) en ik kwam er achter dat de contact puntjes erop aangesloten zitten op (op de eerste foto) punt 1, 2, 3 en 4... waarvan 1 en 2 vast zitten aan het middelste contact.. en 3 en 4 aan de twee aan de zeikant...
En als ik nu een draadje van 1 naar 4 trek dan gaat ie aan :D
Dat maakt het solderen een stuk makkelijker :D

[edit]

Aaahh1! :o
okay... k merk net dat als ik een draadje tegen put 1 aan houdt.. en het andere eind van het draadje tegen het metale vlak om de knop heen (vierkanje) dan gaat ie ook aan :o

Dus als ik op punt 1 soldeer zit ie gelijk vast aan dat vlak :/
Niet goed dus... :/

[edit2]
Punt 1 of 2 verbinden met welk stuk metaal dan ook resulteert in het opstarten van de laptop :P
Gewoon de - dus... maar dat blijft vervelend solderen aangezien 1 en 2 nog geen 10e milimeter van dat vlak vandaan zitten :/

[ Voor 40% gewijzigd door Spike_wolf op 23-08-2006 13:40 ]

Humankind… be both.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Bovenste vlakje (op de foto van de onderkant) van D7 heb je wat meer ruimte en die is ook doorverbonden met de bowerbutton.
Pagina: 1