Toon posts:

PCI-e elende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,
Misschien kunt u mij een antwoord geven op mijn vragen.
Onlangs heb ik een Mac Pro (quad) gekocht.
Hierin passen alleen PCI-e kaarten,. Nu maak ik gebruik van eem RME digiface PCI card (audiokaart)
en omdat RME nog geen PCI-e in het assortiment heeft moet ik proberen of ik deze Kaart nog kan inbouwen.
Op het net is vanalles te vinden over converters, maar kan iemand mij ook zeggen of dat wel werkt, of schadelijk is voor je systeem?
En, waar kan ik zo'n kaart in Nederland krijgen?

Hartelijk dank voor de hulp

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
AFAIK ga je botvangen met je zoektocht. ALS het al bestaat (wat ik betwijfel), is het waarschijnlijk onnoemelijk duur. Gouden raad van tante kaat: check je eisen vóór je iets koopt ;)

edit: http://www.mobl.com/expan...xpansion/4slot/index.html het bestaat alvast :D

[ Voor 26% gewijzigd door the_stickie op 23-08-2006 11:45 ]

Verwijderd

Je moet ook kijken of die RME Digiface kaart wel het EFI ondersteund (opvolger van het BIOS). Mac's maken namelijk geen gebruik meer van het traditionele BIOS maar van het nieuwe EFI. Als die kaart dat EFI niet ondersteund kan je 'm alsnog niet gebruiken. Dit is het zelfde probleem bij videokaarten, je moet de kaarten via Apple kopen omdat ze anders niet werken.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
conclusie; aangezien je voor een stel pci sloten evenveel of meer kwijt bent dan voor een deftige nieuwe machine (edit: behalve een Mac pro dan blijkbaar :p, dat heb je als je in een mac forum post zonder er een bal vanaf te weten :D), zal je moeten denken aan de vernieuwing van je geluidshardware :)

overigens ben ik niet helemaal zeker of wat trebster over EFI zegt; uiteindelijk wordt een VGA-kaart normaliter aan het begin van de POST geinitialiseerd, dus kan ik me voorstellen dat op die level één en ander aangepast is. Maar ik kan me niet voorstellen dat geen énkele pci kaart het nog doet met EFI...

* the_stickie gaat zich inlezen over EFI :)

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 23-08-2006 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allen voor jullie bijdrage,
Volgens RME komt er eind dit jaar een PCI express versie uit.
Voor alternatieven kan ik nu terecht bij MOTU en Apogee.