Hoi, ik heb ent SQL SERVER 2005 Development Edition geïnstalleerd en wil in VS 2005 met de northwind database gaan werken. Ik open een nieuwe ASP Website en wil de db attach. Nu geeftie een fout dat waarschijnlijk de remote connections uitstaan. Nou ik naar de Surface Area configuration, daar de remote services aangezet, op naar Conifuration Manager, daar de server gerestart. Maar nog steeds hetzelf probleem. Ik heb de PC ook nog gerestart maar dat hielp ook niet. Ik heb SQL Server hier gewoon lokaal op mn laptop geïnstaleerd, wat gaat er fout?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Als je vanuit de commandprompt een "netstat -an" uitvoert. Staat poort 1433 hier dan tussen?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ja, die staat er tussen.
Wat wel vreemds is, als bij add new connection ipv "MICROSOFT SQL SERVER DATABASE FILE" "MICROSOFT SQL SERVER" kies en selecteer mijn pc en voeg dan de db toe die ik wil hebben, dan komt de db wel in mijn project.
Wat wel vreemds is, als bij add new connection ipv "MICROSOFT SQL SERVER DATABASE FILE" "MICROSOFT SQL SERVER" kies en selecteer mijn pc en voeg dan de db toe die ik wil hebben, dan komt de db wel in mijn project.
Open de SQL Server Configutration Manager en zor dat bij SQl Server 2005 Network Configuration alle protocollen behalve VIA aanstaan.
Zorg dat bij client protocols dezelfde protocollen aanstaan en dan zou t moeten werken.
Ik meen dat na een standaard install een aantal protocollen uitstaan.
Zorg dat bij client protocols dezelfde protocollen aanstaan en dan zou t moeten werken.
Ik meen dat na een standaard install een aantal protocollen uitstaan.
Who Needs Windows...
standaard staat ook het SA account uit, mischien is dat wel je probleem 
download anders de SQL management studio express tool dat is een gratis (CTP!) progje van ms om via een gui je sql expres te beheren
download anders de SQL management studio express tool dat is een gratis (CTP!) progje van ms om via een gui je sql expres te beheren
[ Voor 48% gewijzigd door Zwelgje op 23-08-2006 19:58 ]
A wise man's life is based around fuck you
Is toch geen CTP meer inmiddels?Zwelgje schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:57:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/download/
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1