Toon posts:

De Kodak P712

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: kodak
De Kodak P712 (7.1 Megapixel) is de nieuwste telg uit de Performanance serie uit de EasyShare reeks van Kodak. Al voordat hij op de markt was hij de gedoodverfde opvolger van de P880.
Maar veel zoom echter geen 24mm lens, maar 36mm. De camera "hangt" tussen een opgekrikte P850 en gedebuggede P880

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewhack.com/reviews/P712-front-view-001.jpg

Vanwege die grote optische zoommogelijkheid, 12x heeft Kodak in deze camera wel beeldstabilisatie toegepast om het allemaal scherp te houden. Terug is ook het niet beweegbare LCD scherm van 2.5 inch (64mm) De camera heeft een preciesie autofocus systeem en de shutterlag is laag, 0,07 sec.Dat is dus de vertraging tussen het indrukken van de sluiter en het daadwerkelijk maken van de foto.Vwb betreft is hij vele malen sneller dan de P850/P880 die niet echt geschikt zijn voor bijv. sportfotografie.

* Kodak P712 Easyshare description:
o Kodak P712 Easyshare Digital Camera makes sharing pictures and videos as easy as possible, with 2.5 inch, high-resolution LCD, exclusive Easyshare button, in-camera video editing and more.
o The Kodak P712 camera has a favorites feature and seamless integration with Kodak EasyShare Software for uploading to the Kodak EasyShare Gallery.
o Kodak P712 features a powerful 12X Schneider-Kreuznach Variogon optical zoom lens.
o This 7.1 megapixel Kodak digital camera provides image stabilization.
o With 7.1 MP resolution, Kodak P712 delivers images printable up to 30x40 inches.
o Kodak P712 has a Hot Shoe that accepts the separately purchased Kodak P20 external zoom flash.
o Kodak Li-Ion rechargeable digital camera battery KLIC5001 and charger.
o 2.5 inch high-resolution indoor/outdoor color LCD display.
o Kodak P712 Easyshare provides VGA video (640x480) at 30 fps.
o Create prints from video (4, 9, or 16 up).
o On-camera cropping.
o Histogram feature.
o Panorama stitch mode.
o Kodak color science.
o RAW file format and new Kodak EasyShare software.
o Advanced settings and custom modes.
o Exclusive on-camera Share button.
o Kodak P712 works with separately purchased Kodak EasyShare photo printer 500, printer dock plus series 3, printer dock series 3, and camera dock series 3.

Bij de voorgeprogrameerde scene opties zijn er wat mogelijkheden bijgekomen w.o een mogelijkheid om panorama shots te maken. Voor de rest is de camera nagenoeg hetzelfde als de eerder genoemde modellen. De gebruikte batterij is ook hetzelfde 1700mAh genoeg voor 250 shots per lading, en goedkoop 30 a 40 euro.

De adviesprijs van deze camera is 506 euro. De straatprijs ligt tuissen de 420 en 480 euro.

Er zijn nog geen grote (in depth) reviews beschikbaar, en het ziet er ook niet naar uit dat die gaan komen vanwege de grote vergelijkbaarheid met de andere modellen uit de performance serie die wel op de testbank zijn gegaan.

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:59
Geen matches
Ik zit dus nogal zwaar te twijfelen tussen deze en de P880, waarschijnlijk gaat het afhangen van verkrijgbaarheid (ik ga eind september op vakantie) en als ie er al is wil ik hem toch echt eerst even in mijn handen houden en vergelijken met de P880. Die heeft toch ook een grotere CCD (1/1.8 vs 1/2.5) en een wide angle lens.

Ik wil toch zelf eens de zoombereiken en uiteraard kwaliteiten vergelijken tussen deze 2 B)

Ik hoop dat ie hier (omgeving Rotterdam) toch nog op tijd de winkels haalt :z

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
FOKA heeft de P880 in voorraad.

Ik moet kunnen fotograferen op korte afstand van het object. Ik was er nogal moe van om of tever naar achter te moeten lopen om het objact in z'n geheel erop te krijgen, en bijna in een gracht te donderen. Zo fotografeer ik bijv. oude huizen in Delft en Amsterdam waar je dus smalle straatjes en grachten hebt. Dan is zo'n 24mm lens dus wel wat idealer dan een 28mm en helemaal dan een 34-36mm.

Ik heb beide op vergelijk gezet samen met de DSC R1 van Sony, ook een prachtig app. en de Canon Powershot PRO1, link

Bij de P880 MOET je, dus niet "MAG" je, de laatste firmware erop zetten!

CCD's

P712 1/2.5 "
P880 1/1.8 " (7.18 x 5.32 mm)

Ik zou zegge, lekker groet hoe koop de P880 en veel zoom neem de P712 ofweetikveelwat. Genoeg keus in 36mm, large zoom. Niet in 24mm, large zoom.

• Gilles de Geus
Tsja, dat waren mijn afwegingen dus ook, maar die Kodakjes zijn mooi compact, en hebben een hotshoe, ook niet onaardig...

Die P712 haalt met een WCOM natuurlijk ook 26 mm, maar dan zit je al met extra meuk die het ding veel groter maken als een P880.

Ik hoop dat Foka dat ding snel op voorraad heeft. Kodak en Bol.com kunnen beide leveren vinden ze, dus ik heb nog hoop ze te kunnen vergelijken...

Verwijderd

Topicstarter
Gilles de Geus schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:06:

Die P712 haalt met een WCOM natuurlijk ook 26 mm, maar dan zit je al met extra meuk die het ding veel groter maken als een P880.

Ik hoop dat Foka dat ding snel op voorraad heeft. Kodak en Bol.com kunnen beide leveren vinden ze, dus ik heb nog hoop ze te kunnen vergelijken...
Dat niet alleen. Je kijkt bij gebruik van een extra adapter tegen de binnenkant aan.Niet zo erg, maar ik haat het of steeds op en af te moeten schroeven.Het is ook een extra uitgave. De P880 is momenteel bij Foka 399,-

Afbeeldingslocatie: http://www.lensadapter.com/images/vignetting.jpg

Daarbij scheelt die 2mm een hoop hoor:)

Overigens. Inmiddels heeft Steve de P712 getest en hij is NIET positief over de photo kwaliteit dus zou ik hem lekker laten liggen.

"The image quality of our 7-megapixel images was not what we have come to expect from a Kodak camera. While exposure, white balance, and color saturation were good, our outdoor samples were not as sharp as I would have liked. You can adjust this via the record menu, but out of the box, your images will suffer from edge softness. We took samples in both Standard and Fine modes, and although the file size jumps by about 1.2MB, I didn't notice any significant difference between the two. "

Of wachten op een nieuwe firmware, review

• Gilles de Geus
Geen matches
Ik heb inmiddels de P880 gekocht voor 329 bij Foto Klein (TEAB actie). Ben er erg content mee :)

Maar dat neemt niet weg dat ik beniewd ben wat DPReview er (eventueel) over gaat zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gilles de Geus schreef op zondag 10 september 2006 @ 01:27:
Ik heb inmiddels de P880 gekocht voor 329 bij Foto Klein (TEAB actie). Ben er erg content mee :)

Maar dat neemt niet weg dat ik beniewd ben wat DPReview er (eventueel) over gaat zeggen.
Een koopje. Ik betaalde bij FOKA 479 in april. DPreview heeft hem al getest Zie hier
Pagina: 1