Asus A7V op AGP 4* krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn A7V op AGP 4* kan krijgen?
Ik heb sinds vorige week een Radeon Vivo 64Mb OEM, die nu die dus maar op AGP 1* draait.
Zowel Powerstrip 2,74 als WCPUID zeggen dat m'n AGP op 1 staat. Als ik in powerstrip op 4* AGP klik slaat alles vast :( .
M'n bios staat op optimal (mode waarin AGP 4* zou moeten werken) verder heb ik niets kunnen vinden om m'n AGP op 4* te zetten.
Ik draai nu met BIOS versie 1003 en ik heb een van de eerste revisie's A7V's.

Ik heb wel een reg dingetje gevonden om je AGP op 4* te zetten maar dit is voor een NVidia kaart :?.

Ik weet niet of dit onderwerp al behandeld is, maar ik hoop wel dat er iemand is die mij even kan helpen.

Groeten Coenen

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Je kunt in de bios de AGP op 4* zetten. Daarna idd met dat "regdingetje" de AGP ook op 4* zetten. ( maakt niks uit dat het voor een Nvidia kaart is. Hoort namelijk bij de VIAdrivers.) Zorg dat je via de VIAdrivers de AGP ook op 4* zet. Lijkt meer werk dan het is. :P

Hierna zou het moeten werken.

Verwijderd

Zitten er op je videokaart geen jumpers die je moet omzetten? Op mijn viper 770 moest dat wel en daarna werkte ie op agp 4. Fast write disabled in mobo (a7v)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Hoe moet je je via drivers op 4 keer zetten?
Doe je dit door de AGP drivers niet als standaard maar als turbo te installeren?
Als je een Radeon kaart gebruikt wordt er aan geraden om de APG drivers standard te installeren.

Weet je misschien ook waar in de bios ik de AGP op 4 keer kan zetten, ik heb gekeken maar schijnbaar niet goed genoeg.
Of moet een nieuwere bios gaan gebruiken?
Ik gebruik nu 1003, deze loopt lekker stabiel dus eigenlijk ben ik hier wel blij mee.
Ik ga vanavond zeker nog een keer zoeken, maar misschien kan je me alvast opweg helpen.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Boz, volgens mij zitten erop mijn Radeon geen jumpers, ik heb er eigenlijk ook niet opgelet.

Verwijderd

Je, kunt in de bios de AGP niet op 4X zetten. Je kunt hooguit de performance setting op optimal zetten, dan is de hoogst mogelijke AGP snelheid 4X maar dat moet je dan wel met de juiste drivers van VIA en voor je AGP kaart aanzetten. De VIA 4-1 drivers moet je in turbo mode installeren (anders force je AGP 1X) en je moet dan ook drivers voor je videokaart installeren die AGP 4X gebruiken. Ik ben daar met mijn eigen systeem ook nog even zoet mee geweest. De drivers van ASUS voor mijn Geforce zetten de AGP snelheid dus doodleuk op 1X (waarschijnlijk voor de stabiliteit), alleen NVIDIA drivers draaien op AGP4X. Klotestreek van ASUS want zonder programmaatje om te kijken hoe snel je AGP bus draait kom je daar dus niet achter, maar wel op de doos zetten dat de kaart AGP 4X met Fast writes ondersteunt.. Als je niet helemaal into computers bent en dus gewoon de bijgeleverde drivers installeert wordt je dus genaaid.

Verwijderd

O ja, moraal van mijn verhaal. Zet in je bios performance setting op optimal, installeeer de nieuwste VIa 4-1 drivers (4.28a) en zoek naar nieuwe drivers voor je kaart (meestal zijn er wel beta drivers die AGP 4X ondersteunen)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Ik heb de via 4in1 4,28 drivers al geinstalleerd, en voor m'n Radeon de 7072 drivers en m'n bios staat op die snelle stand.
Wat ik dus nog zou kunnen doen is de via4.28 op turbo stand installeren en dan hopen dat het allemaal goed gaat.

Of wat ik ook nog zou kunnen proberen is die register tweak.

Ik denk dat ik vanavond weer een hoop te doen heb, iniedergeval alvast bedankt voor de reakties. Ik laat nog wel even weten hoe het allemaal afloopt....

Groeten Coenen:+

Verwijderd

ja precies, via-drivers in turbostand installeren. Werkt dat niet met WCPREDIT je bios tweaken naar AGP*4 en daar moet het dan mee gaan.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Het leek allemaal moeilijker dan het is.
De via 4in1 drivers er opnieuw opzetten en klaar: AGP 4x :).
Nog even snel Q3A timedemo gedraait, je ziet wel wat winst: enkele frames maar dat is het dan wel.
Eigenlijk vind ik het resultaat maar mager, maar iniedergeval werkt het. En het lijkt nog stabiel te zijn ook.

Bedankt voor alle reakties.

Groeten Coenen
Pagina: 1