Toon posts:

2 netwerken met dezelfde internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft op onze router die we nu hebben alle poorten dicht gegooid.
Ik wil graag dingen als UltraVNC via internet doen, maar alle poorten op de router staan dicht.
Dus ik dacht ik ga met mijn pc de dichtgestopte router omzeilen. Maar hoe ik dit kan doen ben ik nog niet achter. Ik dacht zelf dat ik een switch voor de bestaande router plaats en dus daar weer een router neerzet. Dus 1 switch verdeeld het inkomende internet van @home naar 2 routers: 1 dichte router en 1 open router die naar mijn pc gaat.

Zo dacht ik dat het wel kon, maar nou wou ik dus vragen of het dus daadwerkelijk kan. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 11:14 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Je kan toch beter gewoon je porten forwarden naar jou nic vanaf de router :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
@ home kan je niet switchen.

je kunt het beste een poort op de router open gooien voor het ip van de pc die je met vnc wilt gebruike :)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 16:46

rg-mohwa

Phoe Hé

nee dat zal niet gaan want dan moet je alsnog een modem in die switch hebben
wat misschien eventueel wel zou kunnen is Open Router ---Switch---Naar jou
.................................................................................................|----Dichte router----Je Pa's pc

Verwijderd

Topicstarter
BurnerT schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:17:
@ home kan je niet switchen.

je kunt het beste een poort op de router open gooien voor het ip van de pc die je met vnc wilt gebruike :)
Ehm dit vat ik niet helemaal. Je kan toch poorten openzetten op een router die toegankelijk zijn voor elke pc? Hoe kan je dan alleen voor het ip van mijn pc dat doen?

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-03 22:47
Lees het grote portmapping verhaal.
Zie het als basiskennis, een portforward gaat altijd naar een lokale ip op je netwerk.

Om welke router gaat het om (merk) ?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Verwijderd

Topicstarter
Belkin 54G router is het merk en ik zal het poortmappings verhaal lezen. Maar 1 struikelpunt kan nog zijn dat mijn vader het niet open wil hebben. En hij heeft het password

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 11:47 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Tja, daar kom je niet omheen zonder een andere router neer te zetten (of de router resetten, maar dat wordt denk niet gewaardeerd).

Overleg eens met je vader dan, het kan geen kwaad zolang je je VNC up-to-date houdt.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2006 11:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Misschien zelf een router kopen en de kabelmodem op de WAN poort van die nieuwe aansluiten, en je pa's router op 1 van de LAN poorten van die nieuwe router.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
als je geen poort mag openen of een pc in dmz mag zetten van je vader, kun je er voor kiezen om zelf een router te kopen ( zoals je dan al van plan was)

deze zet je voor de router van je pa, dus tussen modem en router in je kunt op je eigen router alles open laten zodat je zelf kunt doen wat je wilt. en je vader laat zijn poorten mooi dicht, dan is je vader net zo veilig als nu. misschien wordt het dan wel lastig om bijvoorbeeld iets van het netwerk van je vader naar jou netwerk te krijgen omdat je vader alles dicht heeft staan dat vanaf jou router komt.

maar dat zal je vader niet erg vinden, dat hij zelf niet kwetsbaar is voor jou gepruts ;-) zolang je zijn internetverbinding maar niet in de war schopt.

of je dan problemen krijgt met 2*NAT oid voor het netwerk van je dvader weet ik niet, maar dat zal denk ik wel meevallen.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dit kan makkelijker:

Je zorgt voor een nieuwe (jouw) router en prikt die direct op de modem. Op een van die poorten koppel je de huidige router, en daar sluit je alle PC's met uitzondering van de jouwe op aan.

Het enige waar je op moet letten, is dat de uitgedeelde subnetten van beide routers verschillend is.

Ik heb het zelf thuis draaien, en het gaat als een tierelier.

Edit: Engelbertus is een getalenteerdere typer dan ik.............

[ Voor 8% gewijzigd door Pong op 23-08-2006 13:48 ]

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1