Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kwaliteit ict van Haagsche Hogeschool?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mina_1985916
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
hoeveel uur ben je ongeveer bezig met de opleiding technische informatica per week. is het echt 40 uur wat ze aangeven? en heb je in het eerste jaar ook dat je 5 dagen per week naar school gaat of heb je meestal vrije dagen?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 08:28

Basszje

Reisvaap!]

Over de HHS kan ik maar 1 ding melden : ren weg! En nee het is niet 40 uur, het is toen ik nog studeerde ongeveer 10 - 12 uur per week les en 25 uur per week roosters uitzoeken, docenten achter hun kont aanlopen om te vragen welke stof je moet hebben etc.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan het niet meer eens zijn met Basszje. Een vriend van mij heeft ook een driekwart jaar Informatica gevolgd aan de HHS, maar wilde daarna ook weg omdat het een vrij slechte opleiding was.

Ik zie dat je in Den Haag zit, is de Hogeschool Leiden geen optie, al is het wat vrij laat om nog over te schrijven? :P

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2006 10:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mina_1985916
is het echt zo slecht aangestuurd? dat hoorde ik namelijk ook al van een paar mensen maar ik heb begrepen dat het in iedergeval beter is dan inholland

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 22:29
Dat laatste kan ik delen. Ik heb zelf VIA gedaan (jaren geleden) en dat werkte "aardig".

Ik zou eens naar Leiden kijken inderdaad

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

ren HEEL hard weg.

Ik ben momenteel aan het afstuderen van de aflopende VIA opleiding. CMD is beter (zeggen ze) maar het is daar zo dramatisch geregeld allemaal.

Verder hoe lang ik bezig was per week met mijn studie.

1e jaar: 4 dagen 6 uur les.
2e jaar: 4 dagen 4 uur les.
3e jaar: 3 dagen 4 uur les.
4e jaar: 2 dagen 3 uur les.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 15:53
Ik heb de een soort afsplitsing van de originele ICT opleiding gedaan die voor 'intensiever en beter contact met een selecte groep begeleiders' moest zorgen oid.
De eerste twee jaar waren leuk, na de derdejaars stage was alle inspiratie op en kregen we een slap aftreksel van die originele opleiding waar de begeleiders in kwestie geen kaas van hadden gegeten :-X

Wat ik hoor is dat elke HBO wel z'n voors en tegens heeft, ik durf dus niet te zeggen dat de HHS beter of slechter is dan InHolland ..

Succes met je keuze!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hey leuk!
Ik begin over een week in me laatste jaar van technische informatica aan de HHS. Toen ik net begon was het een nieuwe opleiding. Voor TI was er altijd CTIS en dat had een hele andere structuur.

Ik moet zeggen dat je met de meeste blokken zeker geen 40 uur mee bezig bent, maar rond de 20/25 uur per week. Als het onderwerp je ligt kan je alles in de laatste week in elkaar knallen en dan nog een 6 halen ;)
Het is wel belangrijk om te weten dat alles in projectvorm gaat. Je hebt weinig lessen (rond de 10/15 uur per week), waardoor er veel vrije tijd ontstaat. Hierin moet echter wel gewerkt worden voor het project anders wordt het lastig :)
Tijdens de projecten is de begeleiding meestal minder, je moet zelf veeel uitzoeken. Dat kan soms lastig zijn, zeker als het onderwerp je niet ligt.

Voor zover ik weet zijn ze hard bezig met de opleiding te verbeteren. Er is door jaargenoten van mij een nieuw introductie blok ontwikkeld voor beginnende TI studenten, wat beter aansluit op de opleiding. Wij moesten als introblok een website maken :? ...

Voor mij persoonlijk is er niets tegengevallen, de meeste onderwerpen zijn interessant, zeker als je in de minors elektrotechniek gaat doen.
Voor een aantal andere studenten was het wel lastiger. Hun hadden eerst MBO gedaan (weet niet precies welke opleiding, wel richting de ICT).. Hun werd een jaar vrijstelling beloofd, maar dit is pas halverwege 2e jaar geregeld. Alles wel goed gegaan, meeste zijn ook succesvol afgestudeerd, maar niet alles gaat even vlekkeloos.

Laat me weten wat je gaat doen, ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door ZroBioNe op 23-08-2006 19:53 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Basszje schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:35:
Over de HHS kan ik maar 1 ding melden : ren weg!
Aanvullend: docenten die zelf maar een maand op de stof vooruit lopen zijn ook niet je van het.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:26
Ik ben nu aan het afstuderen op VIA en heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant vind ik een aantal zaken binnen de opleiding inderdaad niet zo fantastisch. Ik vond het bovenal te makkelijk, met heel weinig werk kom je heel ver. Maar als je zelf moeite doet is het best OK. Ik zie de opleiding maar als een toolbox waar een aantal handige zaken in zit die ik kan gebruiken en ook wat gereedschap dat ik persoonlijk nooit meer nodig zal hebben. Ik heb op school niet echt leren programmeren of leren vormgeven, maar ik heb wel de basis meegekregen waardoor ik het nu zelf kan gaan leren.

Uiteindelijk is ICT toch een vakgebied waarin je altijd blijft leren, je moet dus ook niet van een opleiding verwachten dat je alles leert wat je ooit nodig zult hebben.

omniscale.nl

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Natuurlijk moet een opleiding vormend zijn, het is inderdaad geen cursus oid. Maar zelfs dat niveau vond ik dramatisch.
Zodra de halve klas riep dat ze het niet snapten en de andere helft dat ze het later toch nooit gingen gebruiken werd de lesstof nog een niveau omlaag getrokken.

Het maakt niet uit of je Java of C++ of C# of wat dan ook krijgt, maar als het OO-concept halverwege het tweede jaar nog steeds niet is doorgedrongen tot het gros van de klas ... tsja :/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:26
kenneth schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:08:
Natuurlijk moet een opleiding vormend zijn, het is inderdaad geen cursus oid. Maar zelfs dat niveau vond ik dramatisch.
Zodra de halve klas riep dat ze het niet snapten en de andere helft dat ze het later toch nooit gingen gebruiken werd de lesstof nog een niveau omlaag getrokken.

Het maakt niet uit of je Java of C++ of C# of wat dan ook krijgt, maar als het OO-concept halverwege het tweede jaar nog steeds niet is doorgedrongen tot het gros van de klas ... tsja :/
Hmmm, ik vraag me af welke leraren jij dan hebt gehad, want dit klinkt wel heel erg slecht inderdaad.

Waar ik trouwens wel veel moeite mee had was het grote aantal "bijvakken" waar ik verreweg de meeste tijd aan kwijt was. Van een vak als Intervisie kan ik het nut nog wel inzien, maar een vak over de verschillen tussen landen (verhouding man-vrouw op de arbeidsmarkt in de VS bijvoorbeeld) kon me bepaald niet bekoren. En het waren juist díe vakken waar je een enorme berg opdrachten voor moest maken.

De vakken die er meer toe deden (zoals bijvoorbeeld programmeren in Java) kon je dan weer zo doorheen fietsen. Gewoon andermans opdrachten overnemen. En daar komt dan het stukje zelfstandigheid: als je zelf echt wat wilt leren, dan doe je dat dus niet. Het vervelende is alleen dat de waarde van je diploma op deze manier wel twijfelachtig wordt. Want wie zegt dat jij wel netjes alles zelf gedaan hebt?

omniscale.nl

Verwijderd

Ik was van mijn Belgische bachelor-ICT opleiding ook helemaal niet tevreden.
Laat me het simpel stellen: zelfs een volslagen idioot kan hiervoor slagen, met een kleine inspanning.
Om die reden vond ik dat diploma ook totaal niet waardevol, en ben ik gaan verder studeren.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:43
Ik ga zelf naar de hogeschool van Leiden,
ook naar aanleiding van dit (door mij gestart) topic.

/dev/null

Verwijderd

Ik werk bij een adviesbureau waarbij ca 70% van de 400 werknemers een HTS of WO opleiding heeft.
De haagse hoogseschool heeft een hele slechte reputatie binnen ons bureau. Stagaires van de HHS willen ze hier in principe niet.
Is de TH Rijswijk niets voor jou? Helaas gaan ze tegenwoordig of binnenkort ook door onder de vlag van de HHS. De TH heeft altijd al een zeer goede reputatie gehad.

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 08:41

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Ik heb HHS gedaan tussen 1992 en 1997. Het was dramatisch. Ik heb daar leren vergaderen, schemaatjes tekenen en nog wat meer geouwehoer. Het programmeren was in onze groep nog in C (dat wil zeggen, 1 korte module met het nivo dat je wat input en output moest doen). De groepen na ons kregen "invuloefeningen". C was namelijk te moeilijk en dan gaan er leerlingen onvoldoendes halen en dat is slecht voor de subsidie. Zij kregen dan op het tentamen een programma met op strategische plekken puntjes en dan moest je dingen invullen zoals "break" of "int". :o

Ik merkte ook dat de technische docenten er onder leden. Ze waren het ook niet eens met het verdwijnen van de techniek en menigeen is er vandoor gegaan. Ik heb zelf met een aantal studenten bij de directeur in de kamer gezeten om aan te geven waarom we het niet eens waren met het opleidingsprogramma, maar het heeft niets geholpen. Mijn stageverslag is *niet* doorgelezen. De docent gaf standaard een 7. Hij bladerde tijdens het gesprek nog even wat erdoor en je kon duidelijk merken dat hij totaal niets wist van de opdracht.

Ik heb tijdens de opleiding wel veel geleerd, maar dat kwam omdat ik zo'n 80% van de tijd achter die suns zat en heftig TCP en UDP zooi aan het maken was. Dat vond ik namelijk mooi en dat leerde ik mijzelf. Je kan zeggen dat de infrastructuur ervoor heeft gezorgd dat ik leuke dingen heb kunnen leren over low level programming en unix. Heb het opleidinkje verder met gemak afgerond en glansrijk geslaagd. Voor de diplomauitreiking heb ik vriendelijk bedankt. Het laatste wat ik wilde is in pak met zo'n bloemetje voor de foto staan alsof ik ook daadwerkelijk iets gepresteerd zou hebben. Het diploma hebben ze nagestuurd.

Geen idee wat er nu van over is, maar ik betwijfel of de suns er nog staan. Toen ik laatst in de studenten homepages keek zag ik een hoop javascript opdrachtjes staan dus ik vrees het ergste.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hey marty :) Ik heb nog wel met wat dingen van jou lopen kloten toen op de HHS ... je mush, dat schaakprogramma en nog wat kleine dingetjes :)
En natuurlijk parbleaux :P

Verwijderd

En dan hoor ik zo vaak mensen met een bachelor-ICT klagen dat ze geen goede job meer kunnen vinden...
Nogal logisch, ik denk dat de bedrijvenwereld ook al wel ongeveer begint te snappen dat dat diploma quasi-waardeloos is, als je afgestudeerden krijgt die nog net tic-tac-toe kunnen maken in Java, en een beetje omgaan met Office, maar verder niks.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 14:53 ]

• metamarty

metamarty

kenneth schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:40:
Hey marty :) Ik heb nog wel met wat dingen van jou lopen kloten toen op de HHS ... je mush, dat schaakprogramma en nog wat kleine dingetjes :)
En natuurlijk parbleaux :P
Ah, MartyMud, ja die doet het nog steeds. En MartyChess ook. Ja, je moest toch wat op die school. Ik heb er gelukkig nog wel wat van kunnen maken op die manier, maar stel je voor dat je het met de kennis moet doen die je daar leert.

• metamarty

metamarty

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:47:
En dan hoor ik zo vaak mensen met een bachelor-ICT klagen dat ze geen goede job meer kunnen vinden...
Nogal logisch, ik denk dat de bedrijvenwereld ook al wel ongeveer begint te snappen dat dat diploma quasi-waardeloos is, als je afgestudeerden krijgt die nog net tic-tac-toe kunnen maken in Java, en een beetje omgaan met Office, maar verder niks.
Ik ben bang dat dit een trend is die men probeert op te lossen door het maken van frameworks. En tic-tac-toe programmeren kun je zeerzeker niet met de opleiding die ik heb gehad. Het maximale nivo was de linked list en verder kwam je niet. Men vond programmeren iets voor het MBO.

Door het gebrek aan goede programmeurs proberen ze dingen te versimpelen. Tegelijkertijd stroomt de markt vol met mensen die ook wel wat meer willen verdienen, met als gevolg dat her en der certificeringstrajecten ontstaan. Tegenwoordig moet je dus certificaten voor alles halen. Zelf heb ik geen certificaten en heb hier ook geen interesse in, maar men zeurt daar steeds meer om. Ik geloof niet in het leren van truckjes in cursussen. Ik vind dat een opleiding je een bepaald denkvermogen mee moet kunnen geven zodat je programmeertalen en concepten kan classificeren en kan aanvoelen of het probleem in het domein van bepaalde talen past. Die taal is verder alleen een syntax om een model in te maken en ik vind het treurig dat ik een certificaat moet halen, zodat ik weet dat in java men de "put" method gebruikt bij maps en een "add" bij lists.

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 12:34
Ik ga nu aan het tweede jaar van CMD aan de HHS beginnen en kan het voorgaande bevestigen. Weinig contact/lesuren, als je er 10 in de week hebt is het veel.

Dit geven ze zelf ook toe, maar hebben de overige uren voor het project ingedeeld. Deze 30 uur, zal je inderdaad gebruiken voor je project, maar dan over de gehele periode dat het project duurt. Dit is 10 weken.

Een voordeel is dat je je propedeuse makkelijk te halen is, zodat je nog na een jaar makkelijk iets anders kan gaan doen. Dit heb ik niet gedaan, omdat ik toch de hoop heb om iets meer te gaan doen dit jaar.
Maar als ik het rooster van de komende 10 weken bekijk,dan heb ik weinig hoop.

Ik hoop dat ze nog wat leuks voor ons in gedachte hebben, want anders zie ik het somber in.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sendar schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:24:Ik hoop dat ze nog wat leuks voor ons in gedachte hebben, want anders zie ik het somber in.
Wen er maar aan, het wordt alleen maar minder :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe de HHS de laatste jaren onderwijs denkt te hebben geregeld maar in '95-'97, toen ik daar zat, waren de vakken echt dramatisch slecht. Zowel inhoudelijk (als je kijkt naar de vraag naar kennis op de arbeidsmarkt) als wel kwalitatief (als je kijkt naar de leraren).

Ik denk dat het een afweging is van: wat wil ik over x jaar gaan doen vs. welke opleiding past erbij. Mijn ervaring is zeer zeker dat als je echt systeembeheer wil gaan doen, dat je de laatste jaren beter een deeltijd had moeten doen en in je eigen tijd MCSE'r worden ofzo.

Ikzelf heb in ieder geval de HHS in '97 achter me gelaten en werk nu al jaren, door middel van veel zelfstudie, in de hogere regionen van het server/systeem-beheer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xoverride
  • Laatst online: 16-11 12:27

Xoverride

sabai sabai

Wat een onzin verhalen over de HHS als je het mij vraagt.

Ik zat daar 2000-2004, prima. Tuurlijk heb je docenten waarvan je ziet dat hun kennis beperkt is tot het simpele java werk. Het punt is: je krijgt handvatten aagereikt en daar moet je verder mee kunnen.

Het heeft geen zin om hardcore te gaan zitten proggen, dat doe je maar lekker thuis. Structureel denken/werken/planmatig werken en weten hoe bedrijven en processen in elkaar zitten, daar gaat het om. Bij mij kwamen er geen meelifters door de opleiding heen. Het eerste jaar misschien een paar meelifters, maar uiteindelijk allemaal afgehaakt en ben ik met 3 mensen regulier afgestudeerd (dus binnen 4 jaar).

Dus met die waarde van het diploma zal het wel meevallen :>

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom onzin? Jij bent in de minderheid met jouw ervaring en (des te beter dat je ze deelt). Zelfs al zou je alle dramaverhalen bagetalliseren, dan nog geldt: waar rook is, is vuur.

Desalniettemin toch wel nuttig dat iemand wel zijn positieve opvatting deelt :)

• Cis
  • Laatst online: 21-11 13:50

Cis

Laat ik dan nog even melden dat ik ontevreden ben over de kwaliteit van de HHS. Ik deed IVIT4 (2001 - 2005) en er waren eigenlijk maar 3 leraren die bij mij overtuigend overkwamen. De rest snapte er zelf ook niet zoveel van.
Weinig contacturen, weinig niveau. En nee: ik kan nog steeds geen Java en ik weet nog steeds niet wat OO-georienteerd programmeren is :/

Thank god ben ik nu systeembeheerder en kan ik mijn huidige functie op gewenst niveau uitvoeren.. :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cis schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:17:Thank god ben ik nu systeembeheerder en kan ik mijn huidige functie op gewenst niveau uitvoeren.. :)
Vraagje: heb je uberhaupt iets gehad aan je opleiding voor je huidige functie buiten het proces-matig denken? Oftewel; je uitvoerende taken op dit moment; heb je die "aanzienlijk goed" op de HHS gehad?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cis
  • Laatst online: 21-11 13:50

Cis

MAX3400 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:04:
[...]

Vraagje: heb je uberhaupt iets gehad aan je opleiding voor je huidige functie buiten het proces-matig denken? Oftewel; je uitvoerende taken op dit moment; heb je die "aanzienlijk goed" op de HHS gehad?
Ja :)
Op de HHS wordt niet alleen programmeren geleerd. Je krijgt voor 75% andere vakken: ITIL, beveiliging, systeemperformance, sociale vaardigheden, databasestructuren. En daar heb met mijn huidige functie constant mee te maken.
Voor de rest sluit ik me alsnog bij de rest aan: weinig contacturen, vooral in de laatste 2 jaar, en leraren die niet thuis zijn in de stof waarin ze lesgeven (geldt niet voor alle leraren, maar wel voor veel).

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• mina_1985916
dankje wel allemaal voor julie verhalen en opmerkingen ik weet in iedergeval wel dat de opleiding en de leraren niet echt geweldig zijn maar ik ga het toch wel doen moet morgen namelijk al beginnen. mijn doel is om mijn P te halen in de eerste jaar en volgens mij moet het voor mij niet zo moeilijk zijn omdat ik van het MBO kom ik weet niet of ik dan een voorsprong heb. maar als ik mijn P heb gehaald en het bevalt me niet kan ik nog altijd iets anders gaan doen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Rijswijk is inderdaad veel beter. HHS is geen Rotterdam, dat is nog slechter, maar het is niet echt een top-hogeschool.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb van '93 to '98 aan de HHS gestudeerd, BOIV. Dramatisch slecht. Zelfs als je geen flikker uitvoerde haalde je nog zessen. Heb het hele jaar door nog geen uur per dag aan huiswerk besteed, zat hele dagen te Duke Nuken en te magicen. 1 of 2 dagen voor de toets even een paar toetsen van de vorige kwartalen doornemen en vanwege het extreem hoge hergebruik gehalte had je dan al minstens een 6.

Alleen de afstudeeropdracht was wel pittig omdat je dan afhankelijk bent van groepsleden. De goeien zoeken elkaar vaak op en breezen er doorheen, de minderen krijgen het moeilijk, want die zijn als groep vaak niet zo gemotiveerd. Over Afstudeeropdrachten zijn ze extreem zeikerig, maar als je het eenmaal hebt afgerond heb je al gauw een 6 tenzij je er echt een potje van hebt gemaakt.

Nee, ik raad het je niet aan, tenzij je een luie studententijd wilt hebben met veel, heel veel vrije tijd.

Dit dus.

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:08
Ben IVIT'er van '99 - '03 geweest. En kan me wel vinden in een paar opmerkingen die hier worden gemaakt. Het niveau van de leraren is over het algemeen teleurstellend. Er zitten echter wel een paar hele goede leraren bij. Als je op een beetje vriendelijke basis met hen bent, kan je nog veel van ze leren.

Denk dat de HHS Informatica opleiding vooral eentje is waar je zelf veel verantwoordelijkheid bij hebt. Het is heel makkelijk om de tentamens te halen door het uit je hoofd leren van proeftoetsen, maar ga bij jezelf na of je de stof nou wel goed begrijpt, en zo niet ga dan naar een van de betere leraren.

Heb dat zelf menigmaal kunnen doen. Velen van de betere leraren hebben er geen problemen mee je vragen te beantwoorden ook al zijn ze je leraar voor het betreffende vak niet.

En verder is het inderdaad erg veel groepswerk. Er zijn altijd wat meelifters die zo veel voor elkaar krijgen, maar vroeg of laat komen die wel samen in een groep, en zoeken de meer gemotiveerden elkaar ook weer op.

PS: het OO concept was inderdaad zo goed als niet aanwezig. Je leert Java, maar je begrijpt nog steeds niet wat OO is. Weer, eigen verantwoordelijkheid om je zelf daarin wat verder te verdiepen.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
HHS.. je begint met een studentnummer en zo wordt je ook behandeld!

ALs je nog kan kiezen, sla de hhs over. Heb ivit gedaan in 3.5 jaar maar daar wordt je niet blij van.
Weinig les, veel projecten (meelifters), geen up to date kennis van leraren.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Ik kan aan dit topic slechts weinig toevoegen, maar ik doe het toch maar. Een kennis van mij heeft daar ook ICT gedaan. Hij vond het wel leuk, maar ik had niet het idee dat hij erg veel heeft geleerd daar. Ik met mijn a-technische opleiding Information Management aan de UvT heb hem nog regelmatig kunnen helpen met wat projectjes. Van een technische studie mag men m.i. op technisch vlak toch wel wat meer niveau verwachten dan van een economische opleiding met een beperkt en grotendeels abstract technisch kader.

OT: Afijn, that being said, ik huiver voor de plannen van Rutte om het HBO en het WO dichter naar elkaar toe te brengen. Dat zal allicht gebeuren, maar dat in de slechtst mogelijk vorm. Zulke griezelverhalen heb ik werkelijk nog nooit gehoord over een academische instelling in Nederland. Ik vind het welhaast schokkend om dit te lezen. Wel moet ik er bij vertellen dat Fontys (Brabant) het volgens mij beter aanpakt. Ook daar is men niet altijd tevreden, maar de echte spookverhalen blijven tenminste achterwege.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1