Kut harddisken

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Harddisk zijn tegenwoordig ook nix meer:

Vrijdag: Quantum fireball van 2.5 jaar dood
Zondag: Quantum Bigfoot van 5 jaar dood
Zondagnacht: Western Digital van 2 maand dood

Drie harddisks in een paar dagen.
Nu vraag ik mij af: voor ik naar de winkel ga om WEER een andere, welke moet ik nemen? Seagate werkte altijd goed, Maxtor ben ik niet bekend mee, en IBM staan er bij mij om bekend dat ze betrouwbaar zijn. Maxtor nemen? Dan heb ik alle merken gehad...

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 17:38

B4tman_DH

To the Bat.....

Koop eerst maar es een nieuwe voeding ;)
of waren het verschillende systemen waar die hd's inhingen ?

• _JGC_
Verschillende systemen, en die voeding is een 250W fortron op een K6/3 systeem. Heb nu alles loshangen. Als die harddisk downspint doordat de voeding te krap is, zou het systeem vastlopen, doet ie nu niet dus.

Verwijderd

Draait de motor niet meer of heb je gewoon bad clusters?
Sjek dan even of het echt zo is door het progje dataeraser van quantum eroverheen te halen, dan weet je het in ieder geval zeker dat ze stuk zijn.(lullig als je er 1 weggooit die het nog gewoon doet):?

Verwijderd

Dat vindt ik knap.... Ik heb 10 HD's zo uit het hoofd op dit moment thuis draaien.... ze verschillen van 2GB tot 40GB.... Sommige staan 24/7 te draaien op toeren (dus geen energie besparing en shit). En er is gelukkig voor mij nog nooit 1 kapot gegaan. Dus hoe jij er 3 in 2 dagen kapot krijgt???? Schuld ligt vast niet bij de schijfjes als je het mij vraagt.

Verwijderd

Ik heb twee IBM 30GB's 7200 rpm .. erg snel maar heb er al eentje retour kunnen brengen omdat ik volledig vastliep .. nieuwe doet het perfect maar heb de laatste tijd veel postings gezien over problemen met IBM HDD's .. laten we maar hopen dat het een slechte shipment was ..

• _JGC_
Erg knap:
Quantum fireball: bad sectors
Quantum Bigfoot: bad sectors en opspinproblemen
WD 20GB 5400PRM: opspinproblemen, ding slaat af en spint opnieuw op om de 5 seconden.

In mijn server heb ik een 3 jaar oude Seagate, die doet het al tijden 24/7, dus dan is het vreemd dat er ineens 3 in een weekend uitvallen.

• _JGC_
Op maandag 29 januari 2001 08:27 schreef LOD het volgende:
Dat vindt ik knap.... Ik heb 10 HD's zo uit het hoofd op dit moment thuis draaien.... ze verschillen van 2GB tot 40GB.... Sommige staan 24/7 te draaien op toeren (dus geen energie besparing en shit). En er is gelukkig voor mij nog nooit 1 kapot gegaan. Dus hoe jij er 3 in 2 dagen kapot krijgt???? Schuld ligt vast niet bij de schijfjes als je het mij vraagt.
Bigfoot was van iemand die net verhuisd is, dus ws bij transport.
Fireball zat in een systeem die al jaren op dezelfde plaatst staat. Spontaan bad sectors. Ding heeft hij nooit open gehad.
WD heb ik de hele dag mee gedraaid zonder problemen, ik ga een half uurtje weg, ik kom terug en hij begint debiel te doen.

• _JGC_
Met die WD200 nu:

- starten
- ik hoor hem opspinnen
- knal
- piep (weer opspinnen)
- knetter (alsof de lagers verrot zijn, of hij leest de schijf)
- knal
- piep
- etc tot ik hem uitzet

Geen bad sectors, alleen een motor die niet meer op gang komt.
Vanmiddag maar weer ff naar leeuwarden. Wat neem ik dan? Maxtor?

Verwijderd

maxtor

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor of IBM

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• _JGC_
Heb ik nu eens alle tijd om met Linux aan de slag. Heb net de hdd teruggebracht naar Norrod, mag ik er een hele tijd op wachten (reparatiedesk heeft het nu druk met Seagates zeggen ze).
Ben nu bezig een oude conner 850MB (ja, die slechte rotzooi) te low-level formatteren. Ding draait strax weer als een tierelier, maar dan met Linux.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
De mijne is ook opweg naar de eeuwige jachtvelden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/115958
Pagina: 1