Toon posts:

[Bully]Goed bedoeld of ordinair pesten.

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb even op internet rondgekeken naar Bully. En ik vraag me nou af wat voor spel het is. Er is veel kritiek geweest omdat je als persoon mensen zou moeten pesten. Maar na het kijken van deze trailers:
http://www.rockstargames.com/bully/home/
lijkt het mij meer een spel waar je je moet opwerken tegen de groten van de school en dat je zefls gepeste kinderen help. Zie ik dat helemaal verkeerd en wat vinden jullie van dit spel?
Groetjes >:)
BTW: Hij komt uit op mijn verjaardag :P
De graphics ziet er nou ook niet echt spetterend uit :X hopelijk word dat nog beter :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
Het lijkt wel een beetje een sims uitbreiding :x... ik vind het er inderdaad niet echt spetterend uit zien, en ook niet echt schokkend ofzo... En volgens mij klopt het inderdaad dat je tegen de grote van de school gaat spelen, maar goed dan wordt je zelf dus een pester in de game... dus eigenlijk worden de rollen omgedraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Er zullen vast wel weer mensen gaan zeuren (zoals bij vrijwel alle Rockstar games) dat dit spel kinderen stimuleerd om te gaan pesten. Maar er zijn duizenden spellen waarin je kan/moet moorden, en om nou te zeggen dat die mensen (of kinderen) hebben gestimuleerd om te moorden... :)

Zelf lijkt Bully me wel leuk voor even, maar ik ben bang dat het al snel gaat vervelen, omdat het toch een stukje kleinschaliger is dan bijvoorbeeld GTA. Of je moet de hele stad kunnen pesten of iets dergelijks :P Maar origineel is het in ieder geval wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:10

hbsJR

All rounder

ik zelf vind bully een heel lastig spel om in te schatten. Begrijp me niet verkeerd bij deze post, want ik vind GTA gewoon een prima release.

Maar wat mij zorgen baart is dat dit echt een fout beeld kan geven bij kinderen. Pesten is een algemeen probleem in de wereld en het word heel, heel vaak gedaan. Soms komt van dat pesten dramatische effecten. Wat mijn grootste zorg is dat bully daadwerkelijk kinderen to harde manieren gaat zetten van rechtzetten. Dit mede, omdat het probleem zo dicht bij de grond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik ook bang voor maar in dat filmpje lijkt het wel alsof je nu de gepeste kinderen help. Hij zegt op een gegeven moment tegen een grote jongen "stop bullying [Name?]"
Mischien zie ik dat wel fout maar als het spel zo zijn opgezet dan is het al minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb em vanacht paar uurtjes gespeeld maar heb toch gemengde gevoelens erbij..

Je merkt meteen dat het een rockstar game is, net zoals grand theft auto. De graphics zijn echt super gelikt, veel mooier en scherper dan gta. De werelden zijn gedetaileerder en vooral de ingame cutscenes zien er superstrak uit.

Het spelen zelf is ook wel vet. Bij deze game moet je dus ook missies uitvoeren in een vrije speelwereld. Dat betekent dus van hot naar her rennen om mensen te helpen of gasten in elkaar te beuken. Grootste minpunt hieraan (voor mij persoonlijk dan) is dat de speelwereld verschrikkelijk klein is. Je zit op een kostschool en vergeleken bij gta, waarin je alle vrijheid in een stad had, voelt het bijna claustrofobisch. Binnen 10 minuten had ik het hele terrein gezien en wist ik precies waar alles zat etc. Toch wel jammer want het spel wordt zo wel een beetje eentonig omdat je telkens naar dezelfde locaties moet rennen om je opdrachten te krijgen en uit te voeren.

Hopelijk wordt de wereld nog groter naarmate je vordert (zit nu op 6% :P) anders ben ik zo uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Lijkt me wel. Ik had gehoord dat er ook een arcade hal in het spel zelf zat waar je old skool games kunt spelen? Al gevonden?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 08-10 12:54

Yotta

0110101001111010

Bully, ofwel Canis Cabem Edit, lijkt mij echt super tof :9
Ik heb de preview gelezen in de PU en het lijkt me wel wat!
Trouwens in de PU hebben ze het over een release datum van 27 oktober, zitten ze er 10 dagen naast. :X
Amahusu , waar heb jij de game vandaan. En eventueel, voor welke prijs?
De fimpjes en plaatjes op IGN spreken mij ook wel aan :D

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hahn schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:46:
Er zullen vast wel weer mensen gaan zeuren (zoals bij vrijwel alle Rockstar games) dat dit spel kinderen stimuleerd om te gaan pesten. Maar er zijn duizenden spellen waarin je kan/moet moorden, en om nou te zeggen dat die mensen (of kinderen) hebben gestimuleerd om te moorden... :)

Zelf lijkt Bully me wel leuk voor even, maar ik ben bang dat het al snel gaat vervelen, omdat het toch een stukje kleinschaliger is dan bijvoorbeeld GTA. Of je moet de hele stad kunnen pesten of iets dergelijks :P Maar origineel is het in ieder geval wel.
nja een moord is erger dan pesten. Mensen met normaal verstand zullen niet gaan moorden omdat het gewoon té erg is om te doen. Voor pesten is die drempel lager omdat het onschuldiger lijkt dan dat het is en misschien makkelijker om te gaan doen... beetje rare vergelijking dus ;)

maar zo te zien stimuleert het spel het pesten an sich niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het dus ook een echt tof spel en heb ook de pu gelezen. Maar wat zie ik nou ALLEEN VOOR DE PS2 :S
Is dit voor altijd of komt er later nog een pc versie? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:21:
ik vind het dus ook een echt tof spel en heb ook de pu gelezen. Maar wat zie ik nou ALLEEN VOOR DE PS2 :S
Is dit voor altijd of komt er later nog een pc versie? :S
Wil ik ook wel is weten :/

De user reviews liegen er niet om: http://rr.ps2.ign.com/rrobj/ps2/object/746536/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Kom nou zeg. Dit spel moet je niet op de pc spelen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JOTTUM YEAH:
Ik heb natuurlijk meteen gemailed naar rockstar met de gedachte ze mailen toch niet terug. Nou 12 uur later:

Dear Sir/Madam

Thank you for contacting Rockstar Technical Support.

Regarding your Bully Query. This game will eventually be released for the
pc but we do not have an estimated time of arrival for it as of yet.

YOEPIE, Dus nog ff wachten en we kunnen bul... ehe canes cadem ranem vlavlip ook op de pc doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Alle GTA-games kwamen iets van 7 maanden na de PS2 release voor de PC, dus ik denk dat dat je je in ieder geval klaar kan maken voor nog een tijd wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

disjfa schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:25:
Kom nou zeg. Dit spel moet je niet op de pc spelen :)
Omdat? :P GTA werkte op de PC ook prima. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik lees nu trouwens pas dat 'ie gecancelled is voor de xbox :(
Erg jammer, had 'm graag gekocht...nu maar wachten of de pc versie doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

Omdat? :P GTA werkte op de PC ook prima. ;)
Op de pc is alles beter :+ Betere graphics, geluid en fijnere customized controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

Op de pc is alles beter :+ Betere graphics, geluid en fijnere customized controls.
sluit ik me helemaal bij aan! Maar eigenlijk vind ik het raar dat spellen zoals Saints Row niet ook op de pc wordt uitgebracht. Want dat is denk ik nu nog de grootste markt. Iedereen heeft een pc en sommigen daarnaast een XBox PS2 etc etc.
Maja zal wel een deal met Microsoft zijn geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:45:
[...]
Toch heb ik liever een goede controller in de hand. Belangrijker dan wat plaatjes op het scherm. Speelt lekkerder.

Ach, ik speel hem volgende week wel. Gekke pc mensen wachten maar lekker :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

disjfa schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:49:
[...]

Toch heb ik liever een goede controller in de hand. Belangrijker dan wat plaatjes op het scherm. Speelt lekkerder.
Tada. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Gamecube kon ik zo niet vinden. :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Als je met die link de rumble 2 bedoelt (het is nl een lege pagina :o) Die heb ik al. Heb ook nog een andere controller voor mijn pc. Die zuigen. En weer opnieuw instellen voor nieuwe games zuigt nog harder.

Dan koop ik liever wat hardware voor 129 euro dan een controller waar je moeilijk voor moet doen zodat je een spelletje op de pc zou kunnen spelen.

Maargoed zullen we verder offtopic gaan of gaan mensen het weer over het spel hebben.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmkay, was iets voorbarig met zeiken, de speelwereld is dus wel ontiegelijk groot :P Niet de afmetingen van gta, maar voor iemand die nog niet mag autorijden (wel karten) is het groot zat :)

Ik begin me nu wel trouwens wel een beetje ergeren aan de muziek, die wordt vrij eentonig na een paar uur spelen. Bij gta had je radiokanalen en als die je gingen vervelen kon je nog eigen mp3'tjes afdraaien, maar bij bully is telkens het zelfde deuntje. Daar had rockstar toch wel wat meer variatie in kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

Ik kan nergens vinden waar de game te koop is, of eventueel pre oder.
Ik zoek op Bully en op Canis Cabem Edit.
Zelfs niks bij GCshop :|

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja hij is al een weekje uit in de "scene"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als hier nou een (edit:) aardige| admin is:
Kunnen we hier niet een algemeen bully/canes canemflablivad bla bla topic van maken? Of mag ik een nieuwe maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
http://www.gamert.nl/acti...anem_edit_bully.html#more

Het lijkt er dus op dat alle mensen die kritiek op de game hadden/hebben, omdat je zogenaamd een bully zou spelen en het spel dus zou aanzetten om irl andere kindjes te gaan pesten zich absoluut niet in het spel verdiept hebben... What a suprise... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

Goed plan stijno.
Als ik straks de game in huis hebt wil ik er vast wel wat erover kwijt :+
Als ik jouw was zou ik een nieuwe topic openen met een mooie beginpost. Wat plaatjes erbij, zijn er genoeg te vinden op IGN. Een paar links naar filmpjes :9
Succes, of heb je er geen zin in :P

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen die graphics.. :X

Lijkt wel een spel uit 1998? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

1998? Deze voor je :P

Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/739/739048/bully-20061013072854425.jpg

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:55:
mja hij is al een weekje uit in de "scene"..
Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan niet...

wat betreft de graphics, die vind ik beter dan gta, meer textures en de figuren bewegen veel soepeler. Waar ik me eerder al hekelde aan de muziek, daar begin ik ook steeds meer ergernis te krijgen bij de missies, die lijken wel makkelijker en makkelijker te worden ipv moeilijker. Ik had persoonlijk liever grote complexe opdrachten gezien naarmate je vordert in het spel maar de missies zijn allemaal heel erg kort en (te) makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwmoeder
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 10:04
Wanneer komt het uit voor pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is dit spel alleen voor de PS2 verkrijgbaar. Releasedates zijn zviw nog niet bekend voor de PC.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Hij komt inderdaad alleen maar voor de Playstation 2. En in Europa gaat ie Canis Canem Edit heten, wat ik toch wel een flink kutte naam vind. Terwijl het in Amerika (waar juist altijd moeilijk wordt gedaan) het gewoon Bully blijft heten :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hahn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:04:
Hij komt inderdaad alleen maar voor de Playstation 2. En in Europa gaat ie Canis Canem Edit heten, wat ik toch wel een flink kutte naam vind. Terwijl het in Amerika (waar juist altijd moeilijk wordt gedaan) het gewoon Bully blijft heten :?
Dog eat Dog vind ik anders ook wel een leuke naam :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

gister was er weer een item over op 2vandaag, wat een hoop ophef over niks zeg. Van die zgn experts die hun oordeel klaar hebben terwijl ze de game nog nooit gespeeld hebben en uitgaan van de hype op internet dat het allemaal draait om weerloze schoolkindjes te treiteren.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik vind het spel ook niet echt de hype waard eigenlijk, ook niet de gamers hype (krijgt in reviews overal een 8 of meer, leukste spel dit jaar etc, blablabla).

Ik hield het 2 uurtjes vol en toen vond ik er al erg weinig meer aan eigenlijk. Beetje jammer want ik verwachtte er best veel van (niet zozeer omdat de oude media er over viel) maar omdat het toch weer iets anders van Rockstar was.

De paar missies die ik gespeeld heb waren wel grappig, misschien dat ik er nog eens een keertje tijd in moet steken of echt voor ga zitten.

Het spel is inderdaad totaal niet wat de oude media dacht en dat je een Bully bent of iedereen zomaar pest. Je bereikt veel meer door je normaal te gedragen en op te komen voor degene die gepest worden. Typisch gevalletje van klok en klepel dus voor alle overspannen ouders en Jack Thompsons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hahn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:04:
Ik zag het ook vorige week, bekt lekker hoor ''ff m'n agressie koelen op een zootje vervelende schoolkinderen in Canis Canem Edit''... proest :>

Wat zou het überhaupt betekenen? Kanes weet ik maar de rest? Hond bijt hond dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEY! HALLO HALLO! PC gebruikers niet meteen de moed neerlegen. In een van mijn eerdere replys is te lezen dat Canes Canem Edit uitkomt op de pc. Ik heb gemaild!!!

:D :P :D *O*

Weet iemand al meer over de datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:56:
HEY! HALLO HALLO! PC gebruikers niet meteen de moed neerlegen. In een van mijn eerdere replys is te lezen dat Canes Canem Edit uitkomt op de pc. Ik heb gemaild!!!

:D :P :D *O*

Weet iemand al meer over de datum?
Geheel in GTA traditie een jaar later met veel bugs en slechte controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel bugs en slechte controls? Geen last van gehad.
Moet je is voor de grap just cause spelen. Krijgt overal dik hoge cijfers. Nou jesus. Als je in een auto zit en je geeft een klein tikje naar rechts met d dan draai je meteen 90graden. Overal missen textures. Gras komt door autos heen, zwevende bomen vage echt ALLES IS CRAP!!
Snap dat niet. Dan heb ik liever een wat kleine wereld en een goed spel dan dit. maja.
Maar bij rockstar heb ik daar nog nooit echt problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

Zaterdag heb ik Canis Cabem Edit gekocht. Nu, 2,5 uur verder vind ik het een hele vette game :D
Het is echt tof om rond te lopen, er gebeurt altijd wat. Even geen zin in een missie? Dan ga je toch een locker kraken, de conciërge boos maken (en je daarna verstoppen in een prullenbak _/-\o_ ).
Zelf lessen volgen is leuk!
Tijdens chemie leer je oa rotjes en stinkbommen maken. Tijdens gym leer je nieuwe moves zodat je iemand nog harder in elkaar kan meppen >:).
De missies zijn ook tof! Vraagt zo'n dikke nerd "Help ik durf niet naar m'n kluisje, wil je me helpen?". Moet je hem begeleiden, de scholieren die hem lastig vallen in elkaar beuken en dan dikke cash krijgen 8)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:57:
Als hier nou een (edit:) aardige| admin is:
Kunnen we hier niet een algemeen bully/canes canemflablivad bla bla topic van maken? Of mag ik een nieuwe maken?
Stijno, ga je nog een nieuw topic openen? Met een mooie begin post :9~

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ja het is vast een cool spel, ga um zeker checken..

Maar die naam: "Canis Canem Edit" betekend "Dog Eat Dog" in het Latijns zie ik...

Wat een KHHUTT naam!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

ik speel dit spel nu ook. Ik moet zeggen het is wel lachen.. Maar het valt me op dat je bij de meiden de onderbroeken niet omhoog kunt trekken.. Valt dat effe tegen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Ik vind het wel geinig, vooral met The Jocks en The Preppy's, cut scene's zijn echt rockstar, GTA gevoel komt wel weer terug.

Alleen schokt nog af en toe maja, oude hardware wat wil je.
En die klok vind ik ook wel leuk, dat je school moet volgen is ook leuk uitgewerkt.
Leuke game ben al op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even een schop hier :P
Dinsdag komt Bully uit voor de PC! Had het helemaal niet in de gaten maar las het net in een propaganda mailtje van Rockstar! Op de site van Rockstar is het spel al bestellen voor maar 30 dollar.
http://rockstarwarehouse.stores.yahoo.net/busced.html
Pagina: 1