scsi tapeware dat streamers

Pagina: 1
Acties:

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Ik heb een tapeware DAT-40es tapestreamer met een uw scsi 68pins aansluiting. Ik heb deze via een convertertje aangesloten op een adaptec 2904 controller kaartje, maar deze wil hem niet zien. Ik neem aan dat ik iets verkeerd doe, of dat het convertertje kapot is. De streamer zelf werkt aangezien ik hem wel zie op een andere pc met controllerkaart waarbij ik de streamer direct op een uw-scsi aansluiting kan zetten.

Is het mogelijk dat de converter kapot is, of is het gewoon niet mogelijk wat ik wil? Welke (goedkope) controller kan ik anders gebruiken?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:15

FastBunny

Give it the Works !

In principe is SCSI backwards compatible dus je zou een UW 68pins kunnen omzetten naar een 50pins en hem aansluiten op een ISA SCSI1 kaartje. Het niet werken van de converter lijkt daardoor een logische oplossing, kan je hem niet met de converter testen op die andere pc?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 06:01
Welk besturingssysteem gebruik je voor die machine?

Ik vermoed dat je Scsi kaart het niet aankan. De kaart moet LVD/SE ondersteunen en wat ik op internet zag doet deze het niet. Kun je de kaart niet omzetten metd ie twee pc's?

Ikzelf heb met mijn HP DDS4 tape drive ook problemen ondervonden. Toen was het nog Windows 2000 server en een simpele Scsi kaart en een convertor. Je kan proberen het met oudere drivers erop te zetten de kaart en de tape drive nog. Dit had ik toen op een cd gedaan (inmiddels weg gegooid) Omdat als ik nieuwere drivers deed crashde hij geregeld of ik kon mijn backups wegdoen omdat hij niks meer zag geen tape niks. Enige wat toen hielp was herinstal (en dat wil je juist niet dan was blij dat pro beersel pc was).

[ Voor 53% gewijzigd door Cave_Boy op 23-08-2006 10:42 ]

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Het gaat om een windows NT 4.0 machine uit de oudheid. Hij ziet de huidige scsi controller perfect, en de huidige tapestreamer (extern) werkt.

Ik zou om alles uit te sluiten een scsi kaart kunnen installeren met een interne 68pins connectie. Dan hoef ik ook niets te converten etc. Maar ik weet zo niet welke kaarten er op de markt zijn met deze connectie.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Ik krijg het allemaal niet werkend.

Weet iemand welke (goedkope) controller ik kan gebruiken om dit apparaat aan te sluiten?