Wat doen jullie met je afgedrukte foto's,opbergen,inplakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 18:42
Wat doen jullie met je afgedrukte foto's

Ik heb al een tijd een D70S digitale camera en al zo'n 5000-6000 foto's genomen. Op de computer selecteer ik de goede eruit en laat er een aantal afdrukken'.

Tot nu toe heb ik 10-15% laten afdrukken. Ze liggen nu echter allemaal op ee stapel in een mooie witte bewaarbox van de HEMA :P

Wat doen jullie met jullie afgedrukte foto's?

Inplakken?
Portfolio, hoe?
Bewaarsysteem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog in de mapjes van de foto-winkel, ergens wegrottend in een doos/la/hoekje :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 21:58

Garyu

WW

Inplakken. Dat is de enige manier dat ik ze nog ooit zinvol kan gaan bekijken. Even een onderschriftje erbij. Vooral het belangrijkste is om dat -meteen- te doen, en dus niet 1 keer per jaar "eventjes" 5000 foto's in gaan lopen plakken ;). Dat is werk waar je niet vrolijk van wordt, terwijl je met 50 foto's per keer net ff lekker een paar uurtjes maximaal bezig bent.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de muur :P Ik druk niks onder de 45x30 af, dan zie ik het net zo lief op m'n scherm :) De grotere afdrukken gaan in een lijst van de kwantumhallen mooi aan de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Bij mij gaan ze in een blikken doos (+/- 15 x 10 x 30 cm). Inplakken vind ik maar vervelend werk :P plus dat je gelijk het hele album mee moet nemen als je even één foto wilt laten zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Death schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:14:
Wat doen jullie met jullie afgedrukte foto's?
die verkoop ik :+

daarnaast heb ik een aantal portfoliomappen met wisselende inhoud en dozen waar die wisselende inhoud uiteindelijk in terecht komt.

foto's voor mezelf doe ik in albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:06

Barrycade

Through the...

Die zitten in een album, nog met fotohoekjes :).
En sinds kort worden ze kant en klaar al in een album aangeleverd vanuit de winkel. Scheelt weer avonden plakken en kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Je bedoelt een 150 dpi album? Kant en klaar uit de printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Inplakken in een mooi album! Samen met dia's toch altijd de mooiste manier om foto's te kijken.

Wat ik niet inplak gaat eventueel in een foto bewaardoos als ik denk ze ooit nog in een klein lijstje te doen of een ander album, de rest gaat in de vuilnisbak.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Via www.zalgeenreclamemaken.com direct als een fotoboek laten afdrukken. Geen geplak meer en ook geen doos!

[ Voor 11% gewijzigd door Bolukan op 23-08-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:06

Barrycade

Through the...

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:32:
Je bedoelt een 150 dpi album? Kant en klaar uit de printer?
Door iets in je vraag bespeur ik wat afkeuring maar; Ja zo'n ding van de HEMA/AH/enz winkel.

Zo'n boekje kan je leuke grafische grappen mee uithalen en teksten bijvoegen. Ik doe het trouwens alleen als ik een grote serie heb: dus een vakantie gaat in 1 albumpje (eigenlijk is het gewoon een boekje). DVD-tje met de foto's achter in. De kwaliteit is anders dan op fotopapier maar is voor mij voldoende.

De mooiste exemplaren van een serie gaan gewoon nog op echt fotopapier maar dan als poster. En losse snapshots met fotolijstje potentie print ik uit op mijn pixma op Canon foto papier.

Alles op fotopapier en dan inplakken schiet er te vaak bij in en hou ik uiteindelijk altijd een schoenendoos vol losse foto's over die steeds voller wordt. En blijft staan voor die regenachtige zondag in de winter die er maar steeds niet lijkt te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Direct digitaal inplakken in een fotoboek uit duitsland. Eerst afdrukken en dan inplakken is echt zo 90's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De 18 bij 13 stuks plak ik massaal in. De grotere gaan, zoals neogrpahical aangeeft, via de quantumhallen aan de muur. Afdrukken zondr inplakken...... druk ze dan niet af.

[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 23-08-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Zoefff

❤ 

Het opbergen is een deel van de workflow, dus kick => FGW.

Heb je al wat rondgezocht @ GoT? Je bent namelijk niet de eerste die dit onderwerp aansnijd ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik druk bijna nooit foto's af. Alleen voor familie en vrienden gaan er foto's op papier. Ik ben te lui om alles in te plakken.

Voor "mijzelf" druk ik wel eens op grotere formaten af zoals 13X17 of 15X20. En soms op 20X27. Dez gaan dan in fotolijsten aan de muur. Foto's die ik zat ben geef ik weg of gooi ik weg.

Wel gaan ze vaak op "fotoCD" zodat ik ze kan laten zien via de DVD speler op TV.

[ Voor 11% gewijzigd door bolke op 25-08-2006 18:39 ]

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 19:58

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik druk amper af, alleen voor mensen als mijn opa e.d. (die heeft niks aan een usb-stick). Als ik een foto in het echt wil zien print ik via de appie op poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

neographikal schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:21:
Aan de muur :P Ik druk niks onder de 45x30 af, dan zie ik het net zo lief op m'n scherm :) De grotere afdrukken gaan in een lijst van de kwantumhallen mooi aan de muur :P
45x30 en groter? :*) Waar druk jij mee af dan?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 14:41
Tja, ik bewaar ook digitaal. Afdrukken is alleen voor familie :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nose schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:39:
[...]

45x30 en groter? :*) Waar druk jij mee af dan?
Ik met Hema ;)

Vandaag weer een paar opgehaald die ter vervanging gaan dienen voor wat er nu in mijn hal hangt, de oude mogen weer naar m'n oma die ze graag bewaard.

Ik laat eigenlijk alleen afdrukken op poster formaat als het de moeite waard is, de rest gaat iedere maand op een DVD en worden zo af en toe nog eens bekeken. Eigenlijk doe ik dus vrij weinig met m'n foto's.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Death: Misschien een domme vraag, maar waarom druk je zoveel af als je er niet eens een doel voor hebt? :)
Ik druk dingen af voor mijn portfolio, omdat ik het aan de muur hang of omdat ik het op mijn opleiding moet laten zien. Maar alle goede afdrukken terwijl je er geen doel voor hebt, waarom? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
Heeft er hier iemand een online shop waar je foto albums kunt kopen?
Ik zoek een boek dat er wat uitspringt, iets dat mooi presenteert. Maar alles wat ik vind voldoet niet aan mijn eisen. Als ik dan een mooie vind, is het zo een waar je de fotos achter een plastik laagje moet schuiven maar ik wil ze inplakken.
En via google vind ik enkele digitale albums.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DaRKie: ga anders eens kijken bij een goede art-supply winkel. Die hebben vaak hele goede portfoliomappen en albums. En je kan de kwaliteit beter beoordelen dan bij een webshop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
Gizz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:57:
DaRKie: ga anders eens kijken bij een goede art-supply winkel. Die hebben vaak hele goede portfoliomappen en albums. En je kan de kwaliteit beter beoordelen dan bij een webshop.
wat bedoel je met een art supply winkel (voorbeeldje?)

Ben al zelf een aantal fotozaken binnengeweest, gewone winkels, FNAC, .. . Maar tegenwoordig zijn de meeste boeken precies met insteekplastic en die met gewone bladen zijn met saaie kaften :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11-2024
Veel afdrukwerk is om uit te delen binnen de familie (10x15 kiekjes). Zelf druk ik op A4 formaat prenten af en die hangen in huis hier en daar. Verder heb ik een flipover album voor die dingen.

Nu wil ik gaan laten afdrukken (profotonet) op 30x45 en 40x60. Waar kun je lijsten op die maat kopen, zodat je niet hoeft te knippen in je prenten om ze in een lijst te krijgen? Ikea/ HEMA verkopen geen lijsten in deze standaard maten 8)7, terwijl iedereen tegenwoordig voor een paar centen zijn fotoos kan laten vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

dudok12 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:15:
Veel afdrukwerk is om uit te delen binnen de familie (10x15 kiekjes). Zelf druk ik op A4 formaat prenten af en die hangen in huis hier en daar. Verder heb ik een flipover album voor die dingen.

Nu wil ik gaan laten afdrukken (profotonet) op 30x45 en 40x60. Waar kun je lijsten op die maat kopen, zodat je niet hoeft te knippen in je prenten om ze in een lijst te krijgen? Ikea/ HEMA verkopen geen lijsten in deze standaard maten 8)7, terwijl iedereen tegenwoordig voor een paar centen zijn fotoos kan laten vergroten...
Ik heb pas geleden een 30*45 lijst gekocht bij V&D.
40*60 moet ik nog voor op zoek. Nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

dudok12 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:15:

Was aangenaam verrast door het assortiment en de prijs van de Xenos. Moest een 40x40 lijstje hebben voor een 30x30 afdruk en ja hoor. Met mooi dik passe-partout. Hadden veel "grote" maten daar, maar pin me er niet op vast of 40x60 erbij zat....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 28-05 15:30
Ik ben op dit moment aan het rondkijken naar plaatsen waar ik op canvas kan afdrukken. Heb al diverse adressen dankzij de Zoom (magazine) van vorige maand. Speciaal voor die adressen en beoordelingen gekocht. Nu nog een paar foto's uitzoeken van mijn eigen collectie welke ik er op wil hebben. Heb al wel een idee, maar aangezien canvas best prijzig is wil ik het zeker weten...

[ Voor 12% gewijzigd door Gody op 23-09-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

djkooij

voorheen Facemodder

Ik heb mezelf recent verwent met een digitale fotolijst. Na een hoop gedoe met wissellijsten, vind ik dit echt ideaal. Op deze wijze zie ik toch alle foto's zonder ze telkens te printen/wisselen.
Leuke is ook dat er gewoon sd/cf kaartjes in kunnen, dus 1000+ foto's is geen probleem (ik zet er echter hooguit series van 50 foto's op). Persoonlijk vind ik het echt een aanrader.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 21:58

Garyu

WW

Gody schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:07:
Als er mensen interesse hebben kan ik de adressen hier wel neerzetten vanavond als ik weer thuis ben
Oe, dat zou wel cool zijn :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Facemodder schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:26:
Ik heb mezelf recent verwent met een digitale fotolijst. Na een hoop gedoe met wissellijsten, vind ik dit echt ideaal. Op deze wijze zie ik toch alle foto's zonder ze telkens te printen/wisselen.
Leuke is ook dat er gewoon sd/cf kaartjes in kunnen, dus 1000+ foto's is geen probleem (ik zet er echter hooguit series van 50 foto's op). Persoonlijk vind ik het echt een aanrader.
Ideaal als je schoonmoeder langs komt dan kun je even alle foto's veranderen zonder al teveel moeite.
Gody schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:07:
KNIP

Als er mensen interesse hebben kan ik de adressen hier wel neerzetten vanavond als ik weer thuis ben
Daar heb ik wel oren naar. Ik heb er laatst 1 besteld via Foto.com. Maar verder kijken kan geen kwaad.

[ Voor 21% gewijzigd door bolke op 03-10-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Wat doe ik met mijn foto's....

Veel verdwijnen er in het electronische archief. Sinds kort heb ik ineens de geest weer uit de fles gelaten, mede door het doen van een foto-cursus en nu druk ik dus weer wat foto's af. Dan wel gelijk goed, via een internetfotoboer, dat ziet er toch echt stukken beter uit als van de printer en tja... ik geloof niet dat ik een pixima aan wil gaan schaffen, want daar kan ik toch snel 1250 foto's voor af laten drukken. (enkel de prijs van de printer.)

10*15 voor foto-albums en uitdeel en voorbeeldjes voor de cursus.

20*30 voor show-case tijdens de cursus en voor aan de muur. Oh, ja ook 20*30 als een foto gewoon echt goed is en ik die foto toch weg wil geven. Gaan de showcase foto's van de muur af, dan gaan ze naar het speciale fotoalbum.

Wellicht wordt dat ooit een port-folio, maar foto's zijn voorlopig nog gewoon hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Facemodder schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:26:
Ik heb mezelf recent verwent met een digitale fotolijst.
* DeFeCt is benieuwd welke het is geworden en of er ook nadelen aan kleven..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, dit is toch altijd wel een mea-culpa momentje. Hoe leuk ik het foto's maken ook vind, veel verder dan mijn D-schijf komen de meeste foto's niet helaas. Zelfs uploaden op een web gallery is me vaak teveel moeite :D. Alhoewel ik sinds Picasa ook webalbums kan maken wel steeds meer upload, ideale tool is dat toch ook.

Daarnaast heb ik pas een fotoprinter (pixma 5200) aangeschaft, dat helpt ook wel. Vaak heb je toch zoiets dat je maar 5 of 10 foto's afgedrukt wil hebben, maar dat je dat amper de moeite waard vind om een afdruk opdracht te starten, voor dat soort gevallen is zelf printen ideaal.

Gelukkig heb ik ook nog een vrouw die foto's écht in handen hebben wél belangrijk vind en dus braaf aan het afdrukken en inplakken slaat na een vakantie. :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

DeFeCt schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:37:
[...]

* DeFeCt is benieuwd welke het is geworden en of er ook nadelen aan kleven..
Het is deze Philips geworden. Beetje retro look, maar ik mag dat wel.

De nadelen die ik zelf "zie" ten opzichte van afdrukken zijn:

Lcd straalt licht uit (wel dimbaar en instelbaar op welke tijd welke brightness moet worden toegepast)
Je kunt het niet bladeren/vasthouden als echt papier.
Accu houdt het maar 0.8 uur uit, je zit dus met een (subtiel, maar het is er wel) draaje voor de stroom.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mooi hoor, maar wel érg prijzig imho. 232 euro is geen kattepis! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lijkt me echt niks zo'n digitaal fotolijstje. Kost energie, resolutie is lager dan een mooie print en je kunt niet experimenteren met verschillende soorten mooi papier.
En het grootste nadeel vind ik nog wel het formaat. 15x10cm vind ik voor afdrukken al te klein (leuk voor foto's van een verjaardagsfeestje ofzo, verder onbruikbaar) en zo'n digilijst is nog kleiner, die van Philips bijvoorbeeld 13,7x9,1.

En voor €232 kan je heel wat mooie afdrukken maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Servor schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:33:
da's helemaal waar.. gelukkig had ik weer een goed betaalde opdracht ;) daarnaast hoop ik dat het ding zichzelf een beetje terugbetaald als marketing artikel. Geïnteresseerden welke bij mij thuis komen voor info/portfolio/wensen zien tijdens het gesprek direct foto's voorbij komen (en ik bepaal welke :) ).

@Gizz

Uiteraard kan zo'n ding geen vergrotingen/portfolio vervangen, daar heb ik hem ook niet voor. Echte foto's in een echte lijst aan de muur blijft bij mij dan ook gewoon. Zie het meer als vervanger voor je 10x15 familie prints. Ikzelf bekijk die 10x15 prints bijna nooit (wat ook zonde is van het foto materiaal), nu komen ze gewoon voorbij op het display. 2e punt; zie boven ("gerichte marketing")

[ Voor 28% gewijzigd door djkooij op 04-10-2006 14:51 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Facemodder schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:44:
[...]
Geïnteresseerden welke bij mij thuis komen voor info/portfolio/wensen zien tijdens het gesprek direct foto's voorbij komen (en ik bepaal welke :) ).
Als je een mooie portfoliomap hebt kun je toch ook foto's laten zien en zelf bepalen welke? :P
En dan zijn je voorbeelden meteen groter (en mooier dan een schermpje imho).

Ik kan nu ook mijn foto's laten zien op mijn laptop, maar ik doe het toch lekker op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58753

Gizz,

Plak jij je fotos nog op zwart karton ofzo, voor ze in je porto map gaan, of toon jij ze kaal, zonder achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb ze nu nog los. Sommige series heb ik ook in een passe-partout zitten, maar dat was meer voor presentaties op de fotoacademie dan voor normaal gebruik (het zaakje wordt dan wel erg dik/zwaar namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Servor schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:33:
Voor dat geld laat je bij Foto.com 4000 afdrukken maken van 10x15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

bolke schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

Voor dat geld laat je bij Foto.com 4000 afdrukken maken van 10x15.
Natuurlijk is het dan ook meer een "hele leuke gadget". Aan de andere zijde, ik heb hier zo'n 12.000 dia's liggen (niet alleen van mij, ook nog wat van mijn vader), en dat is hopeloos...
Ik plak foto's in relevante boeken, maar als er daar 50 foto's in zitten dan is het ook op (anders kijkt het gewoon niet prettig meer).
Dus is zo'n lijstje voor mij een ideale oplossing om eens iets "anders" te (laten) zien dan de standaard plaatjes aan de muur. Met name het wisselen van foto's in lijsten vind ik persoonlijk een crime. Lijsten die makkelijk wisselen zien er niet uit en vice versa.. (iemand nog een tip voor mooie en makkelijke wissellijsten (30 x 45 ofzo) btw?)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ik kies zelf bij voorkeur voor hele simpele lijsten, dus gewoon glas, geen rand. Gewoon bij de Hema vandaan.

De truc is om je foto met 1 of 2 stukjes plakband aan de achtergrond te plakken. Bij voorkeur kies ik daarvoor de bekende scotch, je weet wel de doorzichtige, omdat die ook weer redelijk makkelijk los te maken is.

In minder dan 2 minuten wissel ik de foto.
Pagina: 1