Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Debitel/Lowcall GPRS werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 18:16
Ik ben op dit moment bezig om een GPRS verbinding te krijgen maar het wil maar niet lukken... Ik heb een Sony Ericsson T230, maar ik krijg telkens een communicatiefout als ik verbinding wil maken...

GPRS is geactiveerd: de aanvraag is verdwenen van de Self Service op de website van Lowcall en zie nu een nieuw GPRS teken op het display van mijn telefoon...

Ik heb geprobeerd de GPRS instellingen van de website naar mijn toestel te laten sturen. Deze heb ik geïnstalleerd, maar die werken niet, want dan krijg ik die communicatiefout...

Daarna heb ik het handmatig geprobeerd met de volgende instellingen...
Eerst een data-account instellen:
APN: Internet.debitel.nl
Username: username
Wachtwoord: password
Verbindingstype: GPRS

Daarna een WAP-profiel:
IP-adres: 212.041.157.225
Startpagina: http://wap.debitel.nl/

Maar ook bij deze instellingen krijg ik een communicatiefout
Iemand die weet wat ik fout doe? Of kan het aan het toestel liggen dat deze te oud is...

Dit zijn de exacte instellingen die Lowcall op de site heeft staan:
GPRS-instellingen
IP-adres: 212.041.157.225
Poortnummer: 8080 of 9201
APN: Internet.debitel.nl
Username: username
Wachtwoord: password
SMTP server: smtp.telfortmail.nl
Authenticatie: Niet nodig

• Hugo__Boss
Iemand??? >:)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je verbinding hebt via Telfort, kijk dan eens bij hun instellingen :)
Het zal me niet verbazen als dat gewoon werkt ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Hugo__Boss
Wappen via GSM werkt wel met de Telfort instellingen... maar GPRS moet echt met de instellingen van Debitel zelf... ondertussen is het probleem trouwens opgelost... Je moet een ander IP adres kiezen en in dit geval wel het IP adres van Telfort.. en dat is namelijk 193.113.200.195 en dan werkt het!