Beste tweakers,
Ik heb was advies nodig om mijn shuttle pc beter te koelen. De kast wordt nu ruim 50 graden van binnen. Ik heb achter op één 92mm fan van Sunon, die draait maximaal op 3300 rpm en dan met 50 cfm en het geluid van een stofzuiger (50db?). Ik ga het rooster achter er uit knippen en een nieuwe fan guard er op, dan is de airflow beter en ik wil de 92mm fan vervangen. Ook de rest van de fans wil ik vervangen en misschien een extra (120mm?) fan in de zijkant van de kast (de videokaart blaast hete lucht tegen de zijkant van de kast). Prijs maakt mij niet uit, maar ik wil geen water koeling. Dit zijn mijn vragen:
wat is de beste 92mm fan?
wat is de beste fan voor in de zijkant van de kast (120mm?)?
wat kan ik het beste gebruiken om de fan van de chipset mee te vervangen (northbridge, 40mm)?
waar kan ik het beste het geheugen mee koelen?
wat is de beste koelpasta?
kan ik de harde schijf koelen en nog steeds in een 3,5" bay gebruiken?
wat is een goede fan controler voor een 3,5" bay?
meer tips voor een betere airflow/koeling?
alvast bedankt voor jullie reacties...
Ik heb was advies nodig om mijn shuttle pc beter te koelen. De kast wordt nu ruim 50 graden van binnen. Ik heb achter op één 92mm fan van Sunon, die draait maximaal op 3300 rpm en dan met 50 cfm en het geluid van een stofzuiger (50db?). Ik ga het rooster achter er uit knippen en een nieuwe fan guard er op, dan is de airflow beter en ik wil de 92mm fan vervangen. Ook de rest van de fans wil ik vervangen en misschien een extra (120mm?) fan in de zijkant van de kast (de videokaart blaast hete lucht tegen de zijkant van de kast). Prijs maakt mij niet uit, maar ik wil geen water koeling. Dit zijn mijn vragen:
wat is de beste 92mm fan?
wat is de beste fan voor in de zijkant van de kast (120mm?)?
wat kan ik het beste gebruiken om de fan van de chipset mee te vervangen (northbridge, 40mm)?
waar kan ik het beste het geheugen mee koelen?
wat is de beste koelpasta?
kan ik de harde schijf koelen en nog steeds in een 3,5" bay gebruiken?
wat is een goede fan controler voor een 3,5" bay?
meer tips voor een betere airflow/koeling?
alvast bedankt voor jullie reacties...