Verhuizen, mail behouden?

Pagina: 1
Acties:

• Prevolution
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 23:46
Hallo...

Ik heb beetje rondgevraagd... maar niet echt een duidelijk anwoord gekregen...
Ik heb nu Wanadoo (Orange) als provider met als e-mail .....@wanadoo.nl

Nu ga ik straks verhuizen en daar ligt geen Wanadoo (Orange) onder de grond... Dus ik ben verplicht een andere profider te nemen...

Is het mogelijk om mijn e-mail met de @wandoo.nl extencie te behouden of moet ik switchen van mail? Is er een mogelijkheid??

Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar je weet nooit...

(Oja, geen lullig berichten graag... er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden ;) )

Alvast bedankt.

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Ik denk dat Wanadoo je daar het beste antwoord op kan geven.

Het zou theoretisch moeten kunnen als je je account laat omzetten in een inbelaccount.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het moet ook kunnen zonder dat je enig Orange abonnement hebt. Ik ben van Zonnet Basic (Versatel/Tele2 tegenwoordig) naar Orange Family gegaan en er stond zelfs expliciet dat m'n Zonnet email-adres gewoon zal blijven werken. Ik heb dus geen abonnement meer bij hun én ze zijn al 2 keer van naam veranderd, en nog werkt het :P

Maar of Orange ook zo 'gul' is is hier de vraag, of het mogelijk is niet ;)

The devil is in the details.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:38

Mathizsias

Drizzt

Ja, je kan een free mailpack van Wanadoo/Orange nemen, moet je wel even contact opnemen met Orange om je mail te 'porteren' naar je nieuwe account. Behoud van email zonder zo'n gratis mailpack kan moeilijkheden brengen aangezien wanadoo/orange mails via Outlook e.d ip-bound zijn. (M.a.w jouw nieuwe ip van andere provider mag niet op de pop3 server van Wanadoo/Orange)

[ Voor 43% gewijzigd door Mathizsias op 23-08-2006 02:18 ]

Verwijderd

Tidus schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 02:16:
Ja, je kan een free mailpack van Wanadoo/Orange nemen, moet je wel even contact opnemen met Orange om je mail te 'porteren' naar je nieuwe account. Behoud van email zonder zo'n gratis mailpack kan moeilijkheden brengen aangezien wanadoo/orange mails via Outlook e.d ip-bound zijn. (M.a.w jouw nieuwe ip van andere provider mag niet op de pop3 server van Wanadoo/Orange)
achja heb altijd de web-mail functionaliteit nog! mischien nog foward mogelijkheden naar je nieuwe adres... kunnen je vrienden, familie, kennissen nog een ruime tijd gewend laten raken aan je nieuwe adres...

• Prevolution
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 23:46
Ok bedankt, ik ga dan wel contact opnemen met orange...

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Misschien ook een goed/leuk moment om na te denken over een eigen domeinnaam. Op deze manier ben je in de toekomst niet meer afhankelijk van het adres van je provider.

Nou zal je niet al te vaak wisselen van provider als het goed is, maar ik vindt het persoonlijk toch wel erg prettig om een eigen domein te hebben (of meerdere natuurlijk ;))

Eve char: Warock <TEST>

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:38

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 02:22:
[...]

achja heb altijd de web-mail functionaliteit nog! mischien nog foward mogelijkheden naar je nieuwe adres... kunnen je vrienden, familie, kennissen nog een ruime tijd gewend laten raken aan je nieuwe adres...
Yep, however, meestal als je stopt bij een provider sluit het account gebonden aan de internetverbinding/ip zich na verloop van tijd, of wel direct. Ervaring leert dat dit bij Cable Orange vrijwel direct gebeurt en dan dus ook de email op de blacklist komt.
Pagina: 1